Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 36
    Odalbonde lager18s avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Sporthojsåkare?

Finns det några sporthojsåkare här möjligtvis?

Själv kör jag skälvklart kawa men tyvärr bara en zx6r men förhoppningsvis blir de ändring på det nästa säsong ;)

Robert
    Oregistrerad Roberts avatar
    Sporthoj, vad är det för något? Åk riktig hoj istället. :-)

Riksjarl Tyrfings avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    5625
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Du menar Crosshoj alltså? ;)

Svenskar först!

Rekryt wurzelpeters avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    43
    Tack
    1
    Du menar väl inte en gynekolog stol som de heter i folkmun?
    Och själv har ja ingen hoj i dags läget men lurar på
    en Honda SP 1 a i silver till nästa säsong om de ska bli sporthoj.
    Aldrig bakåt endast framåt!!Detta tappra offervilliga anförarrop är evigt och det klingar åter och åter igen i alla tyska hjärtan.Att så leva å dö,det är att leva för evigt

Odalbonde Turboeds avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Hörru, Robert - köp en buggy istället så slipper du krukan!

Bärsärk Vales avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    155
    Tack
    0
    håller på å tjäna ihop till en liten R6 till våren. Sen skall man ut och leka ordentligt :D
    "I en demokrati är den hedervärda dömd till glömska, fängelse eller död - medan avskum, lögnare, och depreverade människor härskar" David Lane

Taipan
    Oregistrerad Taipans avatar
    HD?

Nej, det är ingen mc. Det är bara för kvinnor som inte blir tillfredställda av sina så kallade män.
    En riktig man/kvinna kör sporthoj.

Personligen är favoriten Honda CBR 1000/RR Men försäkringen på en sådan kostar mer i månaden än vad jag har i lön. Siktar in mig på en CBR 600F istället och försäkringen är mer human.
    Slutligen vill jag säga att min Arai RX7 är den bästa investeringen jag gjort i mitt liv.

Taipan

Sebbe
    Oregistrerad Sebbes avatar
    Får faktiskt hålla med dig där. En mullrande HD, en riktig spätta därbak och the open road är det inte mycket som slår. Det är ju faktiskt ganska så kul att se vad man kör förbi och inte bara en massa streck färg;)

Dessutom är det överskattat med sporthoj, åkte Ekeby-Billesholm-Bjuv-Hyllinge-Helsingborg (en sträcka som tar ungefär 30 minuter med bil) på närmare 11 minuter. Hojen var Hayabusa och ett fullväxt psykfall vid spakarna. Det gick undan kan jag säga.

Rekryt svensksegers avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    38
    Tack
    0
    ja de är ju klart man har!:) eller ja det är en Honda CBR 900RR lite ombygt o trimmad! :D så de är en streetfighter med ca:180HK på bakhjulet :) roligt roligt roligt :):)

Rekryt Wenzs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    27
    Tack
    0
    Varför stressa omkring på en sporthoj? Bättre med HD så man hinner njuta av färden också.
    Wenzel

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    38
    Tack
    0
    man kan njuta så mycket på en sporthoj också :) går att köra lugnt men även en aning snabbare om man så skulle vilja ! :D

Rekryt Wenzs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    27
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av svenskseger Visa inlägg
    man kan njuta så mycket på en sporthoj också :) går att köra lugnt men även en aning snabbare om man så skulle vilja ! :D
    Ja, det är sant, oavsett vilken MC man kör så är det jävligt gött. Har själv en gammel Honda CB750F och den bör väl tillhöra sporthojskategorin, om än en gammal sporthoj. Men helst skulle jag vilja ha en HD-chopper. Finns nog inget som slår den känslan. Dessutom är nästan varje HD unik, inga massproducerade plastleksaker. Riktig kärlek går inte att köpa för pengar, riktig kärlek bygger man.
    Wenzel

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    38
    Tack
    0
    visst kan ja hålla med dig om att det är en speciell känsla med HD. det är de.. men mm, ja vet inte. personligen saknar ja nått på glidar hojar! :S hehe det är jätte härligt att köra. Men om man kan utnytna det som finns i dagens sport hojjar vilket få kan göra (inklusive jag, fast nästan! ;)) så är det sällan man får mer adrenalin. :D:D

anvihl
    Oregistrerad anvihls avatar
    De som kör motorcykel kan grovt indelas i två grupper: motorcyklister och motorcykelägare. Jag respekterar båda, även om jag själv är motorcyklist, dvs min mc är min kamrat som jag klappar om, lider med då ventilerna slamrar och tackar med en puss på tanken efter en semester.

En motorcykelägare ser en mc mer vara ett verktyg för att nå dit han vill och på det sätt han gillar bäst. Han brukar köpa upplevelserna snarare än att skapa dem, men det är okay... Livet på två hjul är fint och jag tackar Livet för att jag fått se provencalska alperna i kvällssol.

En sak är viktigt, dock.... en riktig motorcyklist ska kunna se något gott i alla motorcyklar.

Vad jag själv kör? BMW Paris-Dakar.

Odalbonde lager18s avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Taipan Visa inlägg

Personligen är favoriten Honda CBR 1000/RR Men försäkringen på en sådan kostar mer i månaden än vad jag har i lön. Siktar in mig på en CBR 600F istället och försäkringen är mer human.
    mmm kollade försäkring på en ny zx10r ... 36k drygt helår helförs. lite mustigt... men smakar det så kostar det...

när jag fyller 30 ska jag köpa min första glidare det kan jag nästan svära på :)

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •