Det är ju i princip bara Germaner som har respekt för djur.
I bosnien stoppade barn raketer i munnen på en hund och tejpade sedan igen käften, resultatet DETTA (varning, obehaglig bild!)
Så här gör kineserna när dom flår djur levande (obs, obehagligt youtubeklipp)
Och så en till händelse där någon tant ringde polisen för att 20 babbeungar i rinkeby sprang och sparkade och slog och skrattade åt en igelkott, slutade med att någon av ungarna tog en vass pinne och körde rakt igenom djuret. Om jag skulle varit barn och det skulle ha skett skulle jag blivit helt förstörd inombords när jag såg det och försöka få dom att sluta, det är något allvarligt fel på vissa folk, dom njuter bokstavligen åt att misshandla och mörda..
Jag pratade med min mamma om det här, båda kom fram till att vi knappt kunde skada en snigel. I Sverige har 30% av folket hund och säkert ännu fler katter (och andra djur). Det ligger i vår historia och kultur att leva tillsammans med naturen. Min mormors farfar som var bonde uppe i norrland älskade sina djur, mormor berättade att han skulle ta ut hästen och dra lite last till marknaden en riktigt kall vinter, han tyckte synd om hästen så han drog lasten själv dom första kilometrarna trots att han hade dåliga skor. I vår bondesläkt älskade vi djuren och respekterade dom.
Som sagt, det verkar ligga i vår natur att göra så.

Svara med citat

Bokmärken