Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 106 till 114 av 114
    Marskalk Bulls avatar
    Reg.datum
    2010 Feb
    Rykte
    1314
    Tack
    747
    Tackad: 437 gånger i 282 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av k26 Visa inlägg
    Då hade du stor tur. Till skillnad mot en mängd andra.
    Inte bara kvaliten på hundarna är undermålig, blandningar på APBT utgör ett faktiskt existenshot mot de rasrena hundarna eftersom de får dåligt rykte genom spridningen av genetiskt skräp, falskeligen marknadsfört i de rasrenas namn.
    Avrådes bestämt.
    Nu var ju denna dock inte "falskeligen marknadsförd i de rasrenas namn" och om man skall diskutera bevarandet av raser så lägger jag hellre ner min tid och mina pengar på att rädda en annan ras som är existenshotad och ligger mig varmare om hjärtat, nämligen min egen.
    Guess again, freakshow. I'm coming back to town, and the last thing that's gonna go through your mind before you die... is my size-13 boot!

Marskalk Rabes avatar
    Reg.datum
    2010 Dec
    Rykte
    1453
    Blogginlägg
    1
    Tack
    748
    Tackad: 639 gånger i 351 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Bull Visa inlägg
    Nu var ju denna dock inte "falskeligen marknadsförd i de rasrenas namn"
    Men det är så det brukar göras av hundskojare, vilka de flesta som handlar med de hundarna är, för att inte säga alla.
    Citat Ursprungligen postat av Bull Visa inlägg
    om man skall diskutera bevarandet av raser så lägger jag hellre ner min tid och mina pengar på att rädda en annan ras som är existenshotad och ligger mig varmare om hjärtat, nämligen min egen.
    De goda nyheterna är att det kostar varken tid eller pengar att avstå från att understödja den rasens undergång. Jag anklagar dig inte. Jag har haft en själv men kommer aldrig mer att ha. Man lär sig, och ibland kostar det tyvärr mer än pengar.

Det kan vara en ganska belysande parallell till rasblandning vad gäller människosläktet även om den inte är exakt. Därför tar jag upp plats med att kommentera det i denna tråd.

Riddare Sidos avatar
    Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    195
    Tack
    41
    Tackad: 40 gånger i 27 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av SerBCetnikSerb Visa inlägg
    Själv så har man en renrasig tysk schäfer ;)
    En sådan räkstjärt som är fullständigt sönderavlad eller en sådan där polisvariant?
    "Do not ever say that the desire to 'do good' by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
    ~Ayn Rand

Jarl Lucavis avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    1613
    Blogginlägg
    6
    Tack
    62
    Tackad: 180 gånger i 99 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Szron Visa inlägg
    Vad tror du själv? Seriöst, klart att det inte finns...
    Och det beror, bortsett från rasfrågans stigmatisering, på att ingen regering i Västvärlden är beredd att bistå ekonomiskt till forskare som önskar studera fenomenet. Vem som helst bör väl därför kunna räkna ut att endast de mest hängivna idealistiska sanningssökarna skulle ha ett intresse av att behandla frågan. Och hur många sådana finns det i vårt självcentrerade samhälle? Det finns emellertid ett antal forskare som trots allt har inriktat sig på forskning kring ras, men dessa har mig veterligen framförallt valt att rikta in sig på rasskillnader i allmänhet, och har därför inte explicit avhandlat rasblandningens konsekvenser.
    Alltid - Oavsett - För evigt

Rekryt rottenbones avatar
    Reg.datum
    2011 Jun
    Rykte
    15
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Måste nämna att Vita och Asiatiska människor har blandat sig med neandertalare i motsats till Ur-afrikaner.

Så vi har lättare att få psykiska störningar?

Har vi fått en massa nackdelar?

Det vita/asiatiska samhällena är ju kraftigt mer "utvecklade" än de afrikanska stammarna undra om inte neandertalarna var dom egentliga "civiliserade människorna" som vi utrotade?

Denna diskussion är riktigt intressant.

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Kan inte se någonting positivt med att blanda ut alla folk till gråa, själlösa, rotlösa massor bara. Finns det något positivt med detta ö.h.t? Varje folk borde snarare sträva efter att bevara sina egenskaper bäst de kan.

Bärsärk Hyddan92s avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    260
    Tack
    16
    Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Vit008 Visa inlägg
    artikeln visar det tydligt- rasblandning är inte naturlig.
    Det är naturligt för människan att bryta mot naturens regler.

Riddare Ynglings avatar
    Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    479
    Blogginlägg
    2
    Tack
    224
    Tackad: 274 gånger i 175 inlägg
    Identitetskris, identitetskris och ... identitetskris. Våran identitet är i princip allt vi har här i livet, vet man inte vem är eller var man hör hemma saknar man oerhört mycket.

Sen finns det ju såklart rasliga aspekter som talar mot rasblandning.

9. Följande användare säger Tack till Yngling för detta inlägg:

Europa (2011-07-10)

Väpnare Husarias avatar
    Reg.datum
    2011 Aug
    Rykte
    81
    Tack
    34
    Tackad: 24 gånger i 17 inlägg
    Estetiskt och genetiskt är det förkastligt med rasblandning. Man skapar inga supermänniskor genom att blanda raser, som vissa påstår. Många recessiva gener som kanske bara uppstått under ett mutationstillfälle som är värdefulla eller kan vara värdefulla inför framtiden kan försvinna genom rasblandning. Detta gör att rasblandning är fullt med risker när det gäller barnets genetiska byggnad, och sen har vi som nämnts även identitetskris på det hela.
    Senast redigerad av Husaria den 2011-08-19 klockan 20:40.

Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678

Liknande ämnen

1. Varför hatar antifacister nationella?
    Av Patrioten i forum Marxism
    Svar: 207
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 15:28
  2. FOMI.NU = Bra/Dåligt
    Av celtic i forum Islam
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 17:53
  3. Dåligt med ideologier
    Av Slaavfs_Babe i forum Åsikter, kritik och idéer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 13:46
  4. Varför ska dom förstöra saker?