Resultat 1 till 8 av 8
    Riddare Geggas avatar
    Reg.datum
    2010 Sep
    Rykte
    613
    Tack
    78
    Tackad: 159 gånger i 99 inlägg

Vart finns era bästa fiskeplatser?

Som rubriken lyder. Vart är era bästa fiskeplatser här i Sverige?
    Vad finns det för fisk där? Din största fångst?

Fiskar inte så mycket längre men kommer ihåg en plats i Robertsfors där sjön var otroligt rik på gädda.
    Största gäddan jag fick där var väll 2,5kg. Vännens största var lite mer än 5kg.
    Senast redigerad av Gegga den 2012-04-30 klockan 07:21.
    Många pratar om att man måste kämpa för det man tror på. Många pratar och säger hur man ska agera för det man tror på. Men som sagt, alla bara pratar men inte många kan föregå som ett gott exempel som den kämpen man måste vara i den kampen man tror på.

Supermoderator Snake Champion Jimmies avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    1541
    Tack
    46
    Tackad: 259 gånger i 133 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Gegga Visa inlägg
    Som rubriken lyder. Vart är era bästa fiskeplatser här i Sverige?
    Vad finns det för fisk där? Din största fångst?

Fiskar inte så mycket längre men kommer ihåg en plats i Robertsfors där sjön var otroligt rik på gädda.
    Största gäddan jag fick där var väll 2,5kg. Vännens största var lite mer än 5kg.
    Det är svårt att sätta fingret på vilken plats som är den allra bästa, en del platser kan ena stunden vara dåliga medan de efter par dagar är bra. Oftast är det tidpunkten som är avgörande för fisket, det vet alla mer rutinerade fiskare.

I mina mått mätt så är gäddor i storleken 2-5 kg rätt så alldaglig, det kanske dock beror på att jag fiskar ganska mycket gädda. Men för den som inte fiskar särskilt ofta så kan en gädda på 4 kg betraktas som relativt stor.

Riksjarl Kristofers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9844
    Blogginlägg
    21
    Tack
    589
    Tackad: 1 113 gånger i 537 inlägg
    Den finaste fångsten för mig var en gös på 4 kg. Den tog jag på en Goljatwobbler i sjön Valloxen, en sjö som jag personligen tycker är väldigt bra att fiska i, då jag nästan aldrig gått tomhänt därifrån (okej, oftast släpper jag i fiskarna igen). Men egentligen är det nog ingen jättebra fiskesjö, det är nog bara så att jag känner den väldigt bra. Det finns förmodligen väldigt många sjöar som det är betydligt bättre fiske i. Jag skulle tro att Erken (också i Uppland) är en bra fiskesjö. Vattnet är klart, vilket är ovanligt för den delen av Sverige, och man kan ofta se fiskarna, eller åtminstone hur botten ser ut etc.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24044
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 838
    Tackad: 9 946 gånger i 6 119 inlägg
    Det finns många trevliga småsjöar i norra Dalsland där jag brukar fiska med en kompis. Nu var det iofs ett par år sen sist, men det vimlade i alla fall utav gäddor och relativt stora abborrar. Dessutom har han fördelen av att äga en strandtomt så vi slipper köpa fiskekort, men det är nog knappast en blodig summa?

Rekryt Nations avatar
    Reg.datum
    2012 Jun
    Rykte
    42
    Tack
    11
    Tackad: 3 gånger i 2 inlägg
    Själv har man turen att numera bo inte så långt ifrån fångstplatsen av denna:
    http://st.nu/medelpad/selanger/1.399...dlax-29-2-kilo

Har dock bara fiskat på det stället en gång och då fick jag en lax modell mindre. Nu har tyvärr mitt spö som är lämpligt att använda vid fiske med spinnfluga i större älvar kapsejsat ... Men ett nytt är på gång och då ska jag ta med mig en kasse pilsner ner till älvkanten och försöka!
    Senast redigerad av Nation den 2012-06-14 klockan 19:14.

Riddare Pro germanias avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    860
    Blogginlägg
    2
    Tack
    286
    Tackad: 439 gånger i 231 inlägg
    Frysdisken på ica

Riddare Geggas avatar
    Reg.datum
    2010 Sep
    Rykte
    613
    Tack
    78
    Citat Ursprungligen postat av Pro germania Visa inlägg
    Frysdisken på ica
    Tror det är en fiskeodling. Blev bortjagad så fort draget flög över disken
    Många pratar om att man måste kämpa för det man tror på. Många pratar och säger hur man ska agera för det man tror på. Men som sagt, alla bara pratar men inte många kan föregå som ett gott exempel som den kämpen man måste vara i den kampen man tror på.

Riddare Geggas avatar
    Reg.datum
    2010 Sep
    Rykte
    613
    Tack
    78
    Har hittat en sjö vid namn Skedviken. Ligger nära Rimbo och kräver fiskekort som kostar 50-70kr.

Liknande ämnen

1. ND:s undergång: Vart finns alternativen höger om SD?
    Av Traditionalist i forum Ideologi och politisk teori
    Svar: 154
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 10:54
  2. än finns vi
    Av Kusinerna i forum Strategi och utveckling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 22:01
  3. Propaganda, vart finns det?
    Av mustalainen i forum Europeisk historia
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 18:26
  4. Finns det en vit ras?