Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 205
    Marskalk Iskrigs avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    1277
    Tack
    53
    Tackad: 22 gånger i 20 inlägg
    Tycker att det ær vældigt illa allt det jag får læsa hær. Har inte hamnat i några større bråk, mest med punkare o liknande, men det ær då vældigt længe sedan. Var væl nå tillfælle nær man bodde i Stockholm att man inte kænde sig helt trygg, men i det stora hela så har jag alltid klarat mig. Dær jag befinner mig nu før tiden har det inte varit nå bråk, som tur va finns det inte så många innvandrare hær. Men man har ju hørt en del av bekanter och vænner som bor på mindre fria platser.

Bärsärk Lezvijas avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    721
    Tack
    0
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    När jag var i Stockholm förra helgen med anknytning till Salem var den första dagen i Sverige en enorm kulturkrock. Svenskar syntes främst på förmiddagarna, så fort mörkret sänkte sig blev de ett exotiskt inslag. Under de knappa tre dagar jag vistades där fick jag se uteslutande invandrare som försökte få service utan kölapp, en afrikansk taxichaufför som inte kunde vägen, ett två-för-40-erbjudande i en 7-11 som kassapersonalen vägrade erkänna tills en äldre (svensk) dam lade sig i och chefen kontaktades, också han invandrare.

Odalbonde Herr-Kungs avatar
    Reg.datum
    2008 Dec
    Rykte
    14
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Tror det värsta jag vart med om var inne i Stockholm för ett par år sedan när jag o några polare satt i Kungsan och drack några kalla.
    Kommer fram 10 - 15 små afghaner/syrianer och tror att dom ska kunna råna oss på spriten, ölen och pengarna, enda problemet var att polaren satt med baseballträ så 2 stycken av dom fick direkt smaka på det.

Höll sig lugnt fram tills 2 - 3 på natten då vi var påväg hem efter en jävla fylla och brännbolls match.
    Då dyker det upp 40 - 50 tal syrianer/afghaner i gamla stan på en av smågatorna där och börjar skrika "vi ska cutta er", slutar med språng marsch för dom när dom ser ett hav av glasflaskor regna över dom och självklart 10 minuter senare kommer dom små asen tillbaka och är då med småglinen och en och annan kniv ser vi i det lilla "rövarbandet" dom har.

Vi börjar springa 50 - 150 meter då vi inser att det e onödigt att springa och vänder oss om för att storma dom, slutade med att vi grabbar satt och skratta på sjukhuset i 1 vecka och det var det värt.

Jävla **********ar

Rekryt littlejons avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    46
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Jag har mycket varierande erfarenheter av personer av utländskt påbrå, men när jag tänker efter så har ytterst få möten varit negativa. Jag har inte upplevt invandrarungdomar som stökigare eller sämre människor en svenskar i samma ålder.
    Aftonbladet ägs till >50% av LO. LO är Socialdemokraternas största bidragsgivare. Varje besök på aftonbladets hemsida är pengar i Socialdemokraternas kassa!

ööörkarn
    Oregistrerad ööörkarns avatar
    Jag har inte varit med om hemska saker. Det värsta som jag kan minnas är hot om polisanmälan för HMF, som han dessutom har sig själv att skylla för.

Annars är det små äckel som tänder på mig. En spanjor sjöng en serenad för mig en gång. xD Eller så kollar dom på mig som om jag spytt ner mig.

Jarl Eoppoyzs avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2428
    Tack
    202
    Tackad: 106 gånger i 77 inlägg
    Jag har i stort sett bara postiva erfarenheter av invandrare. Det enda egentliga negativa som jag har upplevt är att en neger snodde min plånbok när jag var i duschen efter att ha varit på gymmet. Jag tog tjuven på bar gärning men den jäveln hann smita undan och jag klädde på mig snabbt för att sedan springa efter honom och jag frågade personalen vart han hade tagit vägen men de visste inte vart han hade sprungit. Jag fick i alla fall tillbaka plånboken några dagar senare med alla kort men tyvärr inga pengar i. Det kan tilläggas att detta var en neger som gjorde det. Man kan nog bortse ifrån att jag har blivit hotad av muslimblattar på internet för att jag kritiserade islam och dessa har ingen aning om vem jag är så jag är inte oroad av dessa tomma hot.

Youth
    Oregistrerad Youths avatar
    Hotad har jag blivit flera gånger, men även av svenskar. Men majoriteten är invandrare i mitt fall. Senast var jag och en kompis ute på skolgården när han nämnde "Rinkeby" i en mening och en rasfrämling genast börjar tjafsa i stil med "fucking svenne" "jag ska boxa den där mammaknullaren" osv. Patetiskt och vidrigt. Jag har även en yngre syster som jag försvarat mot invandrade ett flertal gånger. Det var även en gång jag och en polare var ute vid Barkarby Flygfält för att kolla in street car mässan. Vi var då ca: 12 år gamla och när det var dags att rulla hemåt möttes vi av ca: 10 äldre idioter som var zigenare, afrikaner, turkar och allt möjligt. En av rasfrämlingarna skjuter sin cigg på mig och frågar mig vart Barkarby Flygfält ligger. Sedan går han på min kompis och ger honom en örfil medan de andra står och skrattar. Direkt efter att han fått en örfil kommer en stor neger och ger honom ett knytnävsslag i bakhuvudet. Sen går dom därifrån och skrattar. Riktiga tuffingar, tio stycken 20-åringar mot två småglin. Nackskott.

Marskalk Blåtands avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    2552
    Tack
    255
    Tackad: 220 gånger i 67 inlägg
    Jag har väl råkat ut för dom vanligaste händelserna.
    Misshandel, rån, ofredande, kränkning etc.

Stefan
    Oregistrerad Stefans avatar
    Jag har väl utsatts för allt. Är uppväxt i ett ghetto och har gått i klasser med BARA invandrare. Det enda jag klarat mig ifrån är nog våld :evilgrin:

Ni som har mycket eller enbart positiva erfarenheter: Ni bor nog inte i invandrartäta områden eller har gått i skolklasser med i princip enbart invandrare, eller? :-) Det suger stenhårt när man är i den situationen.

Hur mycket jag än tänker så är nog tamejfan alla erfarenheter negativa. Iofs är det väl dom värsta utlänningarna som finns i storstädernas utkanter, men man tycker ändå att någon bör ha gett ett bra intryck? Men som sagt, jag kan inte minnas det.

Bärsärk Hyddan92s avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    260
    Tack
    16
    Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
    För det mesta har det varit ganska positiva erfarenheter, är nära vän med en irakier och de som gått i min klass har alltid varigt schyssta, med undantag för ett tvillingpar av honkön från Somalia, högljudda jobbiga jävlar...

Min moppe vart nyligen stulen av några somalier, men jag hittade den och gjorde en polisanmälan... det är nog en mindre trevlig erfarenhet.

Och jag har stött på/ är bekant med ett gäng väldigt dryga otrevliga invandrare, mestadelen från somalia, den värsta typen är dock finne, men jag vet inte om han är invandrare.

Jag skulle vilja summera mina erfarenheter såhär: Somalier är värst, majoriteten verkar vara drygt slödder, men de jag känt nära är faktiskt trevliga.Araber/turkar/iranier osv. är betydligt bättre än somalier, de fungerar bättre socialt är trevligare noch kan i högre grad bete sig, men de kan dock hålla på med sina obekväma skämt och machofasoner ibland... men de jag väl lärt känna är det inget fel på.

latinamerikaner, latinos har jag lärt känna tre, inget fel på dem. Känner en amerikan och två halvamerikaner, varav den ena mulatt, schyssta båda två.

Men sen är det ju så att de dryga jävlarna som borde utvisas omedelbart är de jag inte lär känna/har som kompisar.

Madelene
    Oregistrerad Madelenes avatar
    börjar med att säga en del här då, drar inte alla över en kam. Vissa verkar fatta noll av tvättiderna, alltid mörka människor som lägga sig i. De fattar inte ordet "nej eller jag har ingen lust" då dessa vill ringa mig, ha mitt nummer, fika, äta middag eller liknande. Störande. Många klagar mycket och på mycket självklart riktat mot de svenska samhället då. Många är högljudda och kaxiga och respekterar inte andra människor som tex arbetar. Uppstår tjafs någonstans är det ofta mörkhyade som ligger bakom. Är det en svensk/ljus människa är denna vanligtvis full.

anvihl
    Oregistrerad anvihls avatar
    Där breddade Du perspektivet, Madelene....

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    23976
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 792
    Tackad: 9 888 gånger i 6 087 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Madelene Visa inlägg
    börjar med att säga en del här då, drar inte alla över en kam. Vissa verkar fatta noll av tvättiderna, alltid mörka människor som lägga sig i. De fattar inte ordet "nej eller jag har ingen lust" då dessa vill ringa mig, ha mitt nummer, fika, äta middag eller liknande. Störande. Många klagar mycket och på mycket självklart riktat mot de svenska samhället då. Många är högljudda och kaxiga och respekterar inte andra människor som tex arbetar. Uppstår tjafs någonstans är det ofta mörkhyade som ligger bakom. Är det en svensk/ljus människa är denna vanligtvis full.
    Tvättiderna är ett träffande exempel. Alltid när det drar över tiden är den en invandrarkvinna som säger "jak icke förstå". Annars har jag mest dåliga erfarenheter från min arbetsplats där vi var 95% svenskar när jag började, nu är vi c:a 40 %. Det ser mörkt ut på vår avbytarbänk!

Rekryt airiks avatar
    Reg.datum
    2011 Jan
    Rykte
    50
    Tack
    0
    Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
    Jag har fått hot om grov misshandel om jag inte lämnade över mina värdesaker, ena gången var jag i ett hörn och utlänningen var vuxen och mycket större så då fick han grejerna. Mopeden blev stulen. Vid flera tillfällen har utlänningar velat slåss men det har aldrig blivit nåt.
    Morsan tycker såklart att det inte har nåt med att de är utländska att göra, tydligen tvingas de bo i segregerade områden och in i fattigdom och därför måste de begå brott. Att jag aldrig begick några brott trots att vi bodde i ett utländskt område och inte hade mer pengar än utlänningarna är irrelevant. Nu när jag är mycket lång och bredaxlad vill ingen slåss längre, de går bara på folk som ser försvarslösa ut, som barn och sånt.

Min 10-åriga kusin blev förolämpad, förföljd hela matchen och knuffad av en neger som var ett par år äldre för att han sköt honom i Laserdome och var svensk, när vi var hemma och kusinen kallade negern neger blev de vuxna arga på honom.

Mångkulturen är tydligen viktigare än barnen.

Edit: glömde skriva att det var i laserdome och inte en riktig eldstrid

Marskalk Anti-Fi!s avatar
    Reg.datum
    2008 Dec
    Rykte
    1746
    Blogginlägg
    2
    Tack
    232
    Tackad: 374 gånger i 227 inlägg
    Uteslutande goda erfarenheter tror jag faktiskt. (Skötsamma, trevliga, väl anpassade till samhället vad gäller språk osv).
    Kan åtminstone inte minnas ngt annat som jag har personlig erfarenhet av.

Mest otippade var negern på trafikskolan som frågade ut mig om jag nånsin haft ngn kille som varit invandrare och jag (som inte ljuger) förväntade mig att bli beskylld för att vara minst rasist när jag svarade nej. Killen ifråga hetsade dock inte upp sig alls utan log bara och sa att det fanns även invandrarkillar som var snälla. Då hade jag dessutom förklarat för honom hur otänkbart ett sådant förhållande är för mig. DET kan jag säga var väldigt otippat!
    Förlorar vi vår forntid blir framtid oss en grav.

16. Följande användare säger Tack till Anti-Fi! för detta inlägg:

Adoremus (2011-10-12)

Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista

Liknande ämnen

1. Hur blir man invandrare?
    Av benvolio i forum Invandring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 16:57
  2. Svar: 62
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:12
  3. AFA egna lilla guide
    Av xlin3r i forum Strategi och utveckling