Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 18 av 18
    Hallucination
    Oregistrerad Hallucinations avatar
    Lex Sak_rad: Jag beklagar att jag inte uttryckte mig tydligare. Vad bedömer du är i särklass vanligast generellt: att känna störst kärlek och lojalitet till sin familj eller till en okänd med familj? Jag vet vad som är biologiskt förankrat och därmed vanligast. Du kanske sitter på uppgifter som vilt kommer revolutionera all vetenskaplig expertis på detta plan. Du är varmt välkommen att motbevisa mig. Jag saknar naturligtvis intresse att gå ner på individnivå och att använda ett känsloargument gentemot dig var inkorrekt, jag borde uttalat mig som ovan redan inledningsvis.

Barn och unga kommer givetvis alltid bedriva någon form av uppror, detta är naturligt och önskvärt och bidrar till deras frigörelse och väg in i vuxenlivet. Vad som inte är särskilt önskvärt är tafatt föräldraskap med bristande gränser. Inför barnaga, disciplin i skolan och arbetsläger för de som vägrar uppföra sig i enlighet med rådande samhällsmoral (gäller givetvis inte enbart småkriminella tonåringar utan människor överlag). Detta kontinuerliga tramsande om rättigheter och skydd kommer högst sekundärt i frågan om raslig fortlevnad. Gäller i övrigt alla "mänskliga rättigheter", de urholkar folksjälen och splittrar kärnfamiljer i ett depraverat könskrig. Jag antar att det kommer låta motsägelsefullt men jag har alltid värnat om privat frihet, det får dock inte ske på bekostnad av vad som gynnar gruppen. Jämför gärna med en högstadieklass där 1-3 elever inte går att hantera. Idag saknar lärare och övrig skolpersonal fullständig befogenhet att markera eller sätta gränser och 1-3 elever kan utan problem störa undervisning och/eller bidra till en hotfull miljö som stör och försvårar andra elevers inlärning. Nu är det rimligen så att dessa 1-3 elever sannolikt har någon form av miljö respektive arvsproblematik som hindrar dem från att leva fullvärdiga liv, det bör ses över men det finns ingen anledning att tillåta dem att störa klassen. Hur synd det än kan vara om dem privat. Dessa elever ska avlägsnas från skolan och ges utbildning på ett annat forum. Skolan ska erbjuda en viss miljö för sina studerande, detta ger trygghet och tydliga gränser för eleverna. Skolan kan bytas ut mot samhället överlag.

De allra flesta människor fungerar optimalt under auktoriteter.

Hallucination
    Oregistrerad Hallucinations avatar
    Fingolfin: Kontrasten mellan de båda spirituella uttrycken blir säkert givande. Jag tycker att du gör en korrekt bedömning som blandar dessa forna berättelser i syfte att föra vidare delar ur den vita kulturella diversitet vi besitter idag. Att fullständigt ta avstånd och markera mot en enskild inriktning är sedan ett privat val, men jag kan spontant föreställa mig att det i ett ev. framtida starkt ättsamhälle kan utvecklas religiösa inre strider till följd av utpräglat skilda trosuppfattningar. Detta är att betrakta som destruktivt om det sker när den vita rasen fortfarande är allvarligt försvagad. Vita mot vita är inte särskilt eftersträvansvärt i dagsläget.

Väpnare Fingolfins avatar
    Reg.datum
    2011 Feb
    Rykte
    62
    Tack
    5
    Tackad: 19 gånger i 12 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hallucination Visa inlägg
    Fingolfin: Kontrasten mellan de båda spirituella uttrycken blir säkert givande. Jag tycker att du gör en korrekt bedömning som blandar dessa forna berättelser i syfte att föra vidare delar ur den vita kulturella diversitet vi besitter idag. Att fullständigt ta avstånd och markera mot en enskild inriktning är sedan ett privat val, men jag kan spontant föreställa mig att det i ett ev. framtida starkt ättsamhälle kan utvecklas religiösa inre strider till följd av utpräglat skilda trosuppfattningar. Detta är att betrakta som destruktivt om det sker när den vita rasen fortfarande är allvarligt försvagad. Vita mot vita är inte särskilt eftersträvansvärt i dagsläget.
    Precis, men jag tror detta är ett framtida och mindre akut problem. Men någon gång måste vårt folk ta ställning till hur man vill fortsätta rent andligt. Vi svenskar har varit hedningar, katoliker och lutheraner. Hedendomen är väl den mest nordiska/germanska formen av andlighet vi haft. Katolicismen som jag själv bekänner mig till hann faktiskt utveckla en stark nordisk identitet, med egna helgonlegender, egen andlighet o.s.v. djupt rotad i vår folkskäl som jag tror hade varit en positiv motkraft gentemot den sydeuropeiska katolska andligheten, hade det inte varit för reformationen. Den enda fördelen jag ser med luthersk kristendom är egentligen att man åter gjorde konungen till den högste ledaren för den religiösa kulten, helt i enlighet med germansk tradition. Dock är detta ur en kristen synvinkel helt och hållet heterodoxt. Dock vill jag betona att jag självklart ser att monarkin ska ha en religiös/andlig aspekt, annars försvinner lite av poängen med monarkin. Men det hade den i de katolska monarkierna. Man kan spekulera vidare att inom ätten kan ledaren för ätten ha en liknande roll, såsom hövding. Men som sagt, vita mot vita är bland det mest destruktiva i dagens samhälle och jag skulle vilja hävda ett än större hot mot vårt folk än de främmande folken som börjat befolka vår fosterjord. Därför tror jag att detta är en viktig, om en kanske inte akut fråga.
    Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Nationen och folket före Gud?
    Av Yngling i forum Kristendom
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2011-12-11, 23:48
  2. Ny historia skall avsvenska nationen
    Av Ignatius i forum Nordisk historia
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 16:04
  3. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 05:49