Resultat 1 till 13 av 13
    Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1248
    Tack
    254
    Tackad: 175 gånger i 108 inlägg

Thumbs up Ny intervju med Ditlieb Felderer

En ny intervju med Ditlieb Felderer: den är i nio delar. Så här lyder dess beskrivning:

Då Ahmed Rami var på utlandssemester träffade han av en slump på den svenske dissidenten tillika frihetskämpen Ditlieb Felderer. Som resultat av deras möte kan ni här höra denna intervju för Radio Islam.

Felderer dömdes som förste svensk till fängelse för hets mot folkgrupp. Detta för att han forskat på Anne Franks dagböcker samt bedrivit forskning i Auschwitz. Han dömdes ytterligare en gång till fängelse 1994, men bor alltså nu i utlandet.

Mer info:

http://tinyurl.com/76hbhry (Radio Islam)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ditlieb_Felderer

Hela boken om Anne Franks dagbok:

http://www.radioislam.org/annefrank/
    Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5

Med vänlig hälsning,
    "k0nsl".

Behöver du gratis webbhotell?
    Skriv till mig så ordnar det sig.

2. Följande användare säger Tack till k0nsl för detta inlägg:

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1248
    Tack
    254
    Här följer resten, man får enbart posta fem videos i ett inlägg - därav två inlägg i rad.
    Mea culpa.

Del 6

Del 7

Del 8

Del 9

Med vänlig hälsning,
    "k0nsl".

Marskalk Wikings avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1092
    Tack
    226
    Tackad: 325 gånger i 208 inlägg
    Finns denna intervju att ladda ner som mp3-fil? Jag har lyssnat på första delen, men jag personligen trivs inte med att lyssna på sådant här via datorn. Jag vill hellre ladda ner till min mp3-spelare och lyssna medan jag är ute på promenad.
    Mannen på min avatar är Felix Steiner. En man som under sin militära karriär bland annat ledde SS-Standarte Deutschland, SS-Division Wiking och III. (Germanische) SS-Panzerkorps.

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1248
    Tack
    254
    Citat Ursprungligen postat av Wiking Visa inlägg
    Finns denna intervju att ladda ner som mp3-fil? Jag har lyssnat på första delen, men jag personligen trivs inte med att lyssna på sådant här via datorn. Jag vill hellre ladda ner till min mp3-spelare och lyssna medan jag är ute på promenad.
    Det är en bra fråga. Jag skall fråga Rami om detta.
    Om han har den i en hel MP3-fil så lägger jag upp den på min server.

Bästa hälsningar,
    "k0nsl".

6. Följande användare säger Tack till k0nsl för detta inlägg:

Wiking (2012-06-03)

Ängel Pjazis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    593
    Tack
    56
    Tackad: 93 gånger i 56 inlägg
    Annars finns det ju plugins till internetläsare som möjliggör MP3-nedladdning av klipp. Jag använder mig av YouTube Easy Downloader själv.
    http://www.bestvideodownloader.com/
    RT - Motpol - Fria Tider - Alternative Right - Counter-Currents
    Ron Paul for President
    To-day a democrat of the old school would demand, not freedom for the press, but freedom from the press; but mean-time the leaders have changed themselves into parvenus who have to secure their position vis-a-vis the masses. - Oswald Spengler, Decline of the West
    För övrigt gillar jag Nordisk Ungdom

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1248
    Tack
    254
    Jag håller på att bearbeta/sammanställa en "egen" MP3 från det tillgängliga materialet på YouTube, och skriver en länk till MP3:n när allting är klart, Wiking.
    Således kommer kvalitén vara den samma som den på YouTube. När Ahmed Rami sänder det oredigerade materialet kanske kvalitén är betydligt bättre, men detta vet jag inte med säkerhet. Jag kommer i vilket fall använda Rami's MP3 istället för den jag sammanställt nu, när jag väl får den.

Jag uppdaterar med länk när jag är färdig.

[REDIGERING]
    Som utlovat,
    MP3: http://holocaust-news.com/cms/flvide...rvju_k0nsl.mp3 (sammanställd av mig från YouTube-klippen)
    Video: http://holocaust-news.com/media/vide...tlieb-Felderer (klar!)

Jag har även den oredigerade MP3-filen (originalet) som sändes till mig genom en vän till Ahmed Rami om någon är intresserad. Jag vet inte om kvalitén är bättre än den jag sammanställde för jag har ej lyssnat på den ännu. Filen finns på min FTP, så jag kan gärna länka till den om någon vill det.
    Intervjun är verkligen värd att lyssna på, rekommenderas STARKT!

Med vänlig hälsning,
    "k0nsl".
    Senast redigerad av k0nsl den 2012-06-04 klockan 00:16. Anledning: Adderade två länkar. Och mer information. En sak till fixad.

9. Följande användare säger Tack till k0nsl för detta inlägg:

Flow (2012-06-17)

Marskalk Wikings avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1092
    Tack
    226
    Jag ber om ursäkt, men jag har inte sett din redigering förrän idag. Jag misstänker att det beror på att redigering av inlägg inte syns när man klickar på "Nya inlägg".

Jag tackar så mycket för din ansträngning, men jag kan tyvärr inte ladda ner mp3-filen. Varken i Opera eller Explorer.
    Mannen på min avatar är Felix Steiner. En man som under sin militära karriär bland annat ledde SS-Standarte Deutschland, SS-Division Wiking och III. (Germanische) SS-Panzerkorps.

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1248
    Tack
    254
    Jag ber om ursäkt, men jag har inte sett din redigering förrän idag. Jag misstänker att det beror på att redigering av inlägg inte syns när man klickar på "Nya inlägg".

Jag tackar så mycket för din ansträngning, men jag kan tyvärr inte ladda ner mp3-filen. Varken i Opera eller Explorer.
    Tack !
    Jag får också passa på och be om ursäkt eftersom länken blev fel i mitt tidigare inlägg, och nu kan jag ej redigera den. Här är den fungerande länken till MP3 filen som jag sammanställde genom att konvertera videon som fanns på YT som jag sen sammanfogade till en MP3, se:
    http://holocaust-news.com/media/flvi...rvju_k0nsl.mp3 (min konvertering/sammanställning)

Om någon hellre vill ha originalet av MP3 filen som Ahmed Ramis kollega sände mig då kan ni ladda ner denna genom länken här:
    http://files.holocaust-news.com/Inte...b_Felderer.mp3

Jag har inte jämfört kvalitén på de bägge filerna men i vilket fall som helst kan man nu välja två olika om man vill detta.
    :-)

Ha en god dag, Wiking!

Med vänliga hälsningar,
    "k0nsl".

12. Följande användare säger Tack till k0nsl för detta inlägg:

Wiking (2012-06-17)

Marskalk Wikings avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1092
    Tack
    226
    Tack så mycket! Jag har nu laddat ner intervjun och kommer i eftermiddag bege mig ut på en långpromenad för att lyssna på den.

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1248
    Tack
    254
    Tack så mycket! Jag har nu laddat ner intervjun och kommer i eftermiddag bege mig ut på en långpromenad för att lyssna på den.
    Det var så lite så - det är skoj att kunna vara till hjälp, speciellt när det gäller en så trevlig intervju som denna.
    Jag tycker att även de människor som inte känner till Ditlieb borde lyssna på den eftersom den innehåller mycket som är värt att höra på.
    Han ger onekligen intryck av att vara en mycket bra människa den här Felderer.

Riktigt kul är det också när man hör att Felderer är aktiv, speciellt när jag inte riktigt alls visste vad han höll på med nuförtiden. Man får önska att han gör fler framträdanden, och kanske någon video igen. De förra tycker jag var riktigt bra, för de som inte har sett Ditlieb Felderer "in action" så att säga, kan göra det via de här länkarna:

Här diskuterar han Zyklon B.
    http://holocaust-news.com/media/vide...lice--Zyklon-B

Och i den här talar han om Anne Frank.
    http://holocaust-news.com/media/vide...ne-Frank-diary

De finns på YouTube också, men jag länkar ogärna dit numera eftersom dom är så fruktansvärda med att ta bort "obekvämt innehåll" med den felaktiga motivationen att man hetsar mot någon grupp som ingår i något man kallar "protected group" - idiotiskt.
    Det är bara vissa blommor, huggormar och självklart judar som ingår i kategorin "skyddade arter", eller "skyddade raser" -- vilket som. Men aldrig vi - då är det fritt fram att begå dåd och hetsa helt vilt..
    Vart är den där svin arga teckengubben när man behöver den? Typ en sådan här, fast i rött. icon_angry.gif

k0nsl-jewish-great.jpg

mvh,
    "k0nsl".
    Senast redigerad av k0nsl den 2012-06-17 klockan 13:57. Anledning: Tillägg.

Ängel Pjazis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    593
    Tack
    56
    Tackad: 93 gånger i 56 inlägg
    Menar du den här?
    RT - Motpol - Fria Tider - Alternative Right - Counter-Currents
    Ron Paul for President
    To-day a democrat of the old school would demand, not freedom for the press, but freedom from the press; but mean-time the leaders have changed themselves into parvenus who have to secure their position vis-a-vis the masses. - Oswald Spengler, Decline of the West
    För övrigt gillar jag Nordisk Ungdom

Bärsärk Nat0ns avatar
    Reg.datum
    2011 Jul
    Rykte
    228
    Tack
    193
    Tackad: 98 gånger i 55 inlägg
    Det tog ju ett halvår att höra blatten säga en mening..
    "Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan,
    men ett vet jag, som aldrig dör, domen över död man."

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1248
    Tack
    254
    Citat Ursprungligen postat av Þjazi Visa inlägg
    Menar du den här?
    Precis, just den menade jag

Citat Ursprungligen postat av nat0n Visa inlägg
    Det tog ju ett halvår att höra blatten säga en mening..
    Ja vad skall man säga. Det där var ju konstruktivt - men vad tyckte du om det Ditlieb sade då?

mvh,
    "k0nsl".

18. Följande användare säger Tack till k0nsl för detta inlägg:

Flow (2012-06-17)

Liknande ämnen

1. Vem är Dilieb Felderer?
    Av Johan Björnsson i forum Alternativ journalistik och media
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 19:33
  2. Intervju med en Amerikanare