Resultat 1 till 12 av 12
    Riksmarskalk Blåögas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Tackad: 128 gånger i 89 inlägg

Flytta till Sydafrika?

Jag kan tipsa om att flytta till Sydafrika.

Läs här om vad som krävs.

http://www.capespirit.com/index.html

Reglerna är numera ändrade så att även vita får etablera sig i SydAfrika, och till och med starta företag. Dock så gäller att du måste invenstera in 2,5 miljoner Rand. Ett annat litet krav är att du skall anställa fem sydafrikaner också.

Ett vanligt arbetstillstånd får du bara om du kan bevisa att ingen sydafrikan har samma särskilda kvalifikationer som du.

Och, du får bara ta med dig dina närmaste släktingar.

Om du vill få uppehållstillstånd genom att gifta dig med en sydafrikan så gäller att ni skall ha varit gängade i fem år.

Du kan också som pensionär bosätta dig i Sydafrika, men då måste du ha en fast inkomst om 20 000 Rand i månaden.

Jag undrar vad svenska myndigheter ställer för krav för att en främling skall få ta del av svensk välfärd. Man får lätt intrycket av att endast ordet "asyl" är som att säga Sesam öppna dig. Snart är väl varje svensk också skyldig att upplåta sina gener till godtycklig främling som kommer hit och skall ha det bra.

Fotnot: En Sydafrikansk Rand är ungefär lika mycket som en svensk krona.

.
    Enade vi stå. Söndrade vi falla.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

Riksmarskalk The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8056
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 664
    Tackad: 1 514 gånger i 678 inlägg
    Ett annat litet krav är att du skall anställa fem sydafrikaner också.
    det låter nästan som de vädjar om lite vitt förnuft och intelligens, deras land håller väl på och brakar sönder och samman utan vita som håller ordning. Ska bli intressant att se hur de ska klara av att arrangera fotbolls-vm 2010, att hålla alla negrer i schack när världens största idrottsarrangemang anordnas, lär kräva ett antal 1000 poliser.

Om du vill få uppehållstillstånd genom att gifta dig med en sydafrikan så gäller att ni skall ha varit gängade i fem år.
    eeh..tack men nej tack..tyvärr finns det väl de som kan tänka sig detta.
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram
    Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland
    Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Man bör känna till de tidigare reglerna där Sydafrika inte tillät vita att etablera sig i Sydafrika alls.

Man är alltså egentligen inte intresserade av att få in vita i Sydafrika, men om de har med sig en massa pengar och anställer sydafrikaner - då är det helt plötsligt ok.

:pang:

.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

Bärsärk Magnes avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    571
    Tack
    1
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Phu.... Trodde ett tag att du va seriös.
    Meine Ehre heißt Treue

Rekryt olasnyggs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    17
    Tack
    0
    I många afrikanska länder krävs det att nyanlända inte tar ursprungsbefolkningens potentiella arbeten. Alltså sådana arbeten som till exempel en afrikan skulle kunna göra, får inte etableras. Så har vi det inte i Sverige. Här kan vilket mongo (nyanländ) som helst starta bolag. Varför måste alltid vi svenskar vara mer schyssta än alla andra? Är lönedumpning en framtidsdröm?

Riksjarl Kristofers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9839
    Blogginlägg
    21
    Tack
    589
    Tackad: 1 113 gånger i 537 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Blåöga Visa inlägg
    Man bör känna till de tidigare reglerna där Sydafrika inte tillät vita att etablera sig i Sydafrika alls.

Man är alltså egentligen inte intresserade av att få in vita i Sydafrika, men om de har med sig en massa pengar och anställer sydafrikaner - då är det helt plötsligt ok.
    Landet som en gång i tiden mådde ganska väl under apartheid har börjat förfalla likt Rhodesia gjort. Men denna rasism mot vita; att vita inte fått bosätta sig i Sydafrika, den har media aldrig nämnt. Åtminstone inte så vitt jag vet. Att sydafrikansk rasim mot vita accepterats är bara ytterligare ett tecken på att "folk" inte önskar annat än att utrota oss. Men visst, det hävdas av somliga nationella att det överhuvudtaget inte finns en vit ras. Ändå vill "folk" utplåna denna "ras". Kanske är white power inte så oerhört fel ändå? ;)
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Citat Ursprungligen postat av Maradden Visa inlägg
    Landet som en gång i tiden mådde ganska väl under apartheid har börjat förfalla likt Rhodesia gjort. Men denna rasism mot vita; att vita inte fått bosätta sig i Sydafrika, den har media aldrig nämnt. Åtminstone inte så vitt jag vet. Att sydafrikansk rasim mot vita accepterats är bara ytterligare ett tecken på att "folk" inte önskar annat än att utrota oss. Men visst, det hävdas av somliga nationella att det överhuvudtaget inte finns en vit ras. Ändå vill "folk" utplåna denna "ras". Kanske är white power inte så oerhört fel ändå? ;)

Självklart nämner inte media något om hur vita åsidosätts i Sydafrika. Efter maktövertagandet så blev vita alltid satta på undantag. Ingen vit kunde längre göra karriär. Ingen vit befordrades. Vita fick bara till uppgift att utbilda och hjälpa svarta att komma upp sig i de offentliga organisationerna, och på sikt bli befordrade till chefer för vita och andra. Samhället tillämpar fortfarande apartheid, men med de vita som hackkycklingar. Sådan är demokratin. En majoritet av oduglingar kan leva på en producerande minoritet.

Jag har bekanta med släkt i Sydafrika, och har fått höra en hel del.

Hade landet haft en ledning med mer än två hjärnceller så hade man kunnat bekämpa AIDS-epidemin. Som det är nu så förnekar alla politiska ledare att AIDS är ett egentligt problem och därmed finns det heller inget egentligt program för att hejda epidemin heller. Man bedömer att ca en femtedel av Sydafrikas befolkning har HIV eller AIDS.

Skulle man ta AIDS-problematiken på allvar så skulle man också ta emot hjälp med bromsmediciner, något som erbjuds gratis av ett antal samvetsömma västnationer. Det skulle dock innebära gigantiska kostnader för sjukvården att ta hand om alla sjuka, så det är billigare att låta bli.

White Power är en högst motiverad global rörelse.

Bärsärk KaptenKroks avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    280
    Tack
    6
    Tackad: 5 gånger i 3 inlägg
    Hela den här diskussionen har väldigt onationalistiska tendenser. Vad Sydafrika gör borde väl snarare ses som något positivt?
    Okej att landet mår dåligt av det ekonomiskt (vilket är uppenbart) men det kan väl inte vara det främsta tecknet på välmående? Ska vi i Sverige då vara tacksamma över den judiska produktiviteten? Knappast.
    De vita har ingenting i Sydafrika att göra eftersom det är ett svart land, på samma sätt som svarta, judar, muslimer etc inte har något att göra i Sverige.
    ...if I had been an Italian, I am sure I would have been entirely with you from the beginning to the end...
    Winston Churchill till Benito Mussolini, Januari 1927

Andree
    Oregistrerad Andrees avatar
    Jag känner verkligen sorg över vita i Sydafrika, ett land där det våldtas 140 kvinnor om dagen, där man som vit måste ta eskort från sin bostad bara för att inte bli mördad när man ska någon stans. Ändå är Sydafrika det mest civiliserade Afrikanske landet, fast som nu håller på att falla i spillror sen den svarte mannens övertag. Där är över 44 miljoner som bor i Sydafrika, där av är 4,5 miljoner vita om jag inte mins fel. Vita som har bott i Sydafrika i över 100 år slängs nu ut på gatan och blir ifråntagna sin mark och egendom. Dom svarta är som bortskämda småbarn som aldrig blir nöjda.
    boerna verkar absolut inte ha någon framtid i Sydafrika
    Fy och ush skulle aldrig vilja bosätta mig där om det inte vore för att hjälpa boerna. Jag önskar igentligen att naturen hade gjort sitt med de svarta, men det är ju inte så lätt när hela världe skänker miljarder i bidrag till dom. Sympatin för urinvånarna för min del är väldigt liten, då jag känner mer gemenskap med ett erupeiskt ättat folkslag än en neger.

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Citat Ursprungligen postat av KaptenKrok Visa inlägg
    Hela den här diskussionen har väldigt onationalistiska tendenser. Vad Sydafrika gör borde väl snarare ses som något positivt?
    Okej att landet mår dåligt av det ekonomiskt (vilket är uppenbart) men det kan väl inte vara det främsta tecknet på välmående? Ska vi i Sverige då vara tacksamma över den judiska produktiviteten? Knappast.
    De vita har ingenting i Sydafrika att göra eftersom det är ett svart land, på samma sätt som svarta, judar, muslimer etc inte har något att göra i Sverige.

Du har fel.

Den svarta befolkningen i Sydafrika är inte ursprungsbefolkningen. Den vita delen har lika stor rätt till Sydafrika som den svarta.

De svarta stammarna och de vita som finns i Sydafrika idag kom ungefär samtidigt till detta område. Den egentliga ursprungsbefolkningen fördrevs huvudsakligen. De kvarvarande spillrorna från dessa folk är ytterst marginaliserade.

Nå, man kan filosofiera lite kring vem som har den egentliga rätten till detta land på samma sätt som man kan fundera på Nordamerika. Även om vi kan känna med vårt hjärta att Nordamerika tillhör indianerna så är det inte görligt att förneka USA som en suverän nation. Den vite mannen besegrade indianerna på samma sätt som den vite mannen besegrade Zulu och de andra stora stammarna i Sydafrika. Både i USA och i Sydafrika har den vite mannen tagit kontrollen, men succesivt blivit av med den till förmån för andra folk. Den vite mannens största problem, om jag själv får dra till med en högst personlig reflektion, är att vi inte kan konkurrera med de under- eller sidoordnade folkens nativitet. Vi går också och bär på en sorts kollektiv skuld för att vi är vita, och måste bevisa vår ickerasism. Det var också vad som hände i Sydafrika. Vita människor förlorade barnvagnskriget samtidigt som omvärlden isolerade Sydafrika för landets apartheidpolitik. Just apartheidpolitiken var en inre ordning i Sydafrika som gjorde så att landet fungerade. Det höll inte i längden, men det är historia.

Ja, och hur världens frihetsivrare ställer sig till förtrycket av vita i Sydafrika idag är ingen hemlighet. Inte en jä*el bryr sig.

Globaliseringen går inte att förhindra. Istället bör vi utnyttja modellen och dess styrka. Jag välkomnar en internationell organisation för den vite mannens bestånd och fortlevnad. Den skulle utgöra ett ytterst nödvändigt komplement till nationstanken.

Vill man ha mångkultur i Sverige så kan vi väl nischa oss som mottagare av förtryckta vita världen över... Något säger mig att det inte kommer att hända med sittande maktelit.

.

W@ffen
    Oregistrerad W@ffens avatar
    Jag har vänner och bekanta som under senare år besökt Sydafrika och bortsett från klimatet, naturen och djurlivet finns det inte mycket att ha.
    Sydafrika av idag är ett land i förfall med utbredd fattigdom och skyhög brottslighet. Likt övriga afrikanska stater genomsyras landet av korruption och inkompetens. Det finns lite om ens något som pekar på att det kommer att bli bättre, tvärtom är det lätt att dra paralleller med Mugabes Zimbabwe.
    Tusentals vita har flytt landet och av de som bor kvar utsätts många för diskriminering och våld.

Jag vet två tyskar som reste ner till Sydafrika i början av 90-talet för gå med AWB och delta i deras kamp. Efter några månader åkte de hem igen och sa att de sällan hade träffat på mer förvirrade människor.
    I stort sett samtliga var var extremt religiösa och det skulle bedjas i parti och minut. Det var gud hit och dit och många verkade sakna verklighetsuppfattning.
    I dag existerar ABW endast som en spillra och är inget att räkna med.

Flytta till Sydafrika? Nej tack, det lockar inte.

Riddare Dristighetens avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    652
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Andree Visa inlägg
    ...
    Boerna verkar absolut inte ha någon framtid i Sydafrika
    Fy och ush skulle aldrig vilja bosätta mig där om det inte vore för att hjälpa boerna. ...
    Jag tror också att Sydafrika är förlorat så som det är nu. Alla vita borde fly fältet innan det blir öppen utrotning av de vita. Rhodesia vittnar om att västmakterna inte kommer ingripa om något sådant sker.

Citat Ursprungligen postat av Blåöga Visa inlägg
    ... Den vite mannens största problem, om jag själv får dra till med en högst personlig reflektion, är att vi inte kan konkurrera med de under- eller sidoordnade folkens nativitet. ...
    Ja, och hur världens frihetsivrare ställer sig till förtrycket av vita i Sydafrika idag är ingen hemlighet. Inte en jä*el bryr sig.

Globaliseringen går inte att förhindra. Istället bör vi utnyttja modellen och dess styrka. Jag välkomnar en internationell organisation för den vite mannens bestånd och fortlevnad. Den skulle utgöra ett ytterst nödvändigt komplement till nationstanken.

Vill man ha mångkultur i Sverige så kan vi väl nischa oss som mottagare av förtryckta vita världen över... Något säger mig att det inte kommer att hända med sittande maktelit.
    Vist är det lustigt att journalister och jordgubbssaftvänstern inte bryr sig om när vita blir utsatta för solklar rasism när de själva anser sig så moraliskt högstående på de förtrycktas sida?
    Den vite mannens största problem är att vi förlorade självförtroendet efter andra världskriget. Före kriget var Europa ytterst realpolitiska i sin politik och satte omvärlden på plats, precis som vi skall göra. Efter kriget förlorade Common Wealth (=ungefär brittiska riket plus fd kolonier) och Frankrike sina kolonier pga USAs krav. 'Fredsrörelsen' växte sig stark med sin verklighetsfrämmande inställning till andra folk och krig.
    Jag har just varit i Egyptien och jag kan säga att maken till oordning har jag aldrig skådat. Egyptien är ett enda ostyrt kaos. Tredje världen kommer aldrig att kunna hota oss, då vi är 'för bra' i jämförelse, om vi inte, som nu, i princip låter dem invadera oss. Att vi helt enkelt lämna walkover är det enda sättet de har en chans mot oss i en konfrontation.

Citat Ursprungligen postat av Vanheden Visa inlägg
    det låter nästan som de vädjar om lite vitt förnuft och intelligens, deras land håller väl på och brakar sönder och samman utan vita som håller ordning. Ska bli intressant att se hur de ska klara av att arrangera fotbolls-vm 2010, att hålla alla negrer i schack när världens största idrottsarrangemang anordnas, lär kräva ett antal 1000 poliser.
    Ja, vist låter det som att de är i desperat behov av vita?
    Vad tror du händer angående spelen? Kan vi hoppas på att spelen avbryts? Det lät bli en märkbar förhöjning av AIDS-fall bland fotbollssupportrar i alla fall.

Citat Ursprungligen postat av Vanheden Visa inlägg
    "Om du vill få uppehållstillstånd genom att gifta dig med en sydafrikan så gäller att ni skall ha varit gängade i fem år."
    eeh..tack men nej tack..tyvärr finns det väl de som kan tänka sig detta.
    Du vet väl att det finns drygt 4,5 miljoner boer, folk urspungligen från Nederländerna där? Hulle taal dit germanische taal afrikaans. 'n Taal wat is maklik vir ons te leer.

"Är jag näst, president?"

Fast jag håller med dig om att jag inte skulle vilja flytta till Sydafrika, men jag vet inte om det vore helt omöjligt att jag gifte mig med en sydafrikan.

Länktips för dem som vill lära sig ett språk som är lätt att lära sig.
    http://sv.wikibooks.org/wiki/Afrikaans

Liknande ämnen

1. Sydafrika / Boer
    Av emden i forum Afrika
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 22:05
  2. Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 16:10
  3. Tvingas flytta för sin hårfärg
    Av HailTheOrder i forum Nyheter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 16:03