Resultat 1 till 12 av 12
    Riksmarskalk Johan Björnssons avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    4000
    Tack
    1 104
    Tackad: 838 gånger i 561 inlägg

Vad är nätverket Ratatosk?

Någon som har erfarenhet av dessa gossar och flickor?

Är det en bunt med veganer/kommunister/HBT-aktivister med någon jude i spetsen, som uppmanar till rasblandning och försöker att blanda in judiska seder och afrikanska bongo-trummor-seder in i den forna seden?

Eller är det någorlunda normala människor?

http://www.multiart.nu/ratatosk/
    För Sverige, Skandinavien, Europa, och Västvärlden!

Reactionary Revolt Youtube Channel

Den Helige Dåren - NY BLOGG !!

Bärsärk Odensgodes avatar
    Reg.datum
    2012 Apr
    Rykte
    203
    Tack
    44
    Tackad: 96 gånger i 53 inlägg
    Jag tror att Ratatosk stort sätt är styrt av samfundet forn seds stockholmsmedlemmar. Men så fort någon pratar om "trumresor" och "shamanism" så kan du ge dig på att det är svampätande hippie-sedare det handlar om.
    Jesus promised to get rid of all wicked people
    Odin promised to get rid of all ice giants - I don´t see any ice giants around, do you?
    Svíþjóð hin mikla, Svíþjóð hin kalda

3. Följande användare säger Tack till Odensgode för detta inlägg:

Rabe (2012-06-25)

Riksmarskalk Johan Björnssons avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    4000
    Tack
    1 104
    Tackad: 838 gånger i 561 inlägg
    Svamp och hampa behöver ju inte alltid vara negativt.

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=4546

Var allt inom hippierörelsen av ondo? Du borde läsa följande som även Oskorei har skrivit om, ang hippierörelsens völkische rötter, och den tidiga hippierörelsen (innan den kapades av judendomen), http://www.hippy.com/modules.php?nam...rticle&sid=243

Bara för att någon använder ordet shamanism eller gör s k trumresor, behöver ju inte per automatik heller betyda att det är någonting negativt? Visst ökar risken avsevärt dock att det då rör sig om en bekännare till PK-ismen, men jag anser inte att man per automatik ska avfärda shamanism och trumresor.

Holism, holism, is tha shit... ;)
    För Sverige, Skandinavien, Europa, och Västvärlden!

Reactionary Revolt Youtube Channel

Den Helige Dåren - NY BLOGG !!

5. Följande användare säger Tack till Johan Björnsson för detta inlägg:

Hrafnhildur (2012-06-25)

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    23966
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 790
    Tackad: 9 883 gånger i 6 085 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Johan Björnsson Visa inlägg
    Svamp och hampa behöver ju inte alltid vara negativt.

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=4546

Var allt inom hippierörelsen av ondo? Du borde läsa följande som även Oskorei har skrivit om, ang hippierörelsens völkische rötter, och den tidiga hippierörelsen (innan den kapades av judendomen), http://www.hippy.com/modules.php?nam...rticle&sid=243

Bara för att någon använder ordet shamanism eller gör s k trumresor, behöver ju inte per automatik heller betyda att det är någonting negativt? Visst ökar risken avsevärt dock att det då rör sig om en bekännare till PK-ismen, men jag anser inte att man per automatik ska avfärda shamanism och trumresor.

Holism, holism, is tha shit... ;)
    Det här för mina tankar till när jag besökte ett benediktinsystrakloster i Alabama. Eller skall man kanske säga fd kloster? Shamanism, häxeri och new age var något som de forna systrarna tagit till sig, inte märkligt att antalet medlemmar i konventet stadigt minskade. Donna Steichen har skrivit om "sanningen om katolsk feminism" där ovanstående ingredienser ingår. Var hippierörelsen negativ rakt igenom? Den var väl en "judisk grej" precis som allting annat, precis som sin frände det andra vatikankonciliet.

http://www.rtforum.org/lt/lt53.html

7. Följande 2 användare säger Tack till Adoremus för detta inlägg:

Ingmar (2012-06-29), Rabe (2012-06-25)

Riksmarskalk svärdslags avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3268
    Blogginlägg
    4
    Tack
    181
    Tackad: 433 gånger i 251 inlägg
    Shamanism har ju även yrkats här uppe, samerna har väl det som huvudreligion också? Fast jag antar att det är någon slags subsaharisk shamanism dom försöker blanda med den svenska? Allt för att göra asatron mångkulturell? För det verkar ju vara Asatrosamfundets huvudmål iaf.

Svamp och andra hallucinogener har använts i religiösa och andliga syften i många kulturer, inkl den nordiska. Ett sätt att få direktkontakt med andevärlden. Vår antikultur("mångkultur") är dock för dekadent/primitiv för att sådana droger skall kunna användas på ett religiöst sätt idag.

Reg.datum
    2012 Apr
    Rykte
    203
    Tack
    44
    Jag har då aldrig sett ett enda bevis för att svampar används på vikingatiden. Kan någon dela med sig av det? Visst är det möjligt att det var så...
    Jag funderar över hur man kan vara ärlig med sig själv och lura sig själv att tro att man haft kontakt med gudarna om man ätit svamp. Någonstans innerst inne vet man väl att det är svampen som talat till en och inte någon gud?!
    Odin promised to get rid of all ice giants - I don´t see any ice giants around, do you?

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3268
    Blogginlägg
    4
    Tack
    181
    Citat Ursprungligen postat av Odensgode Visa inlägg
    Jag har då aldrig sett ett enda bevis för att svampar används på vikingatiden. Kan någon dela med sig av det? Visst är det möjligt att det var så...
    Jag funderar över hur man kan vara ärlig med sig själv och lura sig själv att tro att man haft kontakt med gudarna om man ätit svamp. Någonstans innerst inne vet man väl att det är svampen som talat till en och inte någon gud?!
    Att dom åt röd flugsvamp inom dom slogs, är självklart en myt. Inte fan kan man slöss när man inte ens är vid riktigt medvetande. Men att dom åt dom vid religiösa ritualer är inget märkligt.

Hur kunde man tro att blixtarna var från tors hammare och hur kan människor fortfarande förneka evolutionsteorin? Alla människor har sin egen verklighet.

Marskalk Ingmars avatar
    Reg.datum
    2011 Jun
    Rykte
    857
    Tack
    1 368
    Tackad: 509 gånger i 337 inlägg
    Ratatosk är i mångt o mycket newage o nyhedendom.

12. Följande användare säger Tack till Ingmar för detta inlägg:

Adoremus (2012-06-26)

Reg.datum
    2012 Apr
    Rykte
    203
    Tack
    44
    Hur kunde man tro att blixtarna var från tors hammare och hur kan människor fortfarande förneka evolutionsteorin? Alla människor har sin egen verklighet.
    Ja, hur man trodde då är en sak. Som sagt är det inte helt otroligt att vissa människor åt svamp i vissa sammanhang för att man inte visste bättre. Men idag när man vet att vissa svampar ger hallusinationer, att lura sig själv då och säga exempelvis att "jag har pratat med Eir", men innerst inne vet du att det var en svamp du pratat med. Oärligt och ohedniskt.

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3268
    Blogginlägg
    4
    Tack
    181
    Ja, om man inte är väldigt religiös då och verkligen tror på sådant. Finns människor som faktiskt gör det. Btw så var det garanterat Toppslätskivling (även kallade "magic mushrooms", en väldigt vanlig svamp i Sverige) och inte röd flugsvamp som dom åt! :p

http://sv.wikipedia.org/wiki/Toppsl%C3%A4tskivling

Reg.datum
    2012 Apr
    Rykte
    203
    Tack
    44
    Svärdslag; ja förmodligen. Jag har då ändå svårt att tro att det handlar om "tro" att "om jag äter dessa svampar, då kommer gudarna och hälsar på." Visst, kanske under järnåldern, men inte idag. Då vill man bara ha en ursäkt att knarka.

Marskalk Ingmars avatar
    Reg.datum
    2011 Jun
    Rykte
    857
    Tack
    1 368
    Tackad: 509 gånger i 337 inlägg
    Ratatosk är ett nätverk för nordisk shamaism o sejd mm.

Trumresor o slikt. De anknyter mer till samisk- uralisk-sibirisk tradition än till nordisk-arisk tradition.
    Även om de hävdar att det är nästan samma sak.
    De är dessutom opatriotiska till sitt fosterland, folk o kultur.
    Några av dem har varit med o rest nidstång mot patrioter o nationalister. Virtuellt a internet då o kanske i verkligheten.
    Vem vet.
    Kanske en av anledningarna till det går trögt o att Svea Rike är bland de sämsta a nationalism;).

I never forget my brothers in arms
    Vita est militia super terram

Liknande ämnen

1. Det konservativa nätverket Engelbrekts idéskrift
    Av Fingolfin i forum Identitarism / New Right / Metanationellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-21, 00:54
  2. Ratatosk Dokumentation
    Av RatatoskDokumentation i forum Opinionsbildning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 15:32
  3. Ratatosk Dokumentation