Bas Rutten- Self defence Vol.1
Bas Rutten - Self defence Vol.2
Bas Rutten - Self defence Vol.3
Bas Rutten - Self defence Vol.4
Bas Rutten - Self defence Vol.5
Bas Rutten- Self defence Vol.1
Bas Rutten - Self defence Vol.2
Bas Rutten - Self defence Vol.3
Bas Rutten - Self defence Vol.4
Bas Rutten - Self defence Vol.5
Det finns en del andra klipp på youtube också. Här är ett där han visar hur man ska hantera konflikter i krogmiljö: http://www.youtube.com/watch?v=P8mBe0_Ha78
har hela filmen men med i där han är i en krog det är väldigt lita av den på youtube hela är runt 1h 45 min. har även 5 andra som dom här klippen kommer ifrån dom är cirka 30-40 min långa
Budo fitness har haft hela serien men det verkar som att dom inte säljer dom nu mer.
Serien är bara utgiven på gamla hederliga VHS och det säljer ju inte lika bra längre.
Serien (som är riktigt bra ,med Leon Dijk som slagpåse) innehåller:
1: Armbars, Armlocks, Escapes Hammer & Wristlock
2: Basic Stances, Footwork, Kick & Punching
3:Chokes, Necklocks & Wrestling Sparring
4:Leglocks, Legbars, Ankle & Toe Holds
5:Street Self-Defense
Sen har han ju släppt en instruktions film på Franska som jag har glömt namnet på sen har vi "Lethal Street Fighting" , "Bas Rutten MMA Career" och nu senast "Big DVD of combat".
+ höll på att missa hans "extreme Pancrase" serie:
1: Stances, Footwork, Blocks, Stand Up Kicks and Punches
2: Stand Up Striking Combos, Clinching and Ground Striking Techniques
3: Leg Locks and Heel Hooks Volume 1
4. Leg Locks and Heel Hooks Volume 2
5: Chokes And Neck Cranks
6: Arm Locks, Arm Bars and Shoulder Locks
7: Ground Fighting Reversals and Escapes
8: Take Downs, Set Ups and Submission Ground Fighting Combos
9: Fighting Fitness Workout
10: Bas Rutten In Action: Interview and Highlights
Allt Bas Rutten har släppt rekomenderas starkt!
God Jul / er vän KINGPIN!
Bas Rutten: Killen som slår en flaska i huvudet på dig om du har tagit hans plats!
Som gammal Krav maga-utövare så passar jag på att upplysa de som inte vet det; men en skrevspark betraktas faktiskt som grov misshandel. I en efterföljande rättegång så kan ni alltså ligga riktigt illa till. Kom ihåg det nu när ni ska ut och trängas i krogköerna på stan.
Be safe out there:-)
God jul!
Intressant att se en del klassisk jujutsutekniker hos denne misshandlare. I övrigt så håller jag Bas Ruttens dirty stil högre än t.ex. Krav Maga, Karate, MMA eller whatever. Jag förespråkar liknande saker när jag lär ut kampsport till mina kompisar och det har hjälpt dem när de hamnat i bråk när alla trevliga ungdomar från Göteborgs förorter omgrupperat inne i Göteborg för att "baxa plånbok och knylla hora".
"..in the balls"
Bas måste haft en svår uppväxt.
När jag ser sånt här känns det som en bra idé att flytta ut på landet. Vad har hänt med gamla hederliga blåklockor och näsblod? Googlade lite och såg att han tränat Kyokushin karate. Kom bara att tänka på dendär serien "Fight quest" där de fick stå å slå på träd med bara nävar. Inge softfist här inte. Men hur mår kroppen av sån här träning i längden? kontra mer mjuka stilar?
Vet inte om ni har sett Bas ruttens "Bar fighting" klipp.
Tur att han inte överdriver något iallfall.
Te.x : Ser ni någon som verkar våldsam ,ta första steget. Slå först och efter första slaget ett knä i magen , efter knäet så in med honom i bardisken och dra några till knän i magen och ansikte. Sen om du har tabasco i närheten så kan du ju alltid spruta lite i ögonen på fienden"
Haha älskar Bas rutten men i vissa fall så överdriver han lite.
Jag gillar sekvensen vid 3.40 in i denna video. En full kille kommer fram och börjar prata och lägger armen på axeln på Bas som svarar med att strypa killen medvetslös haha...
http://www.youtube.com/watch?v=D3K-mrlYG7Y
Relativism är den odugliges/underlägsnes sätt att vända en förlust till ett oavgjort resultat. "Negrer är inte mindre intelligenta än vita, de är intelligenta på ett annat sätt!"
Bokmärken