Guess again, freakshow. I'm coming back to town, and the last thing that's gonna go through your mind before you die... is my size-13 boot!
Men det är så det brukar göras av hundskojare, vilka de flesta som handlar med de hundarna är, för att inte säga alla.
De goda nyheterna är att det kostar varken tid eller pengar att avstå från att understödja den rasens undergång. Jag anklagar dig inte. Jag har haft en själv men kommer aldrig mer att ha. Man lär sig, och ibland kostar det tyvärr mer än pengar.
Det kan vara en ganska belysande parallell till rasblandning vad gäller människosläktet även om den inte är exakt. Därför tar jag upp plats med att kommentera det i denna tråd.
Och det beror, bortsett från rasfrågans stigmatisering, på att ingen regering i Västvärlden är beredd att bistå ekonomiskt till forskare som önskar studera fenomenet. Vem som helst bör väl därför kunna räkna ut att endast de mest hängivna idealistiska sanningssökarna skulle ha ett intresse av att behandla frågan. Och hur många sådana finns det i vårt självcentrerade samhälle? Det finns emellertid ett antal forskare som trots allt har inriktat sig på forskning kring ras, men dessa har mig veterligen framförallt valt att rikta in sig på rasskillnader i allmänhet, och har därför inte explicit avhandlat rasblandningens konsekvenser.
Alltid - Oavsett - För evigt
Måste nämna att Vita och Asiatiska människor har blandat sig med neandertalare i motsats till Ur-afrikaner.
Så vi har lättare att få psykiska störningar?
Har vi fått en massa nackdelar?
Det vita/asiatiska samhällena är ju kraftigt mer "utvecklade" än de afrikanska stammarna undra om inte neandertalarna var dom egentliga "civiliserade människorna" som vi utrotade?
Denna diskussion är riktigt intressant.
Kan inte se någonting positivt med att blanda ut alla folk till gråa, själlösa, rotlösa massor bara. Finns det något positivt med detta ö.h.t? Varje folk borde snarare sträva efter att bevara sina egenskaper bäst de kan.
Identitetskris, identitetskris och ... identitetskris. Våran identitet är i princip allt vi har här i livet, vet man inte vem är eller var man hör hemma saknar man oerhört mycket.
Sen finns det ju såklart rasliga aspekter som talar mot rasblandning.
Europa (2011-07-10)
Estetiskt och genetiskt är det förkastligt med rasblandning. Man skapar inga supermänniskor genom att blanda raser, som vissa påstår. Många recessiva gener som kanske bara uppstått under ett mutationstillfälle som är värdefulla eller kan vara värdefulla inför framtiden kan försvinna genom rasblandning. Detta gör att rasblandning är fullt med risker när det gäller barnets genetiska byggnad, och sen har vi som nämnts även identitetskris på det hela.
Senast redigerad av Husaria den 2011-08-19 klockan 20:40.
Bokmärken