Tjopp, med tanke på den andra tråden om droger så tänkte jag höra med er nationella om vad ni har för åsikter om att använda marijuana för medicinskt bruk. Jag har själv under en lång tid varit väldigt anti mot droger då jag anser att de passiviserar människor. Visst, man går inte mördar någon för att man rökt en joint, men de människor som knarkar har en tendens att bli nöjda med tillvaron som den är. Istället för att försöka förändra samhället sitter de hemma i sina soffor och greppar sig om kuken.
Hur som helst för någon månad sen började jag besväras av smärtor i lederna. Värken kommer och går. Inga värktabletter hjälpte särskilt väl, varken receptbelagda eller receptfria. Jag har sedan länge hört talas om att man kan använda marijuana för medicinskt bruk. Jag började mer och mer intressera mig för ämnet och kollade på dokumentär efter dokumentär.
Till slut beslöt jag mig även för att testa själv, och marijuana hjälpte väldigt bra mot värken. Jag har dock varit väldigt sparsam med användandet då det är olagligt och jag vill inte göda en kriminell marknad. Hur som helst så tycker jag att Sverige bör åtminstone börja med forskning kring ämnet. Jag vill inte att det ska legaliseras rakt av, men vi bör lära oss mer om hur man kan använda drogen som läkemedel. Marijuana har visat sig väldigt effektiv mot reumatism, fibromyalgi, cancer, MS med flera.
Observera att jag inte är för ett fritt användande utan bara för medicinskt bruk.
En bra dokumentär om saken.
http://video.google.com/videoplay?do...60322729097762

Svara med citat

Bokmärken