Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 34

Hybrid View

Riddare Pro_Patrias avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    345
    Blogginlägg
    2
    Tack
    3
    Tackad: 34 gånger i 17 inlägg

Tio bud för val av partner

Hittade dessa riktlinjer i en tidning från Illustrerad Vetenskap. Dessa fanns tydligen under andra världskriget och jag vill veta vem/vilka som kom på dem. De är översatta från tyska till svenska. Känner någon igen dessa?

1. Kom ihåg att du är tysk. Allt du är har uppnåtts inte på grund av dig själv utan tack vare Tyskland.

2. Är du ärftligt sett frisk, skall du inte förbli ogift. Ditt liv är kort - nationen skall leva vidare.

3. Bevara din kropp ren. Upprätthåll den goda hälsa dina rena föräldrar gett dig, så att du fortfarande kommer att kunna tjäna ditt fädernesland.

4. Du bör hålla ditt sinne rent. Bevara din förmåga och använd dina talanger så gott du kan.

5. Välj bara en make med tyskt eller nordiskt blod. Bastardisering degenerar folk och nationer.

6. Förhör dig om föräldrarna, när du väljer make. Deras dåliga egenskaper kan nedärvas.

7. Sundhet är en viktig för att uppnå fysisk skönhet och lycka. Be din tillkommande att genomgå ett mediciniskt test för att avgöra lämplighet.

8. Gift dig bara av kärlek. Finns inte kärlekens gnista, kommer lyckan aldrig att trivas.

9. Sök i äktenskapet en partner - inte en lekkamrat. Äktenskapet är ett varaktigt band av stor vikt för individen och nationen.

10. Önska dig så många barn som möjligt. Många värdefulla barn ökar Tysklands värde och är den bästa metoden för att säkra kontinuitet. Vår nation skall leva för evigt!
    Om en process inte går som man förväntar sig kan det vara bra att stanna upp och fundera på vad som går fel innan man fortsätter den. Pik riktad mot makthavande politiker.

Väpnare Retrievers avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    127
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Har aldrig sett dessa men det är ungefär så jag tänker i mitt val av partner. Många barn med en genetiskt frisk och rasligt ren partner från en bra familj.

/R

Riddare Kämpfers avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    795
    Tack
    0
    Dem har jag också läst, och de är väldigt bra.
    Satt faktiskt i skolan och skrev ner det på mobilen för att komma ihåg, endast för att komma hem och se att vi hade tidningen. :(
    Synd att inte fler människor lever efter dessa riktlinjer, dvs. partner av samma ras, många barn och att man tänker sig för när det gäller genetiska sjukdomar.
    Leve fosterlandet, leve Sverige!

Riddare AconitumBelliss avatar
    Reg.datum
    2009 May
    Rykte
    1294
    Tack
    7
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Kanske något att göra info blad av och dela ut till svenska folket.
    De som ej väljer immigration skapar human repatriation! Audiatur et altera pars-Även andra parten må höras!

Marskalk zeldas avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    1374
    Tack
    1
    Citat Ursprungligen postat av AconitumBellis Visa inlägg
    Kanske något att göra info blad av och dela ut till svenska folket.

Ja varför inte? Det låter som att svenska folket nappar direkt. Med våra vårdköer så blir säkert läkarna överlyckliga när vi ska boka tider för att kolla om valet av livspartner är ok. Vi får säkert bidrag till DNA-analyser, de är ju inte billiga direkt. Det är också lätt att dumpa någon man är kär i för dennes farfars far kom från Belgien!:yes:

När vi ändå håller på så varför inte börja med penis amputering för de som onanerar gud förbjude!!

Så sent som 1897 finns ett dokumenterat fall av penisamputation som botemedel mot onani (Love, 1992), men inte heller detta regelrätta övergrepp var avslutningen på en grym epok och ideologisk tradition. Så sent som 1908 patenterade en engelsk sjuksköterska ett burlikt kyskhetsbälte för pojkar med små spikar som pekade inåt, vilket naturligtvis förseddes med lås. Under 1800- och 1900-talet var annars omskärelse av nyfödda pojkar en metod som rekommenderas i Nordamerika av läkare och religiösa ledare för att förhindra onani. Därmed ligger det nära till hands att dra slutsatsen att det vanliga bruket med omskärelse i USA egentligen är ett arv från degenereringsteorin och den tillhörande rädslan för onani.

Traditioner i all ära, men att gå bakåt i tiden är just ingen lösning på moderna problem.
    Avoid the world, it's just a lot of dust and drag and means nothing in the end.- Jack Kerouac

Riddare AMORSITEs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    424
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av zelda Visa inlägg
    Ja varför inte? Det låter som att svenska folket nappar direkt. Med våra vårdköer så blir säkert läkarna överlyckliga när vi ska boka tider för att kolla om valet av livspartner är ok. Vi får säkert bidrag till DNA-analyser, de är ju inte billiga direkt. Det är också lätt att dumpa någon man är kär i för dennes farfars far kom från Belgien!:yes:

När vi ändå håller på så varför inte börja med penis amputering för de som onanerar gud förbjude!!

Så sent som 1897 finns ett dokumenterat fall av penisamputation som botemedel mot onani (Love, 1992), men inte heller detta regelrätta övergrepp var avslutningen på en grym epok och ideologisk tradition. Så sent som 1908 patenterade en engelsk sjuksköterska ett burlikt kyskhetsbälte för pojkar med små spikar som pekade inåt, vilket naturligtvis förseddes med lås. Under 1800- och 1900-talet var annars omskärelse av nyfödda pojkar en metod som rekommenderas i Nordamerika av läkare och religiösa ledare för att förhindra onani. Därmed ligger det nära till hands att dra slutsatsen att det vanliga bruket med omskärelse i USA egentligen är ett arv från degenereringsteorin och den tillhörande rädslan för onani.

Traditioner i all ära, men att gå bakåt i tiden är just ingen lösning på moderna problem.
    Varför tror du att äkta vilken ras din partner tillhör är att "gå bakåt"? Tvärtom, det skulle jag betrakta som ett framsteg. Man behöver dessutom inte DNA-analyser, sådana fanns inte när denna artikel skrevs heller.

Jag tycker bara det är konstigt att för dessa tyskar ett "nordiskt" par är ok medan ett holländskt inte är. Men varför gifta sig med andra folkslag överhuvudtaget, är du inte en svenska som bor och föddes i Sverige?

Marskalk zeldas avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    1374
    Tack
    1
    Citat Ursprungligen postat av AMORSITE Visa inlägg
    Varför tror du att äkta vilken ras din partner tillhör är att "gå bakåt"? Tvärtom, det skulle jag betrakta som ett framsteg. Man behöver dessutom inte DNA-analyser, sådana fanns inte när denna artikel skrevs heller.

Jag tycker bara det är konstigt att för dessa tyskar ett "nordiskt" par är ok medan ett holländskt inte är. Men varför gifta sig med andra folkslag överhuvudtaget, är du inte en svenska som bor och föddes i Sverige?
    Jo det är jag, och vem har sagt att man ska gifta sig med andra folkslag? Inte jag! Jag anser att dela ut sådana infoblad till svenska folket knappast skulle uppskattas mer än av några få procent. Samma procent som tycker det här på forumet antar jag.
    Jisses alltså! Det är en del som bara är fåniga med sina drömmar om att gömma sig i skogen och leka stenålder för det är så många invandrare! Det är verkligen konstruktivt! Och kulturberikarna blir väldigt upprörda över att svenskar gör så. De packar väskorna och flyr hem igen...:rolleyes:
    Sen att vi ska mer eller mindre omyndig förklara svenska folket med "instruktioner" över hur de ska leva sitt liv.

Inga DNA- analyser nej! Men läkarundersökningar, hur vet man annars med säkerhet att ens partner är frisk? Hör ni inte hur dumt det låter? Man ska alltså sålla bland den egna rasen dessutom?:irriterad:
    Avoid the world, it's just a lot of dust and drag and means nothing in the end.- Jack Kerouac

Riddare AMORSITEs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    424
    Tack
    0
    Jo det är jag, och vem har sagt att man ska gifta sig med andra folkslag? Inte jag! Jag anser att dela ut sådana infoblad till svenska folket knappast skulle uppskattas mer än av några få procent.
    Visst, det är inte det mest lämpliga att dela ut just nu, men det skulle vara ett framsteg från dagens samhälle, inte att "gå bakåt".

Jisses alltså! Det är en del som bara är fåniga med sina drömmar om att gömma sig i skogen och leka stenålder för det är så många invandrare! Det är verkligen konstruktivt! Och kulturberikarna blir väldigt upprörda över att svenskar gör så. De packar väskorna och flyr hem igen...:rolleyes:
    Sen att vi ska mer eller mindre omyndig förklara svenska folket med "instruktioner" över hur de ska leva sitt liv.
    Jag förstår inte riktigt vad du åsyftar med den här delen. Vem skulle gömma sig i skogen?

Inga DNA- analyser nej! Men läkarundersökningar, hur vet man annars med säkerhet att ens partner är frisk? Hör ni inte hur dumt det låter? Man ska alltså sålla bland den egna rasen dessutom?:irriterad:
    Jo, det ska man göra. Exempelvis skulle vi inte befinna oss i dagens läget vore svenskar, eller Européer för den delen, mer intelligenta och kapabla att tänka för sig själva.

Väpnare H.Lundborgs avatar
    Reg.datum
    2009 Aug
    Rykte
    81
    Tack
    0
    borde vara legio än idag

Bärsärk samlares avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    323
    Tack
    2
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Gammal tråd - men jag kan svara ja på alla tio.
    Det är fan inte nödvändigt att segla...

Riddare PitbullQueens avatar
    Reg.datum
    2008 May
    Rykte
    619
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av samlare Visa inlägg
    Gammal tråd - men jag kan svara ja på alla tio.
    Du har med andra ord begärt ut ett läkarintyg på att din partner är frisk och förhört denne om sina föräldrars hälsa också?
    Whoopy-fucking-doo

Bärsärk samlares avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    323
    Tack
    2
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av PitbullQueen Visa inlägg
    Du har med andra ord begärt ut ett läkarintyg på att din partner är frisk och förhört denne om sina föräldrars hälsa också?
    Kära hunddrottning,
    Nej - för det går inte att begära ut dylika intyg.
    Men om man träffat föräldrar, syskon, föräldrarnas syskon, kusiner osv. kan man bilda sig en adekvat uppfattning.
    Det är fan inte nödvändigt att segla...

Riddare PitbullQueens avatar
    Reg.datum
    2008 May
    Rykte
    619
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av samlare Visa inlägg
    Kära hunddrottning,
    Nej - för det går inte att begära ut dylika intyg.
    Men om man träffat föräldrar, syskon, föräldrarnas syskon, kusiner osv. kan man bilda sig en adekvat uppfattning.
    Ja men en punkt var ju att ens partner skulle genomgå en medicinsk undersökning, har din partner gjort det?
    Whoopy-fucking-doo

Riddare AMORSITEs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    424
    Tack
    0
    Det är bra att man lär folk såhär att ta hänsyn till vilken partner de väljer. Man sådan skulle inte behövas om folk verkligen uppskattade sin ras och kunde mer om den.

Riksmarskalk mike64s avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    4272
    Tack
    190
    Tackad: 129 gånger i 93 inlägg
    Har inte sett dessa 10 budord innan men håller med om att jag skulle utgå från dem om jag väljer partner.:)En bra utgång för de 14 orden också.
    Bevara Sverige Svenskt.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

1. Det värsta du haft sönder när du bråkat med din partner?
    Av sockerdricka i forum Relationer och familjeliv
    Svar: 102
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 10:49
  2. Går det att ha en ickenationell partner?
    Av Gunvor i forum Relationer och familjeliv
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 11:41
  3. Stenrika män ger sin partner fler orgasmer
    Av Emy i forum Relationer och familjeliv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 09:16
  4. omöjligt att finna en partner?
    Av tarantulan i forum Relationer och familjeliv
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 00:50
  5. Sur och gnällig partner