Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 29
    Rekryt Shakess avatar
    Reg.datum
    2012 Mar
    Rykte
    25
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Angry Mobbad på jobbet av invandrare

Jag har aldrig blivit mobbad eller mobbat nån förut.

Började för ca ett halv år sen med små kränkningar som jag ignorerade eller skämta bort men nu är det så gott som 8 timmars terror av 4-5 personer. Det värsta är att man kan inte undvika dom på jobbet heller.
    Nu förlöjligar, kränker/förnedrar/"hotar", skrattar åt, pratar skit, pratar på sitt äckliga hemspråk om mig.
    gör små fysiska påhopp som knuffar, sätter lappar på min rygg, hot om hur farliga polare dom har m.m.

Det äckliga är att dom börjar mobba så fort vi kommer in på jobbet och när man åker hem så låtsas dom vara ens vänner.
    Jag har aldrig gjort nåt annat än att vara trevlig och i början var vi till o med hyffsat bra jobbarpolare.
    Jag har däremot sagt till dom flera ggr att det är inte kul och att jag blir riktigt irriterad men det skiter ju självklart dom i.
    Jag har dessutom hjälpt den värsta av dom att ringa diverse samtal p g a dålig svenska till olika myndigheter, bjudit på luncher och sådant innan det börjades.

Gemensamt för dessa idioter är att dom har riktigt tråkiga liv utanför jobbet då när man väl var "jobbarpolare" alltid fick till svar att dom inte gjort nåt i helgen, aldrig nån som ringt dom när man har åkt hem o sånt.

Detta har börjat bli riktigt riktigt jobbigt nu och det känns som jag är fast i denna situation, söker andra jobb men har inte fått komma på nån intervju än och varje dag på jobbet är grymt jobbig, jag är fast i situationen för jag har inte råd att säga upp mig.
    Att säga till chefen hjälper inte det skulle nog snarare bli värre.
    Man blir typ tvingad att sitta med dom på lunchen annars får man igen 10ggr värre för att man "dissar dom" och det är så att alla sitter tillsammans på avdelningen.
    Så även dom schyssta sitter ju där vid samma bord.
    Alla andra jobbpolare bara blundar för det, men några få som även hänger med mobbarna som jag också känner skrattar iallafall inte.

Jag vet att dom andra som blundar för det inte gillar det dom håller på med, men ingen vågar säga nåt.
    Jag var populär förut och alla gillade mig så dom som blundar bara låtsas inte se det vilket också är störande att ingen har civilkurage.
    Ibland frågar nån är du sur/förbannad då jag nuförtiden är tyst mestadels av dagen fast jag var den som prata mycket förut.

Det är svårt att stå upp själv mot 4-5 "turkar" som det absolut inte går att diskutera med och som har den där kaxiga förortsattityden.
    Jag har heller inte sagt nåt till nån polare, jag skäms liksom över detta.
    Mår sjukt dåligt över detta och mitt hat bara växer.
    blev ett långt inlägg hoppas nån orkar läsa.
    Vad kan man göra nån som vet?.

Bärsärk Nat0ns avatar
    Reg.datum
    2011 Jul
    Rykte
    227
    Tack
    180
    Tackad: 97 gånger i 54 inlägg
    Det är inte speciellt svårt att stå upp mot 4-5 turkar. Säg ifrån ordentligt eller mobba tillbaka. Ta ingen skit från apor som inte ska vara här från första början. Är det någon som ska bli mobbad så är det fan dem. Hade det inte vart för jobbets skull så hade jag sagt till dig att banka skiten ur dem allihopa men då får du väl sparken.
    "Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan,
    men ett vet jag, som aldrig dör, domen över död man."

3. Följande 2 användare säger Tack till Nat0n för detta inlägg:

Adoremus (2012-05-09), Mladic14 (2012-06-06)

Bärsärk Frostskalds avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    301
    Tack
    92
    Tackad: 85 gånger i 48 inlägg
    Varför tror du att det skulle bli värre av att prata med chefen?

Rekryt Shakess avatar
    Reg.datum
    2012 Mar
    Rykte
    25
    Tack
    0
    Ja det är ju det man igentligen vill. Slakta.
    Men behöver inkomsten.
    Säga ifrån hjälper inte, det har jag redan gjort.
    Dom har bara vad dom kallar "respekt" för andra turkar som bor i ghetton då är dom som små rövslickare.
    jävla äckliga fega kackerlackor

Rekryt Shakess avatar
    Reg.datum
    2012 Mar
    Rykte
    25
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Drapskunst Visa inlägg
    Varför tror du att det skulle bli värre av att prata med chefen?
    jo för att chefen är själv turk och han har bara anställt sina kompisar och kompisars kompisar.

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    301
    Tack
    92
    Citat Ursprungligen postat av Shakes Visa inlägg
    jo för att chefen är själv turk och han har bara anställt sina kompisar och kompisars kompisar.
    Okej. Det finns ingen möjlighet att byta arbetsuppgift på jobbet så du kommer ifrån dina nuvarande kolleger då? Antar att du skulle gjort det redan om möjligheten fanns men...

Rekryt Shakess avatar
    Reg.datum
    2012 Mar
    Rykte
    25
    Tack
    0
    Okej. Det finns ingen möjlighet att byta arbetsuppgift på jobbet så du kommer ifrån dina nuvarande kolleger då? Antar att du skulle gjort det redan om möjligheten fanns men...
    Det går tyvärr inte :\ då dom har skärt ner på personal på hela företaget och då måste jag ändå gå genom chefen.
    Enda lösningen är att byta jobb men det verkar ju vara svårt att hitta nåt, och jag kommer garanterat gå ner i lön (jobbigt), har ingen utbildning utan har glidit in på det här jobbet genom en kompis förut som nu har slutat.
    Bara att det är outhärdligt att bara gå dit, hela min fritid påverkas av det här nu. Det gjorde det inte i början då stog jag ut o tänkte har ändå kul efter jobbet med kompisar o intressen.
    Har alltid hatat "turkar" har nästintill ALDRIG träffat på nån vettig "turk".

Bärsärk Nat0ns avatar
    Reg.datum
    2011 Jul
    Rykte
    227
    Tack
    180
    Tackad: 97 gånger i 54 inlägg
    Varför fortsätter du att sätta turkar inom citattecken? Bara undrar.
    "Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan,
    men ett vet jag, som aldrig dör, domen över död man."

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24011
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 815
    Tackad: 9 918 gånger i 6 102 inlägg
    Det går tyvärr inte :\ då dom har skärt ner på personal på hela företaget och då måste jag ändå gå genom chefen.
    Enda lösningen är att byta jobb men det verkar ju vara svårt att hitta nåt, och jag kommer garanterat gå ner i lön (jobbigt), har ingen utbildning utan har glidit in på det här jobbet genom en kompis förut som nu har slutat.
    Bara att det är outhärdligt att bara gå dit, hela min fritid påverkas av det här nu. Det gjorde det inte i början då stog jag ut o tänkte har ändå kul efter jobbet med kompisar o intressen.
    Har alltid hatat "turkar" har nästintill ALDRIG träffat på nån vettig "turk".
    Inte för att jag försvarar turkars närvaro i Sverige, men jag upplever turkar såsom varande mycket bättre än tex. mellanösternkräk, kurder och rastanegrer. Av runt 20-25 turkar på jobbet, har jag bara råkat i konflikt med en, vilken är extremt troende muslim, medan resten är sekulariserade. Ett samband tro?

Bärsärk Baecks avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    437
    Blogginlägg
    10
    Tack
    44
    Tackad: 82 gånger i 50 inlägg
    Jag har aldrig blivit mobbad eller mobbat nån förut.

.............
    Jag känner igen precis det du skriver, efter ca 5 månaders (psykiskt) helvete sa jag upp mig direkt en morgon vid instämplingen packade mina grejer, drog till idioten på käften i lunchrummet mitt framför ögonen på chefen (efter att jag fick en äckligt spydig kommentar från människan, inte chefen) och gick, det sved jävligt mycket i plånboken men det var det värt.

Mitt råd till dig eftersom du inte vill vända dig till chefen är, vänd dig till facket (om du nu är medlem i ett fack) eller som sista utväg, hur mycket det än svider i plånboken, du tjänar ingenting på att vara kvar på en arbetsplats där du blir ständigt mobbad psykiskt.
    Mitt hem är min borg, mot icke inbjuden vrede skall fritt härja

Rekryt Shakess avatar
    Reg.datum
    2012 Mar
    Rykte
    25
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av nat0n Visa inlägg
    Varför fortsätter du att sätta turkar inom citattecken? Bara undrar.
    med "turkar" menar jag turkar, araber, iranier, afghaner, kurder, pakistanier.
    Dom ifråga är igentligen inte turkar men från nåt annat jävla kamel land.

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24011
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 815
    Tackad: 9 918 gånger i 6 102 inlägg
    med "turkar" menar jag turkar, araber, iranier, afghaner, kurder, pakistanier.
    Dom ifråga är igentligen inte turkar men från nåt annat jävla kamel land.
    Kanske dags att bli lite geografiskt korrekt?

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    301
    Tack
    92
    Skulle det vara så att du hittar ett annat jobb och väljer att ändå stanna kvar p.g.a att du får gå ner i lön så måste jag säga att du prioriterar fel, hur jobbigt det än må vara att dra åt svångremmen.
    Spontant känns det också förjävligt att du ska behöva vika dig och lämna ett jobb tack vare 4-5 personer. Eller vika dig överhuvudtaget.
    Jag tror att du ska, likt dina "schyssta" kolleger, bara låta det rinna av som vatten på en gås. (Om du vill ha en smidig väg ur det hela, och behålla jobbet)
    Att du tar mer illa upp än de andra kan bero på att du tycker att de är "skyldiga" dig att vara snälla som gengäld för att du hjälpt dom med telefonsamtal, lunch osv. Det är antagligen så att du tar det mer personligt för att du trodde ni var vänner i början.
    Under tiden du prövar dig fram och härdar ut så är det väl bara att fortsätta söka alla jobb som finns, och stirra dig inte blind på lönen.
    Nu vet jag inte vad du jobbar med, men på många platser med mer än dussintalet anställda har det en förmåga att bli en ganska rå jargong inom en del branscher. Och när du tog jobb hos en "turk" så bör du varit med på noterna om att det kunde följa en "utländsk jargong" på köpet. Och sådant passar sällan någon, någonstans.

Rekryt Shakess avatar
    Reg.datum
    2012 Mar
    Rykte
    25
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Adoremus Visa inlägg
    Kanske dags att bli lite geografiskt korrekt?
    araber är två av dom, en jugge, en kurd och ibland en turk

Rekryt Shakess avatar
    Reg.datum
    2012 Mar
    Rykte
    25
    Tack
    0
    Skulle det vara så att du hittar ett annat jobb och väljer att ändå stanna kvar p.g.a att du får gå ner i lön så måste jag säga att du prioriterar fel, hur jobbigt det än må vara att dra åt svångremmen.
    Spontant känns det också förjävligt att du ska behöva vika dig och lämna ett jobb tack vare 4-5 personer. Eller vika dig överhuvudtaget.
    Jag tror att du ska, likt dina "schyssta" kolleger, bara låta det rinna av som vatten på en gås. (Om du vill ha en smidig väg ur det hela, och behålla jobbet)
    Att du tar mer illa upp än de andra kan bero på att du tycker att de är "skyldiga" dig att vara snälla som gengäld för att du hjälpt dom med telefonsamtal, lunch osv. Det är antagligen så att du tar det mer personligt för att du trodde ni var vänner i början.
    Under tiden du prövar dig fram och härdar ut så är det väl bara att fortsätta söka alla jobb som finns, och stirra dig inte blind på lönen.
    Nu vet jag inte vad du jobbar med, men på många platser med mer än dussintalet anställda har det en förmåga att bli en ganska rå jargong inom en del branscher. Och när du tog jobb hos en "turk" så bör du varit med på noterna om att det kunde följa en "utländsk jargong" på köpet. Och sådant passar sällan någon, någonstans.
    Okej på företaget jag jobbar har vi bytt chef 3ggr under tiden jag jobbat där, dom två föregående cheferna var bra tills turkchefen började
    som fungerar som nån slags oscar schindler för turkar o sedan dess har varenda ny varit invandrare. Jargongen var ju lite hård innan men på ett skämtsamt sätt som alla gillade alltså det var inte tal om nån mobbning.
    Jag är den enda dom mobbar och en annan kille (också svensk) har dom börjat smått ge sig på men inte i samma omfattning, och den killen är verkligen en schysst skön snubbe.
    Så det jag menade med dom schyssta på jobbet det är dom som gillar mig och som jag gillar men dom blir ej mobbad.
    Det är inte så att jag tar det mer personligt för jag trodde vi var vänner utan det är verkligen mobbning, har tänkt flera gånger förut att "hmm överreagerar jag" "det är kanske bara på skämt" men det är det inte, till och med en av turkarna han som är med på ett hörn ibland o mobbas
    sa förra veckan " hahaha fan ni är ju på han hela tiden".

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Öppna åsikter på jobbet?
    Av mymlan i forum Arbetsliv
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2013-01-01, 19:29
  2. Har du råkat ut för någon olycka på jobbet?
    Av Idealisten i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:59
  3. Mobbad film
    Av Erikl i forum Humor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:28
  4. Lärare mobbad på internet
    Av Jemszi i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 20:51
  5. Hur mycket kan man säga på jobbet?