Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 70
    anvihl
    Oregistrerad anvihls avatar

Nationellt Lapptäcke

Jag tror personligen på denna idé...

Bakgrunden är denna:
    Du vet inte vem som är nationell i Din stadsdel, kanske inte ens i Ditt bostadsområde?. Visste Du det, kunde så mycket förenklas; Du kunde få skjuts då bussen gått och Din meningsfrände passerar med bil, utdelningar, resor....allt blir enklare om vi känner varandra ner på lokalplan. Det blir även enklare att slå broar mellan vår "plats" och andra platser...kanske har Din nationelle broder/syster en bilverkstad/affär etc.? Gynna honom, ni som bor där - rekommendera till andra!

Mitt förslag - om Du tycker det är bra: gör som jag föreslår. Tycker Du det är dåligt: GÖR INGET! Svårare än så är det inte...

ALLTSÅ:

Ni som bor i Göteborg med omnejd (max 2 mil utanför)- skriv till mej (via PM)och tala om ungefär VAR ni bor. Bor ni alltså i t ex Backa,Frölunda,Torslanda... uppge gärna det.

Jag väntar ca 1 månad från detta inskick, efter det sammanställer jag vilka som bor var. Om nu 15 personer skulle visa sig bor i t ex Angered, skickar jag listan med dessa 15 nick till just var och en av dessa 15. Vad som sedan sker, avgör bara de som fått listan. Vill ni sedan ta närmare kontakt, då gör ni detta; i vilket fall har ni fått kännedom att ni har 14 meningsfränder på nära håll.

Listorna skrivs ner på papper, jag sparar dem inte i datorn. Inte heller visar jag listorna för NÅGON NATIONELL, MODERATOR ELLER ADMINSTRATÖR jag inte personligen känner eller har ett 100%igt förtroende för.

Ni kan således lita helt på att jag bevarar era uppgifter - vilka egentligen är det ni uppgett på denna sida - +ni uppger område ni bor i, men denna hemlighet lovar jag alltså att förvalta mycket väl.

Jag blir alltså en rot i detta system. Skulle fler vilja starta fler sådana här "lapptäcken" i Sverige kommer vi snart att kunna nå varandra bättre, få bättre verifieringskanaler och sedan är troligen "tjänstbytar/kontaktsystemet långt borta.

Välkomna att höra av er - vi tar i så fall ett steg närmare varandra och det mål vi vill nå. :yes:

Parabellum
    Oregistrerad Parabellums avatar
    Tycker absolut att ni som t.ex bor i Göteborg, ska ta den här möjligheten att skapa ett nätverk! Det handlar inte bara om saker som rör rörelsen. För ett nätverk kan nyttjas till allt från flygbladsutdelning till chans och möjlighet till att få ett arbete eller 1 liter mjölk när ICA har stängt.

Jag är med.

Schtekaren
    Oregistrerad Schtekarens avatar
    En sannerligen god idé må jag säga. Dock finner jag det intressant varför det överhuvudtaget ska finnas något dokument som kan ligga till grund för att identifiera nationella? Torde det inte vara bättre med att anordna ett större/flera mindre möten där nationella kan träffas och byta ut kontakt uppgifter mellan varandra istället, för att lägga det på ett dokument?:cool:

Carl_F
    Oregistrerad Carl_Fs avatar
    Kanske är lite dumt att bara säga "jag är med" men vill genom detta inlägg att jag tycker förslaget är kanon (jag bor i Angered nu men flyttar till kortedala stadsdel snart)

Minor Threat
    Oregistrerad Minor Threats avatar
    Jag gillar iden skarpt och kan tänka mig vara med.

Jag bor i Göteborg(Kärra)

Riddare onkel_lavas avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    561
    Tack
    2
    Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
    Jävligt bra initiativ.

Riddare Vidars avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    930
    Tack
    1
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
    Vill inte vara negativ men vem verifierar dig anvihl?

Annars tycker jag idén är bra, dock undrar jag om du i den listan endast uppger användarnamn eller tilltalsnamn? Tänker så att det inte kan utnyttjas av "infiltratörer" på forumet som skickar in för att få ta del av informationen.

Carl_F
    Oregistrerad Carl_Fs avatar
    Citat Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg

Annars tycker jag idén är bra, dock undrar jag om du i den listan endast uppger användarnamn eller tilltalsnamn? Tänker så att det inte kan utnyttjas av "infiltratörer" på forumet som skickar in för att få ta del av informationen.
    Han är ju moderator

Riddare Vidars avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    930
    Tack
    1
    Ja, han är moderator, men man kan inte vara nog försiktig och eftersom han är det bör det ju inte vara några problem att bli verifierad.

Parabellum
    Oregistrerad Parabellums avatar
    Citat Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg

Anvihl var hemma hos mig och åt pasta igår. Så jag kan alltså gå i god för honom. Men?? Vem verifierar då mig:chock:

Marskalk Wessels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1994
    Tack
    1
    Tackad: 18 gånger i 10 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av parabellum Visa inlägg
    Anvihl var hemma hos mig och åt pasta igår. Så jag kan alltså gå i god för honom. Men?? Vem verifierar då mig:chock:
    Jag verifierar Vidar, kollar du runt lite så förstår du att killen är välbekant och aktiv på flera håll.

Jag känner till Anvihl också och jag har väldigt svårt att se att han skulle använda informationen på något sätt som skulle vara skadligt, men använder man bara användarnamn och bostadsområde i sitt PM så behöver man inte oroa sig för något om man nu är osäker. Träffas sedan på allmänplats och ta med några vänner så minimerar ni risken att några rödstrumpor skulle få för sig något.

Och vem är jag att verifiera, ja, jag är verifierad av admins här i en platsannons - hoppas det duger.

...Blev lite missförstånd där, läste fel. Sorry.
    Försvara din Identitet - Skaffa skyddade personuppgifter!.

Riddare Vidars avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    930
    Tack
    1
    Det duger bra det Wessel. Tack!

Riddare Mithrass avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    387
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Det här var en idé jag tror på anvihl, om den tar sig väl ut så kan det betyda en bra mycket större gemenskap, även över organisations/partigränser, och det ser jag som 100% positivt.

Jag tar gärna på mig ansvaret att göra precis samma sak som anvihl beskriver i KAK-området (Köping, Arboga och Kungsör).
    Problemet är bara att jag inte är verifierad, men jag kan tänka mig ett par moderatorer som säkert skulle ha lust att göra det.
    Men tills dess hoppas jag ingen skickar något pm till mig, det skulle inte jag göra. :-)
    Vakna.Reagera.Agera.

anvihl
    Oregistrerad anvihls avatar
    Att vara Moderator kanske inte är en total garanti för att vara seriös - men det närmaste vi kan komma. Den som ser denna "titel" måste utgå från, att personen är pålitlig. Jag skriver ju dessutom att jag aldrig skulle delge någon nationell, moderator eller admin jag inte själv personligen är bekant med och litar på. Jag kan ange AURVANDIL som min referens- åter , LITA på mej; jag garanterar, att allt är okay.

Vå värld är än så länge liten, ett misstag och så är man rökt; mina ambitioner och viljan hos mej att skapa något är för stora för att riskera något - varken för mej själv eller andra nationella. Tillit - fall bakåt, och jag tar emot!

PS! Parabellum - jag går i god för Dej när och var som helst!

Landsförvisad Palnatokes avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1496
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Uppsala

Lysande initiativ, Anvihl. Jag hakar på och erbjuder mig att göra detsamma för boende i Uppsala. Jag kan verifieras av administratörerna och ett antal andra personer.

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Nationellt hamachi-rum?
    Av Otyg i forum Konsol- och dataspel
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 20:37
  2. Nationellt korplag?
    Av Sebb i forum Fotboll
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 21:03
  3. Nationellt "informationspaket"
    Av benvolio i forum Strategi och utveckling