Resultat 1 till 8 av 8
    Riddare Pro_Patrias avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    345
    Blogginlägg
    2
    Tack
    3
    Tackad: 34 gånger i 17 inlägg

Skänka pengar anonymt

Kanske en dum fråga och eventuellt fel tråd men ändå. Försökte även söka efter liknande tråd.

Vill använda mig av paypal eller motsvarande bra metod för att ge bidrag till exempelvis nordisk.nu. Är väldigt mån om att ingen oönskad ska få reda på vart jag skänker pengar. Hur kringgår man detta på bästa sätt?
    Om en process inte går som man förväntar sig kan det vara bra att stanna upp och fundera på vad som går fel innan man fortsätter den. Pik riktad mot makthavande politiker.

2. Följande 6 användare säger Tack till Pro_Patria för detta inlägg:

axel (2012-07-02), Flow (2012-05-28), marcandrew (2012-05-28), stefan1 (2012-07-09), The Sentinel (2012-05-27), Timglas (2012-07-08)

Riksmarskalk The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8056
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 664
    Tackad: 1 514 gånger i 678 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Pro_Patria Visa inlägg
    Kanske en dum fråga och eventuellt fel tråd men ändå. Försökte även söka efter liknande tråd.

Vill använda mig av paypal eller motsvarande bra metod för att ge bidrag till exempelvis nordisk.nu. Är väldigt mån om att ingen oönskad ska få reda på vart jag skänker pengar. Hur kringgår man detta på bästa sätt?
    Jag har hänvisat detta till Daniel F.
    Så du bör få svar ganska snabbt, med vänliga hälsningar- Supermod
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram
    Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland

Riksmarskalk The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8056
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 664
    Tackad: 1 514 gånger i 678 inlägg
    Att driva en sida som Nordisk.nu kostar pengar. Framförallt de löpande driftkostnaderna, som för tillfället uppgår till c:a 19 000 kr per år i serverhyra samt tillkommande kostnader för programvarulicenser. Därtill kommer tävlingsvinster och andra mindre kringkostnader. Vi skulle även vilja lägga mer pengar på marknadsföring om vår budget tillåter det i framtiden.

Om du uppskattar Nordisk.nu kan du visa ditt stöd genom att skänka ett ekonomiskt bidrag. Donationer sätts in via PayPal med admin@nordisk.nu som betalningsmottagare. Du kan också sätta in ditt bidrag på plusgiro 36 56 82-4. Om du märker betalningen med ditt användarnamn får du en utmärkelse som tack för ditt bidrag.

Mvh Supermod
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland

Supermoderator Snake Champion Jimmies avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    1541
    Tack
    46
    Tackad: 259 gånger i 133 inlägg
    Ukash är ett bra alternativ om man vill donera pengar anonymt, jag tror inte att det skall vara några problem att använda sig av det. Det skall nog bara vara att gå till vilken pressbyrå som helst och köpa en Ukash på önskat belopp och sedan se till att koden hamnar hos Daniel F.

Rekryt xorgates avatar
    Reg.datum
    2012 Jul
    Rykte
    69
    Tack
    4
    Tackad: 29 gånger i 8 inlägg
    Hur är det med Bitcoin idag? Jag har ingen erfarenhet av det förutom att ha läst artikeln men som jag minns det så är det väldigt anonymt om man gör det på rätt sätt. Sen vet jag hur bra genomslaget har varit och hur användarvänligt det är men det bör vara något att kika på oavsett.

Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av xorgate Visa inlägg
    Hur är det med Bitcoin idag? Jag har ingen erfarenhet av det förutom att ha läst artikeln men som jag minns det så är det väldigt anonymt om man gör det på rätt sätt. Sen vet jag hur bra genomslaget har varit och hur användarvänligt det är men det bör vara något att kika på oavsett.
    Jo, bitcoin är så anonymt att pedofiler använder sig av det.
    Nu tror jag väl att det enklaste sättet ändå är det bästa. Betala med kontanter till PG, skriv ingen avsändare annat än användarnamn. Så simpelt att man nästan kan tro att det har använts förut.

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

8. Följande användare säger Tack till Sibbe för detta inlägg:

The Sentinel (2012-07-08)

Jarl Ice Nine killss avatar
    Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    1600
    Tack
    126
    Tackad: 838 gånger i 462 inlägg
    Bitcoin? har aldrig hört talas om det. Hur fungerar det i praktiken? (ja, jag är en teknisk idiot men här är jag åtminstone anonym och kan våga medge det!) =)
    "Sverige behöver fler låglönejobb. Vi behöver fler jobb överhuvudtaget."
    - Lars Leijonborg (fp) i Svenska Dagbladet den 30 maj 2006. Ett yttrande som i samband med den nuvarande och tilltagande flyktingströmmen från Somalia och Afghanistan har återfått sin aktualitet.

10. Följande användare säger Tack till Ice Nine kills för detta inlägg:

Timglas (2012-07-08)

Riksmarskalk Johan Björnssons avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    4023
    Tack
    1 113
    Tackad: 846 gånger i 569 inlägg
    Upptäckte att det finns ett förbetalt Mastercard (Spendon) som man kan ladda med valfritt belopp mellan ca 100 kr upp t o m några tusen kr. Kostnaden är 40 kr för att köpa ett kort och ladda det (kan endast laddas en gång).

Man går bara in på en Pressbyrån eller 7/Eleven och gör det. Inget namn, mobilnr, eller leg krävs. Man får kortet direkt i handen, och det fungerar som ett vanligt betalkort, med pinkod (eller med den tresiffriga CVV-koden bak på kortet ifall man vill betala någon över nätet). Dock kan man inte sätta in eller ta emot pengar på detta kort.

Jättebra ifall man vill vara anonym.

Nu förutsätter användningen av detta Mastercard Spendon, att sajten man vill donera till, tar emot kortbetalningar?
    För Sverige, Skandinavien, Europa, och Västvärlden!

Reactionary Revolt Youtube Channel

Den Helige Dåren - NY BLOGG !!

Liknande ämnen

1. Hur betala anonymt till Skype?
    Av Johan Björnsson i forum Internet och programmering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-24, 13:25
  2. Ska rika länder skänka bort sin teknik till fattigare länder?
    Av Nordisk.nu i forum Arkiverade omröstningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 13:06
  3. Hur registrerar man och betalar man anonymt för en site?
    Av Johan Björnsson i forum Vpn- och proxytjänster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 13:46
  4. Snabba pengar
    Av Batong i forum Privatekonomi
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 13:08
  5. Skänka kläder inom Sverige. Vart?
    Av Anders S i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 09:51

Bokmärken