Jag tror personligen på denna idé...
Bakgrunden är denna:
Du vet inte vem som är nationell i Din stadsdel, kanske inte ens i Ditt bostadsområde?. Visste Du det, kunde så mycket förenklas; Du kunde få skjuts då bussen gått och Din meningsfrände passerar med bil, utdelningar, resor....allt blir enklare om vi känner varandra ner på lokalplan. Det blir även enklare att slå broar mellan vår "plats" och andra platser...kanske har Din nationelle broder/syster en bilverkstad/affär etc.? Gynna honom, ni som bor där - rekommendera till andra!
Mitt förslag - om Du tycker det är bra: gör som jag föreslår. Tycker Du det är dåligt: GÖR INGET! Svårare än så är det inte...
ALLTSÅ:
Ni som bor i Göteborg med omnejd (max 2 mil utanför)- skriv till mej (via PM)och tala om ungefär VAR ni bor. Bor ni alltså i t ex Backa,Frölunda,Torslanda... uppge gärna det.
Jag väntar ca 1 månad från detta inskick, efter det sammanställer jag vilka som bor var. Om nu 15 personer skulle visa sig bor i t ex Angered, skickar jag listan med dessa 15 nick till just var och en av dessa 15. Vad som sedan sker, avgör bara de som fått listan. Vill ni sedan ta närmare kontakt, då gör ni detta; i vilket fall har ni fått kännedom att ni har 14 meningsfränder på nära håll.
Listorna skrivs ner på papper, jag sparar dem inte i datorn. Inte heller visar jag listorna för NÅGON NATIONELL, MODERATOR ELLER ADMINSTRATÖR jag inte personligen känner eller har ett 100%igt förtroende för.
Ni kan således lita helt på att jag bevarar era uppgifter - vilka egentligen är det ni uppgett på denna sida - +ni uppger område ni bor i, men denna hemlighet lovar jag alltså att förvalta mycket väl.
Jag blir alltså en rot i detta system. Skulle fler vilja starta fler sådana här "lapptäcken" i Sverige kommer vi snart att kunna nå varandra bättre, få bättre verifieringskanaler och sedan är troligen "tjänstbytar/kontaktsystemet långt borta.
Välkomna att höra av er - vi tar i så fall ett steg närmare varandra och det mål vi vill nå. :yes:

Svara med citat

Bokmärken