Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 39 av 39
    Jarl Doink crys fous avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2474
    Tack
    79
    Tackad: 308 gånger i 209 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Kristofer Visa inlägg
    Precis. Det enda jag på rak arm kan kan minnas är att han vägrade stå vid samma sida sida som Sd vid en tv-debatt, samt hans lilla uttalande om att borgarna hade kommit överens med Sd om försvarspolitiken. Jag skulle gissa på att dessa tabbar var populistiska försök. Jag kan även tänka mig att det inom Socialdemokraterna funnits kritik mot att han lade för lite fokus på Sd.
    Jag minns hans första partiledardebatt Juholt hade, det enda han sa till Åkesson var "Jag är inte här för att tjafsa med er, jag är här för att tala med Alliansen". Det det var väl nästan det enda han sagt om SD under sina 10 månader. Då är det givetvis bättre med Monas hållning.

Så vi får hoppas för SD att nästa partiledare är en rabiat SD-hatare.
    Har nyss nyöppnat min blogg Kafé Kastanjeträdet, en möjlighet att vara lite friare än vad jag kan vara i Nationell Idag.

http://jimmywindeskog.wordpress.com/

Riksmarskalk GB-Janssons avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6435
    Tack
    391
    Tackad: 547 gånger i 309 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Björkqvist Visa inlägg
    Jag har sett ett tal av Juholt på plats och några på tv. Jag tycker att han är duktig och en sak som jag tänkt på hela tiden är att han till skillnad från Sahlin inte tjatat om olika minoriteter utan diskuterat frågor som rör betydligt fler. Han har försökt gå tillbaka till att göra socialdemokraterna till ett arbetarparti och har därför betonat dessa frågor istället för att tjata om muslimer och bögar. Jag trodde han skulle innebära en uppgång för partiet, men sen började alla skandalerna. Hade det inte varit för dem tror jag att han hade kunnat lyfta partiet en del.
    Både Reinfeldt och Ungsossarna har kritiserat Juholt för hans otydlighet i kampen mot rasismen! Juholts strävan om ett "back-to-basic" inom Socialdemokraterna har inom de egna leden ansetts som kontroversiellt. Han har inte bara behövt kämpa mot de borgliga, utan också mot SSU, Sossekvinnorna och morgonluftvädrande gnällspikar som Östros. Sammanhållningen är som bortblåst inom dagens Sosseri! Häri ligger en stor skuld på Mona och hennes vansinnesstyre!

Som "grädde på moset" har också pressen agerat som en köttkvarn med en följetong av stoiska reportage om Juholts klavertramp. Tvåfrontskrig och dolkstötar i ryggen klarar ingen av!
    "Man må hoppas att historiens dom - som obevekligen kommer - må bli så hård och oförsonlig, som förövarna av sveket gjort sig förtjänta av."

3. Följande användare säger Tack till GB-Jansson för detta inlägg:

Kristofer (2012-01-22)

Jarl Doink crys fous avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2474
    Tack
    79
    Tackad: 308 gånger i 209 inlägg
    Som "grädde på moset" har också pressen agerat som en köttkvarn med en följetong av stoiska reportage om Juholts klavertramp. Tvåfrontskrig och dolkstötar i ryggen klarar ingen av!
    Tror inte Åkesson har det mycket lättare. Nej, dessa Juholtfans får ta och vakna nu, Juholt fick gå för att han skrämde bort typ 40 % av partiets väljarstöd.
    Har nyss nyöppnat min blogg Kafé Kastanjeträdet, en möjlighet att vara lite friare än vad jag kan vara i Nationell Idag.

http://jimmywindeskog.wordpress.com/

chev63
    Oregistrerad chev63s avatar
    vad jag menade med att juholt har fixat röster till sd, talar väl för sig självt? svagsinnade demokrater tycker att tjockisen har gjort bort sig å tar bara nästa jävla skitsnackar-parti i listan, = sverigedemokraterna. deras invandrarfientliga bild e ju så gott som helt raderad till nästa val å det har ju blivit världens bögkramar-parti. Ett smutsens förstahandsval. Att juholt skulle fixat röster till Moderaterna tycker jag låter otroligare än att dom (väljarna) håller sig nära sina gamla värderingar.

Det enda att hoppas på i rimlighetens namn är att det blir total härdsmälta och att något nytt gott kan uppstå ur askan.

Ett genuint svenskt tänkande för SVENSKAR i första hand, nu förtiden går ju alla andra före.

Finns nog inte en människa på dom 349stolarna som har mitt stöd i någonting. Alla är bara ute efter pengar i sin egna plånbok oavsett färg. å närmar sig nåt parti riksdagsnivå så blir det samma visa igen. så länge folk är så jävla giriga så förtjänar dom skitlandet dom lever i!

chev63
    Oregistrerad chev63s avatar
    för att förtydliga lite mina utsvävningar igår; jag menade inte att han har fixat röster till sd på det viset att han har pratat skit om sd å på så vis startat en tyck-synd-om-och-rösta-på-sd-kampanj. på så vis som Mona gjorde.

jag menade såhär: folk har svikit partiet (socialdemokraterna) självmant å börjat kika på alternativ inför nästa val.. och eftersom Sd (sverigedemokraterna) blir mer o mer rumsrent, och i grund o botten har ganska folkhemskära värderingar, så tror jag att rösterna landar där. särskilt nu efter bög o invandrings-flörterierna.

Riksjarl Kristofers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9840
    Blogginlägg
    21
    Tack
    588
    Tackad: 1 114 gånger i 538 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av chev63 Visa inlägg
    för att förtydliga lite mina utsvävningar igår; jag menade inte att han har fixat röster till sd på det viset att han har pratat skit om sd å på så vis startat en tyck-synd-om-och-rösta-på-sd-kampanj. på så vis som Mona gjorde.

jag menade såhär: folk har svikit partiet (socialdemokraterna) självmant å börjat kika på alternativ inför nästa val.. och eftersom Sd (sverigedemokraterna) blir mer o mer rumsrent, och i grund o botten har ganska folkhemskära värderingar, så tror jag att rösterna landar där. särskilt nu efter bög o invandrings-flörterierna.
    Jag tror faktiskt inte att det hade varit någon skillnad med någon annan partiledare för Socialdemokraterna. Kurvan hade nog pekat nedåt ändå. Jag är säker på att Sd kommer att öka nästa riksdagsval, och lika säker på att de kommer att öka i EU-valet. Det enda som skulle kunna ge Socialdemokraterna mer än 30% av rösterna i nästa riksdagsval är nog ifall Bodström tar på sig kaptensmössan.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Kristofer Visa inlägg
    Jag tror faktiskt inte att det hade varit någon skillnad med någon annan partiledare för Socialdemokraterna. Kurvan hade nog pekat nedåt ändå. Jag är säker på att Sd kommer att öka nästa riksdagsval, och lika säker på att de kommer att öka i EU-valet. Det enda som skulle kunna ge Socialdemokraterna mer än 30% av rösterna i nästa riksdagsval är nog ifall Bodström tar på sig kaptensmössan.
    Kurvan hade definitivt pekat nedåt för socialdemokratin oavsett partiledare men med all negativ publicitet kring personen Juholt har förtroendet rasat till historiska botten nivåer.
    Boström kan möjligtvis ge en viss effekt i framtida väljarsympatier precis som Pär Nuder eller Margot Wallström också skulle ge men samtidigt är partiet så förstört att dom aldrig kan nå sina forna höjder igen.

Vad SD beträffar så verkar dom ligga i storleksordningen 5-8% i de olika undersökningarna, historien har dock visat att dom i princip vid varje val gjort valresultat som legat drygt 50% över de undersökningar som presenterats innan valet.
    Tar man det i beaktande lär SD:s faktiska procentuella storlek närma sig 10% nu och gör dom inte bort sig totalt framledes lär också valresultatet 2014 hamna i dessa nivåer.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Riddare BuBs avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    777
    Tack
    68
    Tackad: 42 gånger i 34 inlägg
    Och när Juholt väl tackat för sig tog det inte många dagar innan sossarna kom överens med alliansen att det nog var en bra idé för Sverige att gå med i EMS och betala för att hålla euron flytande. Det är ju så att man misstänker att det kan ha funnits en anledning till varför han drevs till att avgå just nu.

Jarl Ice Nine killss avatar
    Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    1600
    Tack
    126
    Tackad: 838 gånger i 462 inlägg
    Håkan Juholt ville att folkomröstningsresultatet från år 2003 skulle respekteras, dvs nej till att Sverige skulle anslutas till EMU och Eurosamarbetet. I konsekvens med detta var han också motståndare till att Sverige nio år senare skulle anslutas bakvägen, eller förbinda sig att slussa över miljarder av svenska skattemedel in i ett stort svart hål. Som socialdemokratisk partiledare sade Juholt nej till Europakten.

Han blev den s-ledare suttit kortast tid på sin post.

Vem skulle komma att efterträda Juholt?

Det gick som väntat - precis som jag och många med mig befarat blev det en anhängare till Europakten.

Stefan Löfven var ett i sammanhanget "säkert kort".

Inför folkomröstningen om EMU 2003 tillhörde han den förlorande ja-sidan. På en intervjufråga blev Löfvens svar att Sverige redan "väntat" länge nog med att ansluta sig:

"Fråga: Varför är det så bråttom att rösta och ta ställning för EMU nu? Är loppet verkligen kört för att vi inte går med?

Svar: Vi har väntat i flera år nu och vet att euron fungerar samtidigt som vår ekonomi och lönebildning fungerar. Det är rätt tid, vi förlorar på att stå utanför och kommer att få vänta upp till tio år om vi säger nej nu."

Det sägs om Stefan Löfven, att han inte är någon retoriker. Frågan är hur mycket han är av tänkare.

För nio år sedan såg han det alltså som att Euron fungerade bra. Ser han det fortfarande som att Euron fungerar bra?

• Om han gör det, varför behövs då denna Euro-pakt?

• Om han inte gör det - finns då några lärdomar att dra, av Löfvens tidigare missbedömning?

Är Löfven överhuvudtaget den typ av person, som vill lära av misstag? Anser han rentav fortfarande att Sverige ska helt ansluta sig till Euron?

Det där med retorik och tänkande har kanske inte så stor betydelse. Viktigare är lojalitet gentemot uppdragsgivarna.

Något säger mig att Stefan Löfven kommer att slippa besvärande drev i svenska massmedia.

Stefan Löfven hävdar att Sverige nu behöver en "socialdemokratisk" politik, men vad skiljer en sådan från moderat politik?

I allt väsentligt har ju de två partierna samma agenda: ekonomisk "tillväxt" och resursslöseri, massinvandring och orättvisor, svällande byråkrati och skenande skatter.

Med "change"-kandidaten Barack Obamas tillträde som USA-president tydliggjordes som aldrig förr att det i USA inte spelar någon roll vilket parti som vinner val eller vilken person som besätter presidentposten. Bakom alltihop finns hela tiden en skuggregering med den egentliga makten.

En motsvarande situation är nu på väg i Sverige, med expressfart. Ett ersättande av en Reinfeldt med en Löfven på statsministerposten i Sverige skulle sakna praktisk betydelse. Politiken blir i allt väsentligt densamma.
    "Sverige behöver fler låglönejobb. Vi behöver fler jobb överhuvudtaget."
    - Lars Leijonborg (fp) i Svenska Dagbladet den 30 maj 2006. Ett yttrande som i samband med den nuvarande och tilltagande flyktingströmmen från Somalia och Afghanistan har återfått sin aktualitet.

11. Följande 2 användare säger Tack till Ice Nine kills för detta inlägg:

axel (2012-01-28), BuB (2012-01-28)

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

1. Girige Juholt
    Av Ice Nine kills i forum Etablerade partier och politiker
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 00:42
  2. Negrerna tackar för sig
    Av Johli i forum Invandring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 21:05