Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 44

Ämne: Köttmarknad?

Landsförvisad sockerdrickas avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    697
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Brukar gå till ställen där killarna tar i hand istället för att grabba tag i rumpan. Oftast ställen som kräver vårdad klädsel. Brukar också cirkulera där studenter håller till. Som tur är har knappt någon tafsat på mig men de som glor kommer fram och raggar är desto vanligare. Men visst, det finns alltid snuskäckel överallt och de har ingen rätt att tafsa hur kort och smaklös outfit man än må ha.

Gillar att dansa otroligt mycket och går bara till lugna pubar om jag vill vara snäll mot min pojkvän. Han är förövrigt en riktig ängel och klipper mer än gärna till närgångna killar på krogen. Det roliga är att det första jag fastnade för hos min pojkvän var just det att han är en blyg gentleman. =) Tror nog att killar skulle lyckas bättre med raggandet om de kunde hålla fingrarna i styr.

Einhorn
    Oregistrerad Einhorns avatar
    Usch.. Jag dansar iof inte särskilt ofta, men jag vet vad du menar...
    Dock umger jag mig alltid med tuffa mogna killar (fråga Boiohaemum och maredden) som skyddar mig.. Om de inte hinner bli utkastade innan.

Nej, men det är hemskt att det ska vara såhär. Har iof aldrig fattat det där med krogragg,

MissSofie
    Oregistrerad MissSofies avatar
    Citat Ursprungligen postat av Savitri Visa inlägg
    Det bästa är att ha en kompis i gänget som är bra på att mucka gräl :D! Min bästa väninna är stenhård, hon låter ingen olovligen närma sig någon av oss på dansgolvet. Medan jag är lite mer finkänslig och hellre drar mig undan taktiskt har hon inga problem att vända sig om och handgripligen knuffa undan folk, armbåga i magen eller ge en snyting. Ibland kan det dock vara läskigt, var på väg att bli storgräl med en stor neger en gång, men vakter brukar allt som oftast ha ett gott öga till tjejer, så stör någon är det bara att se till att få den utslängd.

haha, har en likadan vännina jag också :)
    Blir både uthällda öl och armbågar från henne om nån närmar sig på fel sätt eller liknande...

Odalbonde Sessan85s avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    17
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av MissSofie Visa inlägg
    haha, har en likadan vännina jag också :)
    Blir både uthällda öl och armbågar från henne om nån närmar sig på fel sätt eller liknande...

Haha kan det vara mig du menar?? :innocent: kännde precis igen mig i vad Savitri skrev om hennes väninna :-)

white_pride
    Oregistrerad white_prides avatar
    alltså det där med försvaret är inga problem hade några killar modell större med.. men varför ska man nästan behöva ha det? Och fy fan för killar som inte vågar prata med en förrän de är skitfulla, då är man ju absolut inte intresserad..

Odalbonde snös avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Jag går sådär en gång i månaden på krogarna och håller mig nykt men avnjuter endå ett par glas vin. Själv förstår jag mig inte på dom som int kan klä på sig före dom lämnar sina hem eller hur dom kan vara så desparata.
    Jag förstår inte riktigt vad du menar? Varför skulle man vara desperat för att man går ut lättklädd?
    Jag är för det mesta jävligt nöjjd med min kropp och gillar att dra på mig ett par tighta jeans och ett urringat linne och gå ut och dansa i timtals. Det är så gött att dansa, som terapi, all skit bara rinner av en liksom. Sedan är det givetvis tråkigt att massa killar kommer för nära och tror att jag vill ha sex på dansgolvet. Men det ska inte jag skuldbeläggas för.
    Självklart är inte heller allt så svart och vitt. Många kvällar tycker jag det är finast att bara sitta på krogen i min gammla slitna lonsdale t-shirt och bärsa tills det stänger. Man är ju en brud med variation.

Landsförvisad NS_Mirandas avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    109
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt vad du menar?
    Förstå inte fel. Menade inte att dom som är lättklädda är desperata utan att dom som typ kommer nakna ut borde se sig i spegeln före en gång. Vad jag menade att ja inte förstår heller på sådana som kan bara vara så desperata att dom låter bli rörda var som helst och ber bara efter få nånn slags uppmärksamhet. Hoppas du nu förstod.

Odalbonde snös avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Ah okej, förstår dig bättre nu. En sak man inte ska glömma dock är kanske att dessa tjejer som söker bekräftelse eller vad fan man ska kalla det, i rätt många fall mår halvkasst. Supa, knarka, knulla runt är ju som bekant tre beteenden som många kan ta till när man bara vill leva hårt och fort för att slippa tänka för mycket.
    It's that world out there that's fucked you
    You know less of a person and if God exists
    He still loves you

Therese_
    Oregistrerad Therese_s avatar
    Måste ju hålla med om att dte är svårt att hitta uteställen man kan gå till utan att känna sig påhoppad och halvt förnedrad för att man är tjej. Så utan tvekan så väljer jag alla gånger mysiga hemmafester än att gå ut på krogen.
    Däremot så gillar jag faktist att gå till ett speciellt ställe. En krog där det mest hänger stammisar. Alla känner igen varandra och man blir som en liten familj till slut. Åldern är väldigt blandad där och jag tror att det är det som ger den goda stämmningen. Inte för hög musik och dom flesta är faktist 30+.
    Tyvärr så var det nog över ett år sen jag var där nu så det kan ju ha ändrats. Men ett litet tips i alla fall, om ni vill gå ut men slippa massa fulla drägg så leta upp ett litet ställe där medelåldern är hög, där får man oftast vara i fred. :)

Jarl Josefins avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3366
    Tack
    0
    Jag har spenderat min tid mer ute på krogen än på nationella fester. Det var nästan som rutin, jag och mina kompisar gick ner till samma krog varje vecka och träffade samma folk, inte särskilt kul i längden. Nu är jag knappt ute någonting alls längre, känns inte kul, man har redan sett de mesta och så är inte utbudet så stort där jag bor. Tycker däremot att det är mycket roligare på privata fester där man själv har bjudit vilka som är där, (som man inte har gjort på krogen). På något vis känns det även som krogen är mer för de som raggar och har man en älskling där hemma så är det inte direkt lockande att gå dit och se massa gubbar, oftast främlingar, sitta och stirra på en eller tro att man ska vilja dansa med dem. Sammanfattar det altså med att krogen var bäst när man fyllde 18 men sen tröttnade man rätt fort.

Bärsärk Katzes avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    275
    Tack
    0
    Jag har aldrig haft nagra problem med folk som forsokt att tafsa, men det kan ocksa bero pa att jag allt som ofta gar ut i baggybyxor och brottarlinne, sa ser val inte ut som ett "latt byte" i killarnas ogon.
    Men dansa gor jag garna langre in pa kvallen, antingen ensam eller med kompisarna.
    Men sen gar jag ocksa pa liknande stallen var gang jag gar ut sa de flesta kanner varandra. Blir mestadels synthklubbar eller barer som spelar harlig rockmusik och dar ar det overlag ytterst fa invandrare som hanger och jag slipper de fjolliga bratzen och fjortisarnas overdrivenhet.
    BEVARA SVERIGES URSKOG!

Jonsson
    Oregistrerad Jonssons avatar
    Ja det är äckligt. Jag går ut ibland med mina kompisar. Förr skulle de alltid dansa(har lugnat ner sig nu som tur är), jag tycker inte om det, men visst det hände att jag också följde med ut på golvet. Det kan hända mycket äckligt "där ute", och det har slutat i bråk några gånger. En enkel knuff brukar kunna säga till ganska bra att du inte vill ha en apa juckande bakom dig. Men å andra sidan är det ju ett dansgolv och om du råkar sparka lite hårt var det ju bara ett av dina coola danssteg!;)

Rekryt UngArgStolts avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    15
    Tack
    0
    Nu kommer det här låta illa men beror det inte lite på tjejen? Beror väl på hur man klär sig, sminkar sig och beter sig?

Självklart inte är det okej att någon tafsar på en mot ens vilja. Men vissa tjejer verkar bli förvånade när de går omkring halvnakna och får uppmärksamhet. Det är jag fruktansvärt trött på.

Jarl Bootgirls avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    2381
    Tack
    0
    Jag hängde jämt på samma krog förr. antagligen samma ställe som Therese snackar om :P "på den gammla goa tiden" numera så har jag inte varit där på flera år. Men när man var yngre så kunde mna gå dit utan att behöva tampas med massa tafsande. Vilket självklart är bra :) Och även att alla mer eller mindre kände alla som var där.. När jag tänker efter så var vi mest nationellt folk där.

Även på min gammla hemort brukade jag gå ut förr. De få gånger som man blivit utsatt för tafsande och flåsande i öronen över nått kåtdjur som desperat försökt få med en hem så har ett par välriktade ord satt stopp. ;P
    Men det var oxå för snart 10år sedan. Numera finns inte stället längre och det har varit säkerligen ett tiotal restauranger/krogar efteråt men alla konkursar av nån anledning .Senast jag hörde var att Outlaws hade köpt upp stället så nu får mna inte ens komma in där.. haha..
    Tur att jag sällan är ute...
    Jag fick ofta höra smickrande saker när man var ute oavsett klädel faktiskt och har nog inte direkt råkat ut för något så där jätteslibbigt och absolut inte av några invandrare. Mitt problem har nog snarare var överfulla gammla gubbar :S
    Love is for fools. Im a fool

Lisen_80
    Oregistrerad Lisen_80s avatar
    Jg går inte ofta på krogen...kanske 2 ggr per år. Går jag ut här i stan får man vara ifred. Alla vet ju vem den otäcka "nazisten" är :p
    Dock om det kommer diverse kulturberikare hit från Sthlm, så brukar det bli lite mer tryckt stämning. Men då mest för att de är vidriga och stöddiga mer än vad de försöker tafsa. Har blivit både spottad i ansiktet och fått ett ölglas slängt på mig för att man har haft sina åsikter. Löjligt, eftersom jag knapapst sular flaskor på rödingar man träffar på puben. Rologare att prata lite och se när deras "super argument" försvinner ett efter ett :D

Svenska killar raggar ofta lite fint med nån kommentar, medans invandrarna bara "tar för sig".
    Det verkar vara ok att bara komma fram och ta en på brösten, har jag märkt. Äckligt!
    När jag tonade håret svart fick jag dock vara ifred mycket mer. Sjukt att man ska behöva ändra hårfärg eller klädstil för att få vara ifred ute om man verkligen inte är ute efter att få hem nån!

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •