Favoriter
Slots (Gröna) 4,6
Carlsbergs grön flaska 5,2
Norrlands Dynamit
Avesta County (tillverkar inte längre tyvärr)
Favoriter
Slots (Gröna) 4,6
Carlsbergs grön flaska 5,2
Norrlands Dynamit
Avesta County (tillverkar inte längre tyvärr)
Iskall Heineken på flaska, eller finska Karhu är utan tvekan de två godaste ölen =)
Memento mori
Staropramen helt klart. finns inget bättre enligt min mening
Det mesta i ölväg går ner men jag föredrar nog en vanlig ljus lager med medelstor beska typ Heineken framför en riktigt besk pilsner eller mörkare öl typ Guinness. När man väl druckit en 4-5 öl brukar dock ens smakpreferenser sjunka rätt så dramatiskt :p .
En iskall Norrlands Guld är klockren
När ölen riskerar att bli pissljummen passar Carlsberg Sort Guld bäst
En billig god öl är Sofiero
-En öl för varje tillfälle! Mmmm..
Världen är en komedi om du betraktar den, men en tragedi om du känner den
Är här någon som har provat Staropramen körsbär? Vet inte om den finns på systemet. Har sett den i Tjeckien. Hade varit roligt att prova fast det inte låter särskilt gott.
Många har skrivit ...
Då får jag väl anpassa mig och skriva.På bolaget så köper jag...
På bensinstationen och matbutiken köper jag Guiness till Miss Mina och Newcastle till mig.
Bara för du vill dricka öl med en röd stjärna på Munda ;)
Karhu är god också jo, få öl är "äckliga" amerikansk blasköl dock är inget för mig. Slots guld är god, fast gillar inte att det är i burk, får sån avsmak, därför bättre att dricka öl på krogen, lagom kyld och ingen avsmak i ett stort glas :)
Guiness funkar också, fast det kan jag bara dricka 1 per kväll, blir så mätt på dem.
Har endast testat Samuel Adams Boston Ale, men är sugen på att prova fler. Blev positivt överraskad faktiskt.
Lapin Kulta, Karhu, Karjala och Carlsberg Hof :D
Om det ska vara svenskt öl så ska det vara Norrlands Guld.
Hatar folk...
En sak som tyskar o tjecker har gemensamt är att de verkligen kan göra god öl. Det blir således mest olika sorter från dessa båda länder. Var i Berlin för några år sedan o smakade då ett supergott öl vid namn Berliner Kindl Pils. En svensk favorit är Eriksberg.
"Man må hoppas att historiens dom - som obevekligen kommer - må bli så hård och oförsonlig, som förövarna av sveket gjort sig förtjänta av."
Carlsberg export på 33-flaska är det bästa ölet som finns! :D
Bokmärken