Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tillsammans

Väpnare blond_flickas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    304
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Tillsammans

Såg denna rätt underhållande film och kom att tänka på en sak, var rödingarna så där jävla konstiga på riktigt? Jag har faktiskt aldrig brytt mig om dom så mycket, då jag inte varit så politiskt aktiv så har jag faktiskt aldrig haft problem med någon röding men jag menar va fan lixom?!?
    Beter de sig så där så är de ju verkligen dumma i huvudet!

Så till min fråga, vet någon om det var sådär på 70 talet eller har Moodysson fantiserat fritt?

Hrimfaxe
    Oregistrerad Hrimfaxes avatar
    Jag levde förvisso inte på 70-talet. Men av det jag hört så verkar det stämma överens rätt så bra. Lite fiktion kanske, men det är det i alla filmer mer eller mindre.

Patrioten
    Oregistrerad Patriotens avatar
    Det är väl bara att ta en titt på individer som Gudrun Schyman, Göran Persson, Lars Ohly, Mona Sahlin etc. in absurdum för att inse att vänstern är hem åt en hel del obskyra människotyper.

Gunvor
    Oregistrerad Gunvors avatar
    Filmen stämmer stilistiskt in och jag kan mycket väl tänka mig att det var på det här viset, var dock inte ens påtänkt på 70 talet.:)

Wittekind
    Oregistrerad Wittekinds avatar
    Jag har hört från äldre släktingar som var aktiva i vänsterrörelsen på den tiden. Det var ungefär exakt sådär, fast värre. Ännu mer sekteristiskt. Man fick inte göra så, lyssna på den musiken, spela det instrumentet, läsa de böckerna, ha på sig de kläderna och så vidare. I alla fall bland maoisterna.

Så som den rörelsen var, är ungefär så som den nationella rörelsen anklagas för att vara. Ville man lämna så var man tvungen att fly och gömma sig.
    Nu kanske någon annan med mostrar, farbröder, mammor, pappor osv som var med i den rörelsen har hört en helt annan historia, men det här är i alla fall den versionen jag har fått höra.

Liknande ämnen

1. Söker gamla bilder på Carl XVII tillsammans med skinheads
    Av Keyser Söze i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 07:14
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 13:36
  3. Vad vi kan göra själva - vad vi kan göra tillsammans
    Av Papa doc i forum Strategi och utveckling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 19:52
  4. Svar: 20