Resultat 1 till 13 av 13
    Snarf
    Oregistrerad Snarfs avatar

Begravningståg för yttrandefriheten - protest mot acta avtalet

För er som har missat det...
    Lördagen den 18 feb samlades aktivister vid slussen.
    Dagen till ära hade aktivisterna en tung uppgift. Nämligen att begrava sin vän, yttrandefriheten.
    Från slussen till huvudingången till Rosenbad bar aktivisterna en kista.
    Väl framme höll man en tyst minut för yttrandefriheten och lade ner vita rosor på kistan.
    Under hela vägen informerade man tusentals förbipasserande stockholmare om vad Acta avtalet innebär för demokratin och yttrandefriheten, genom saklig argumentation med megafon vid sidan av begravningståget.

För mer info: http://nordiskungdom.se/stoppa-acta-...g-i-stockholm/

2. Följande 10 användare säger Tack till Snarf för detta inlägg:

# 50 (2012-02-21), Dan B (2012-02-21), Drosboe (2012-02-21), Hellish Apostle (2012-02-24), svärdslag (2012-02-21), The Sentinel (2012-02-21), Timglas (2012-02-21), Wiking (2012-02-21)

Supermoderator The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8045
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 650
    Tackad: 1 508 gånger i 675 inlägg
    Ännu ett klockrent initiativ från Nordisk ungdom!
    Jag har ett förslag på nästa aktion, nämligen mot detta grovt kränkande svenskfientliga tilltyg:

http://www.friatider.se/invandrare-s...a-betala-skatt

Invandrarområden i Sverige ska bli skattefria zoner, enligt ett nytt förslag från regeringen. Först ut är Rosengård i Malmö, där invånarna nu ska slippa det skattetryck som gäller i de övriga delarna av landet.

Mer förmåner

Körkort för invandrare subventioneras

- Det är ett ganska komplext regelverk, men de områden med störst utanförskap är de som är aktuella, säger integrationsminister Erik Ullenhag (FP) till SVT Sydnytt.
    Men det är inte bara lägre skatt som invandrarna ska erbjudas i framtiden. Även förmånliga lån – troligen skattefinansierade – står på agendan.
    ”Många företagare vittnar om problemen att få lån”, skriver SVT och pratar med invandrarföretagaren Ghenwa Nahim som driver ett café.
    - Knackar man på dörren till banken, får man aldrig lån. De sätter fälleben på företagandet, säger hon till den statliga TV-kanalen.
    SVT fortsätter med att klaga på att samma invandrarkvinna ”tvingades ta ett privatlån till höga räntor för att förverkliga drömmen om eget företag”. I själva verket är bankerna alltid försiktiga med att låna ut pengar till nystartade företag utan personlig borgen och Ghenwa Nahim, som tidigare försatt bolag i konkurs, är förmodligen inget undantag.
    Men utredaren Maria Borelius, som så sent som 2006 lovade att ”sluta helt med politiken”, antyder nu att särskilda invandrarförmåner kan vara på sin plats även när det gäller möjligheten att låna pengar i Sverige.
    - Man måste tänka ut hur de här kvinnorna lättare ska få tillgång till krediter och finans, men också hjälpa till att bygga nätverk kring kvinnorna, säger hon till SVT.
    I en rapport till Region Skåne föreslås bland annat skattefinansierade lån till ”personer som normalt inte brukar få lån”. Den typen av lånepolitik prövades bland annat i USA fram till år 2007, vilket ledde till världens största finanskris och en global recession när det stod klart att få av låntagarna, som i huvudsak bestod av svarta och latinamerikanska husägare, ens kunde betala räntorna på sina lån.
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram
    Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland
    Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram

4. Följande 3 användare säger Tack till The Sentinel för detta inlägg:

040Malmö (2012-02-21), Drosboe (2012-02-21), Gautthiod (2012-02-21)

Marskalk Dan Bs avatar
    Reg.datum
    2008 May
    Rykte
    2759
    Tack
    478
    Tackad: 1 023 gånger i 376 inlägg
    Bra initiativ, men antingen är det jag som råkat titta åt fel håll hela tiden, eller så har ni gjort dålig reklam för det i förväg? Hade ingen aning om att detta var på G förrän jag såg här att det redan hänt. Men som sagt, bra aktion.
    Om ont du märker, säg att ont det är, och giv ej din fiende frid. /Hávamál

Snarf
    Det var mer av en spontangrej och gatuteater. Inte någon utannonserad demo. Därav förklaringen till varför du inte fått se någon reklam, Dan.
    I övrigt så har närmare 180 pers delat nyheten på fb-sidan. Närmare 700 gilla har dessutom kommit in :)

Marskalk 040Malmös avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    2059
    Tack
    308
    Tackad: 414 gånger i 255 inlägg
    Riktigt bra aktion! Respekt till Nordisk Ungdom!

8. Följande 2 användare säger Tack till 040Malmö för detta inlägg:

Gautthiod (2012-02-22)

Marskalk Drosboes avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    1876
    Tack
    1 000
    Tackad: 539 gånger i 394 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Dan B Visa inlägg
    Bra initiativ, men antingen är det jag som råkat titta åt fel håll hela tiden, eller så har ni gjort dålig reklam för det i förväg? Hade ingen aning om att detta var på G förrän jag såg här att det redan hänt. Men som sagt, bra aktion.
    Kan vara bra att det inte annonseras i förväg, det kan vara fel folk som läser annonsen... En liten stillsam demo,
    är snygg också, Speciellt bland turister och andra i Gamla stan, Undra hur många SMS MMS den generade månne.

10. Följande 3 användare säger Tack till Drosboe för detta inlägg:

Gautthiod (2012-02-22)

Marskalk Kettil F.s avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    2319
    Blogginlägg
    1
    Tack
    30
    Tackad: 125 gånger i 54 inlägg
    Bra aktion!

------------------------------
    P.S Hur har det gått med utbytet av vägskyltarna på gatan där Daniel Wretström mördades i Salem år 2000?

Partik Forsén sa i samband med den aktionen att: "Vi kommer skapa en lång kampanj för att byta ut gatunamnet och den startar idag."

Har det skett några fler skyltbyten?
    För övrigt anser jag att Martin Peterson, docent i filosofi, är en idiot.

12. Följande användare säger Tack till Kettil F. för detta inlägg:

Gautthiod (2012-02-22)

Landsförvisad Wollmar Yxkulls avatar
    Reg.datum
    2011 Dec
    Rykte
    145
    Tack
    54
    Tackad: 65 gånger i 32 inlägg
    På lördag 25 februari klockan 14 är det acta-protest på Götaplatsen i Göteborg.

Snarf
    Kettil: jag har inte så mycket inblick i dwg. Men ska ändå snacka med Patrik nu idag så jag kan vidarebefordra din fråga.

Jarl Hellish Apostles avatar
    Reg.datum
    2011 Jun
    Rykte
    1931
    Tack
    324
    Tackad: 721 gånger i 400 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Wollmar Yxkull Visa inlägg
    På lördag 25 februari klockan 14 är det acta-protest på Götaplatsen i Göteborg.
    Diverse blattar och rödingar kommer delta där så tack men nej tack. Jag vill ogärna demonstrera med sådana.

Landsförvisad Wollmar Yxkulls avatar
    Reg.datum
    2011 Dec
    Rykte
    145
    Tack
    54
    Tackad: 65 gånger i 32 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hellish Apostle Visa inlägg
    Diverse blattar och rödingar kommer delta där så tack men nej tack. Jag vill ogärna demonstrera med sådana.
    Jag vet inte vem som står bakom evenemanget, och det skiter jag fullständigt i. Har demonstrerat med kommunister mot EU eftersom det gynnar mina åsikter och inte deras då EU är den nya judiska sovjetdiktaturen. De demonstrerar alltså mot sig själva! Man får inte vara för snäv i sitt tänkande.

17. Följande 3 användare säger Tack till Wollmar Yxkull för detta inlägg:

Adoremus (2012-02-24), Drosboe (2012-02-24), Morfar (2012-02-25)

Jarl Hellish Apostles avatar
    Reg.datum
    2011 Jun
    Rykte
    1931
    Tack
    324
    Tackad: 721 gånger i 400 inlägg
    Har demonstrerat med kommunister mot EU
    Du har alltså demonstrerat med människor som vill utrota Sverige och svenskarna....

Marskalk Drosboes avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    1876
    Tack
    1 000
    Tackad: 539 gånger i 394 inlägg
    Jag vet inte vem som står bakom evenemanget, och det skiter jag fullständigt i. Har demonstrerat med kommunister mot EU eftersom det gynnar mina åsikter och inte deras då EU är den nya judiska sovjetdiktaturen. De demonstrerar alltså mot sig själva! Man får inte vara för snäv i sitt tänkande.
    Tycks vara Occupy Göteborg och Piratpartiet... Så det verkar vara 'rumsrent', man vill ju gärna veta 'vem som för i dansens virvlar'.

20. Följande användare säger Tack till Drosboe för detta inlägg:

Wollmar Yxkull (2012-02-24)

Liknande ämnen

1. Deutschland stimmt ACTA vorerst nicht zu..
    Av Surkål i forum Neuigkeiten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 21:00
  2. Demonstration mot ACTA/PIPA/SOPA lördag 4:e feb i Sthlm
    Av Johan Björnsson i forum Manifestationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 09:08
  3. Yttrandefriheten?
    Av Svensk_rock i forum Inrikespolitik
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 14:50
  4. Reinfeldt för yttrandefriheten