Jag lyssnar på "begynnelsen" just nu och gillar vad jag hör
Tack!
mvh,
"k0nsl".
Jag lyssnar på "begynnelsen" just nu och gillar vad jag hör
Tack!
mvh,
"k0nsl".
Behöver du gratis webbhotell? Skriv till mig så ordnar det sig.
Länsman (2012-06-18)
Efter många om och men har jag uppdaterat Herr Nationell-sidan på Metapedia och den heter numera, precis som radion, Radio Länsman: http://sv.metapedia.org/wiki/Radio_Länsman
Sen kan jag säga några ord om det första programmet. Upplägget med snabba nyheter den första delen av programmet och lite djupare under andra delen var en positiv nyhet. Det filosofiska resonemanget var nog det mest kontroversiella. Kanske inte vad man förväntar sig av en nationell radio, men det kan väl aldrig vara fel med lite bredd?
Sen saknar jag en presentation av musiken. Vad är det för något vi får lyssna på egentligen?
Mannen på min avatar är Felix Steiner. En man som under sin militära karriär bland annat ledde SS-Standarte Deutschland, SS-Division Wiking och III. (Germanische) SS-Panzerkorps.
Hej Wiking!
Trevligt att du har lagt upp info på metapedia. När du ändå håller på och fixar så kanske man får be dig att
ta bort allt om Herr Nationell? Tanken är ju att lämna det bakom mig och börja om på ny kula. :)
Gällande musiken: De flesta låtarna har jag inte ens namnen på själv då jag för bra länge sedan
(lagligt) laddade ner en massa låtar från en sida där man får använda musik utan att bekymra
sig för upphovsrätt. Dessa låtar heter "Track 1 - Track 2" osv.
Förutom den musiken så har jag några låtar som jag inte är helt 100 på om det är
upphovsrätt på eller inte, därför väljer jag att knipa käft. :)
Jag förstår din invändning men det tänker jag inte göra. Då faller hela tanken med ett uppslagsverk. Herr Nationell radio är trots allt bakgrunden till Radio Länsman. Jag har ett antal Herr Nationell-mp3:or sparade och säkerligen andra personer också. De gamla programmen och filmerna kanske finns på youtube (jag har inte kollat) och där nämns i så fall namnet Herr Nationell.
Det jag kanske skulle kunna göra är två separata sidor om Herr Nationell respektive Radio Länsman.
Mannen på min avatar är Felix Steiner. En man som under sin militära karriär bland annat ledde SS-Standarte Deutschland, SS-Division Wiking och III. (Germanische) SS-Panzerkorps.
Det låter alldeles utmärkt. :)
Gjorde om loggan lite så den flyter ihop bättre med den stora bilden:
Lnsmanloggamaj2012.png
Nu har jag ändrat lite på Metapedia.
http://sv.metapedia.org/wiki/Radio_Länsman
http://sv.metapedia.org/wiki/Herr_Nationell
Jag har gjort lite omformuleringar så jag hoppas det ser ok ut.
Nytt program släppt!
Det finns ett litet experiment i detta program: Folksägen. Vill se vad folk gillar det.
Jag finner det intressant då dessa berättelser är sprungna ur olika kulturer och har
överlevt igenom alla år. Dessutom är det intressant att se vad som skrämde oss
förr i tiden då vi var vidskepliga av oss. :)
Här har ni programmet: RLM - IQ Fiskmås
Nu har jag byggt ut nya hemsidan med ytterligare en sida.
På denna sida recenserar jag filmer, serier och musik. Kan ju vara bra med lite tips tänkte jag! :)
Klicka här: Länsman Recenserar
Jag har idag lyssnat på senaste programmet RLM - IQ Fiskmås och den första spontana reaktionen är att radion blivit bra mycket mer professionell sedan Herr Nationell-tiden. Hoppas det fortsätter på det spåret. Avslutningen med en folksägen tycker jag är en fantastisk idé. En stor eloge för den! Blir det en fortsättning på dem så hoppas jag att de så småningom plockas ur programmet och sparas i en egen fil. Detta för att de är tidlösa och kan lyssnas på om och om igen. Lite klagomål har jag trots allt på uppläsandet av sägnen. Petitesser förvisso, men ändå. Uttalet på "predikstol" var inte det jag förväntade mig, men det kanske är dialektalt. Sen i slutet, den spännande upplösningen, då blir det en paus mitt i en mening och man hör Länsman vända blad i boken... Det störde rytmen.
Riktigt bra måste jag säga.
Korporativ* Radikal* Pro-Vit
"Detta land är döende i avsaknad av män, inte program. Det är med andra ord inte program vi behöver, utan män, nya män. För så som folk är idag, formade av politiker och judiskt inflytande, så kommer de att kompromettera det mest briljanta politiska program."
Länsman (2012-07-03)
Ett nytt avsnitt har publicerats http://www.radiolansman.nu/2012/07/0...ande-samhalle/
Vad tyckte Wikingen om denna folksägen då tro? :)
Länsman (2012-07-08)
Jag tyckte storyn var sämre än den förra. Sen tycker jag också att ni ska hålla er till nordiska folksägner. På plussidan är bakgrundsljuden som lagts till vid inläsningen. De ger lite extra stämning till berättelsen. Speciellt gillade jag att det kom bakgrundsmusik när orkestern i berättelsen började spela.
I övrigt då? Jag gillar det inledande nyhetssvepet med sina ibland rätt så bitska och humoristiska kommentarer.
Bokmärken