Sofiero och BlåGul tycker jag om.
Sofiero och BlåGul tycker jag om.
If we act together, I know we can win!
Pistonhead hotroddin lager
Säg vad du vill men säg inte emot! En avvikande åsikt är mot samhället ett hot! - Vinterdis
Grolsch är godaste ölen. Mariestads nr.2.
Carlsberg Hof, budweiser, Corona, Andersson, Heineken, Lapin Kulta, Miller, Nils Oscar, Småland, Sofiero, Tuborg.
Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !
Tänk först och tala sedan
Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.
Je suis une nana difficiles dans le luxe
Jag rekommenderar Wychcraft från Wychwood Brewery, inte bara är ölen därifrån jäkligt god, flaskorna är också riktigt snygga. Alla måste pröva deras Hobgoblin åtminstone en gång :smartass: Men, ett stort MEN, dessa skall drickas ut flaska annars förstör man både smak och känsla :yes:
Min farfarsfar som var bryggerimästare på Münchenbryggeriet i Stockholm (runt 1870-1880 talet), skulle nog ha hållit med mig att världens bästa öl (förutom det han själv bryggde) är:
Men då räcker det nog inte att ta Finlandsbåten, utan man får göra en litet längre tur ... ner till Bayern. Om ni vill uppleva det ultimata, så kliver ni in på Hacker-haus i München, och beställer en Haxe och så mycket Hacker-Pschorr ni bara orkar dricka.
Håll dock en paus vid 5 Maß- om ni inte vill krypa hem.
Peroni Nastro Azzurro (nr 1418)
Land Italien
Distrikt Italien
Alkoholhalt 5,1 %
Färg Ljus, gul färg.
Doft Medelstor, ren, aningen brödig doft med inslag av citrus.
Smak Medelstor beska. Lätt, brödig smak med citruston och balanserad efterbeska.
Användning Serveras vid cirka 8°C som sällskapsdryck.
Tänka sig att Italien inte bara kan göra förstklassigt vin, utan även god öl!
Peroni passar utmärkt som svalkande dryck i denna medelhavsvärme!
"Man må hoppas att historiens dom - som obevekligen kommer - må bli så hård och oförsonlig, som förövarna av sveket gjort sig förtjänta av."
Kilkenny. Denna klassiker är fortfarande oöverträffad. Guinness, Murphy´s, Fosters, Hobgoblin och Norrlands Guld. Ja, dessa glider ner vilken dag som helst på året.
Men ni ska se till att akta er för amerikanskt/latinamerikanskt blasköl, med Corona i spetsen. Det smakar som att dricka någon söt, vidrig läsk.
Raseri är hela mitt liv.
"Thus the Fascist accepts and loves life, he knows nothing of suicide and despises it; he looks on life as duty, ascent, conquest: life which must be noble and full: lived for oneself, but above all for those others near and far away, present and future."
Systembolagets mest prisvärda öl är i mina ögon König Pilsener 9,90 för en 33cl burk.
I jämförelse med Bitburger, Jever och de tjeckiska pilsnerna Staropramen, Pilsner Urquell som också är förstklassiga öl så vinner den förstnämnda på sitt förhållandevis låga pris.
Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
Det som är extremt är att acceptera det.
"Snabb fråga om öl" haha
Nåväl Jag gillar att inhandla de nya som kommer på systembolaget och för inte alls så längesedan köpte jag Sailor beer och den var kalasgod!
Känns lite billig då den förvaras i Pet-flaska men men :)
Efter regn kommer solsken. Nu börjar vi återigen komma på rätt väg med debuten!
Inte ljusa öl men rekomenderas endå
Rochefort
chimay
kvak
maredsous
leffe
Bokmärken