Resultat 1 till 7 av 7
    Riddare Gautskaggs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    584
    Tack
    14
    Tackad: 42 gånger i 35 inlägg

Øst-Europeiske kvinner

Doberman skrev:

Han er gift med en polsk kvinne, i Norge har man de som mener at Øst-Europeiske kvinner har beholdt det meste av de tradisjonelle verdiene, i motsetning til de norske, "frigjorte" kvinnene. Dermed er man og villig til å inngå kompromisser med seg selv og se bort ifra de nasjonale og rasemessige implikasjonene.
    Folk i Øst-Europa har langt i fra beholdt de tradisjonelle familie-verdiene. Hvis dette hadde vært tilfelle ville de ha vært hjemme.

Disse landene har i løpet av få år fått betraktelig økt velstand etter at de ble kvitt kommunismen. Dette har satt de gamle verdiene på hodet. Folk, inkludert kvinner, er veldig opptatt av jobb og karriere, og å skaffe seg en bit av den nye rikdommen. Og det er også disse som er tilregnelige til å emigrere.

Det finnes nok fremdeles kvinner der som er tradisjonelle, men hvorfor skulle disse gjøre noe så utradisjonelt som å emigrere til Norge? De av dem som virkelig er tradsjonelle blir nok igjen i landet sitt.

Kvinner med tradisjonelle verdier er det lettere å finne i Norge.

Bärsärk Dobermans avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    161
    Tack
    17
    Tackad: 24 gånger i 13 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Gautskagg Visa inlägg
    Doberman skrev:

Folk i Øst-Europa har langt i fra beholdt de tradisjonelle familie-verdiene. Hvis dette hadde vært tilfelle ville de ha vært hjemme.

Disse landene har i løpet av få år fått betraktelig økt velstand etter at de ble kvitt kommunismen. Dette har satt de gamle verdiene på hodet. Folk, inkludert kvinner, er veldig opptatt av jobb og karriere, og å skaffe seg en bit av den nye rikdommen. Og det er også disse som er tilregnelige til å emigrere.

Det finnes nok fremdeles kvinner der som er tradisjonelle, men hvorfor skulle disse gjøre noe så utradisjonelt som å emigrere til Norge? De av dem som virkelig er tradsjonelle blir nok igjen i landet sitt.

Kvinner med tradisjonelle verdier er det lettere å finne i Norge.
    Jeg har ikke foretatt noe sosialantropologisk feltarbeide i denne saken bare uttrykt hva en del norske menn mener. Når det er sagt, jeg har møtt denne kvinnen og hun er ulik de fleste norske kvinner jeg har møtt, i positiv forstand. Hadde Gautskagg gjort det samme ville han visst hva jeg mente.

Riddare Gautskaggs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    584
    Tack
    14
    Tackad: 42 gånger i 35 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Doberman Visa inlägg
    Jeg har ikke foretatt noe sosialantropologisk feltarbeide i denne saken bare uttrykt hva en del norske menn mener. Når det er sagt, jeg har møtt denne kvinnen og hun er ulik de fleste norske kvinner jeg har møtt, i positiv forstand. Hadde Gautskagg gjort det samme ville han visst hva jeg mente.
    Jeg mente å uttrykke meg generelt her. Jeg har aldri møtt henne nei. Men jeg kjenner flere andre fra den kanten av verden, som ikke er tradisjonelle. Som snarere heller i den andre retningen

Bärsärk Dobermans avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    161
    Tack
    17
    Tackad: 24 gånger i 13 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Gautskagg Visa inlägg
    Jeg mente å uttrykke meg generelt her. Jeg har aldri møtt henne nei. Men jeg kjenner flere andre fra den kanten av verden, som ikke er tradisjonelle. Som snarere heller i den andre retningen
    Det er godt mulig det er slik og at denne kvinnen utgjør et unntak, men jeg regner uansett med at de fleste nasjonale tenker tilnærmet likt med begge hodene i valg av partner ;)

Rekryt vaktbikkjas avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    17
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Vil bare si at jeg var en tur til Estland, (noe som vel vil kalles "Øst-Europa"?) og der ser du VELDIG klart skille mellom den "Ariske" del av befolkningen, og den "Slovakiske".

Veldig mange Estlendere med ariske gener, det tror jeg vi har lett for å glemme!

Jeppe
    Oregistrerad Jeppes avatar
    Citat Ursprungligen postat av vaktbikkja Visa inlägg
    Vil bare si at jeg var en tur til Estland, (noe som vel vil kalles "Øst-Europa"?) og der ser du VELDIG klart skille mellom den "Ariske" del av befolkningen, og den "Slovakiske".

Veldig mange Estlendere med ariske gener, det tror jeg vi har lett for å glemme!
    Du finner hverken ariere eller slovaker i Estland. De er finsk-ugriske.

Regner med at når du sier slovakisk så mener du slavisk?
    Om den ariske rasen finnes er vel også omstridt. Snarere en feilbetegnelse på germanere.

Rekryt vaktbikkjas avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    17
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe Visa inlägg
    Du finner hverken ariere eller slovaker i Estland. De er finsk-ugriske.

Regner med at når du sier slovakisk så mener du slavisk?
    Om den ariske rasen finnes er vel også omstridt. Snarere en feilbetegnelse på germanere.
    Greit, greit..

Germaner er ett like fint ord, om ikke finere! :yes:

Poenget mitt var at jeg synes det var så veldig lett å SE forskjell på rasene der borte. Du ser to raser der borte, en høyreist og lys rase, en litt kortere, med sirkel-runde hoder.

Så ville jeg belyse det at "Kvinner fra øst-europa" da også omfatter "germanske" estlendere.

Ikke noe mer enn det..

Liknande ämnen

1. Advarer kvinner mot å gå alene
    Av Huginn i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 23:00
  2. Kvinner slipper verneplikt
    Av madam hrafn i forum Allmenne diskusjoner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 21:30
  3. Kvinnedagen (KVINNER SI DERES MENING)
    Av We Are Many i forum Allmenne diskusjoner
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 01:51
  4. typer kvinner som er sammen med fremmedkulturelle
    Av fnugget i forum Allmenne diskusjoner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 08:58
  5. Kvinner i millitæret
    Av Yuber i forum Allmenne diskusjoner
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 15:05

Bokmärken