Tränar tillräckligt för att bibehålla acceptabel kondition och styrka, önskar i dagsläget inte förbättra något mer än möjligtvis uthållighet.
Tränar tillräckligt för att bibehålla acceptabel kondition och styrka, önskar i dagsläget inte förbättra något mer än möjligtvis uthållighet.
Jag är en latmask, den enda motionen jag får är några promenader ibland.
Det hade inte varit helt fel att ha ett gåband och en motionscykel hemma. Boxning har jag velat prova i flera år, men det gäller att ha sällskap och känna att man kan slösa pengar på det...
Någon som har förslag på mjukträning hemma kanske? :).
Något att stå och lyfta framför tvn hade inte varit helt fel.
Att luta sig mot väggen "sittandes" skall jag nog testa, men det lär vara riktigt jobbigt nu när jag har gått upp en sådär 10 kilo och har en rund gravidmage.![]()
"Arguing with the moderators is like shaking your fist at God. There's nobody there; and if there is, he's not listening. And if he's listening, all you're doing is pissing him off"
Tack till er som givit mig rykte, alltid lika uppskattat.
För övrigt så anser jag att england bör förstöras.
I fredags blev det 140 squats/90x1-50x1, 4x25 crunches, 50x2 armhävningar och avslut med stretchning. Vila i lördags och gårdagen var som fredagen. Idag har jag gått en femkilometersslinga med grabben på axlarna och ikväll blir det min vanliga träning igen.
Känner att det snart börjar bli dags att vara lite seriösare med vad man äter också, blir ganska mycket slit i onödan annars...
"Arguing with the moderators is like shaking your fist at God. There's nobody there; and if there is, he's not listening. And if he's listening, all you're doing is pissing him off"
Tack till er som givit mig rykte, alltid lika uppskattat.
För övrigt så anser jag att england bör förstöras.
Adoremus (2012-04-16)
Jag har tappat en hel del kondition sen jag bytte arbetsuppgift på jobbet. Från att gå på golvet och genomföra hyfsat fysiska moment så sitter jag numera högt upp under tak och kör kran, haha.
I utbyte mot detta försöker jag istället promenera mer och röra mig på fritiden, men det är svårt att få tid till regelrätt träning.
Cyklar och löper lite, brukar bli ca 3 pass i veckan.. Inte jättemycket, men det duger för att uppehålla flåset och märka att det går framåt!
Cyklingen i vardagen hjälper faktiskt till lite också, även om jag inte pressar så mycket just då.
Ge mig mitt land tillbaka. Ge mig mina skogar, vattendrag och fält tillbaka.
När den tiden har kommit, så finns det möjligen plats för förlåtelse i mitt hjärta.
Skald (2012-04-27)
Jag löptränar varje dag minst 5km och cyklar säkerligen lika mycket. Detta har jag alltid gjort och det har antagligen blivit ett gift. Hade jag bott lite mer från arabpacken som dygnet runt stryker här omkring hade jag sannolikt varit mer aktiv.
Adoremus (2012-06-13)
Fyra dagar på gymmet, två pass BJJ och ett kampsportsträningspass med kamrater i veckan. Sedan kör jag lite TapOut XT hemma när jag har tråkigt .Tror jag klarar mig rätt bra med det. Men träning är kul! :)
axel (2013-02-09)
Aha. Är det därför han skriver på Twitter i princip varje dag att han är blåslagen efter träningen, du tränar på honom?:-PUrsprungligen postat av sverige_tös
sverige_tös (2013-02-09)
Bokmärken