Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 19 av 19
    Riksmarskalk svärdslags avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3269
    Blogginlägg
    4
    Tack
    181
    Tackad: 434 gånger i 251 inlägg
    Det är ju i princip bara Germaner som har respekt för djur.

I bosnien stoppade barn raketer i munnen på en hund och tejpade sedan igen käften, resultatet DETTA (varning, obehaglig bild!)

Så här gör kineserna när dom flår djur levande (obs, obehagligt youtubeklipp)

Och så en till händelse där någon tant ringde polisen för att 20 babbeungar i rinkeby sprang och sparkade och slog och skrattade åt en igelkott, slutade med att någon av ungarna tog en vass pinne och körde rakt igenom djuret. Om jag skulle varit barn och det skulle ha skett skulle jag blivit helt förstörd inombords när jag såg det och försöka få dom att sluta, det är något allvarligt fel på vissa folk, dom njuter bokstavligen åt att misshandla och mörda..

Jag pratade med min mamma om det här, båda kom fram till att vi knappt kunde skada en snigel. I Sverige har 30% av folket hund och säkert ännu fler katter (och andra djur). Det ligger i vår historia och kultur att leva tillsammans med naturen. Min mormors farfar som var bonde uppe i norrland älskade sina djur, mormor berättade att han skulle ta ut hästen och dra lite last till marknaden en riktigt kall vinter, han tyckte synd om hästen så han drog lasten själv dom första kilometrarna trots att han hade dåliga skor. I vår bondesläkt älskade vi djuren och respekterade dom.

Som sagt, det verkar ligga i vår natur att göra så.
    Senast redigerad av svärdslag den 2012-03-27 klockan 11:04.

Marskalk 1972s avatar
    Reg.datum
    2010 Oct
    Rykte
    1331
    Blogginlägg
    9
    Tack
    360
    Tackad: 480 gånger i 278 inlägg
    Jag har inga som helst problem att pryla ski*en ur folk som avsiktligt skadar djur.

I övrigt så har svärdslag helt rätt. Det är i princip bara germaner som behandlar djur humant. En av de få tevekanaler som jag tittar på är Animal Planet. I deras serier som följer djurpoliser är nästan samtliga som behandlar djur illa icke-vita. I deras serier som följer folk som räddar utrotningshotade djur, hem för herrelösa hundar eller katter så är samtliga som driver dessa projekt vita.
    Men love their country, not because it is great, but because it is their own. ~Seneca

3. Följande användare säger Tack till 1972 för detta inlägg:

Adoremus (2012-03-27)

Bärsärk Sapere audes avatar
    Reg.datum
    2010 Jan
    Rykte
    457
    Tack
    401
    Tackad: 168 gånger i 96 inlägg
    Om jag såg någon behandla ett djur illa, så skulle jag nog konfrontera personen. Det är helt oacceptabelt, och tur nog så ser man det i stort sett aldrig.

Bärsärk hybriss avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    497
    Tack
    32
    Tackad: 56 gånger i 29 inlägg
    Hoppas de flesta har civilcourage nog att säga ifrån ordentligt om någon skadar ett djur, själv har jag inte sett det så ofta (skönt nog). Grannens unge stod och sparkade på en igelkott, så den ungen tog jag nog lite hårdare i armen än vad som räknas som ok och berättade för hans far (som skällde ut honom efter alla noter han kunde), men förutom det har jag varit besparad från såna syner. Bortsett från när jag var runt 9 år och såg några ungar på stranden "mosa maneter" som flutit upp, och sprang efter dem med en stor pinne. *S*
    "Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel." /Homer (Simpson)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Barn borde ha mer respekt
    Av Essiet i forum Barnuppfostran
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 22:05
  2. Halalslakt, med respekt för djuren
    Av nichole86 i forum Invandring
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 21:24
  3. respekt för gravida och äldre!
    Av Hobbit i forum Allmänna diskussioner