I tråden om filmen Christmas in Eurabia ( http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=52548 ) så har det uppstått en intressant diskussion om sionismen. Inspirerad av det så startar jag nu denna tråd där jag vill ha svar från er på rubrikens frågeställning. Mitt eget svar är kort och gott ja. Om vi utgår från Wikipedias beskrivning av sionismen så kan man läsa följande:
Sionismen handlar alltså i grund och botten om att ordna ett eget nationalhem för judarna och detta specifikt i mellanöstern. Vi vet alla att detta lett till en långvarig och blodig konflikt mellan israelerna och palestinierna och självfallet får man ta ställning för eller emot om man nu tvunget vill det. Dock finns det ingen absolut anledning för vita nationalister att ta ställning i den konflikten då den berör två icke-vita folk. Vi skall inte ha någon skyldighet att bry oss om konflikter mellan diverse rasfrämlingar så länge dessa konflikter inte skapar problem för oss. Sen kan man diskutera huruvida judarna har rätt till det område de idag besitter eller om palestinierna har förhandsrätt till det aktuella området. Detta är dock frågeställningar som israelerna och araberna bör fokusera på, inte svenska nationalister. Således så anser jag att konflikten mellan israelerna och palestinierna är beklaglig men ingenting som vi skall lägga oss i. Hade det dock handlat om två vita folk som bråkat på detta sätt så hade det varit en annan sak men ingen kan påstå att judar och palestinier är vita folk. För att sammanfatta denna utläggning så kan jag konstatera att mellanösternkonflikten i sig inte kan användas som ett argument mot sionismen. Gällande Israels existens, som vissa antisionistiska nationalister i Sverige är emot, så anser jag att vi måste kunna skicka judarna någonstans när vi väl tagit makten här. Vart skall judarna då skickas om inte till Israel? Birobidjan är ett alternativ men Israel känns som ett betydligt rimligare alternativ. Sedan kommer det självfallet påverka palestinierna negativt om vi skickar dit en massa judar men det är deras problem, vi har ingen som helst skyldighet att ta hänsyn till araberna i vår strävan att tömma Sverige på rasfrämlingar. Avslutningsvis så finns det ett flertal judar på höga maktpositioner i den vita världen men problemet med det är inte att dessa är sionister ( långt från alla mäktiga judar i den vita världen är sionister ) utan att dem är judar och deras inställning tycks generellt sett vara kulturmarxistisk ( kulturmarxismen, grundad av en judiskättad marxist, är ett större hot mot vårt folk än sionismen i sig ). Jag ser således ingen automatisk koppling mellan sionismen och judarnas makt i västvärlden även om det finns mäktiga sionister också naturligtvis, inte minst i USA. Med ovanstående konstaterat så har jag klargjort min inställning, nu vill jag läsa om era inställningar.Sionism är en nationalistisk rörelse med rötter i 1800-talet som strävar efter att åstadkomma en judisk stat i Eretz Yisrael (landet Israel). Namnet kommer av bergsfästet Sion utanför Jerusalem som under diasporan fick symbolisera judarnas längtan tillbaka till landet Israel. Även om sionismen är baserad på en religiös tradition som kopplar judarna till Israel är det i huvudsak en politisk rörelse som blev ett svar på 1800-talets antisemitism och förtryck av judarna i Europa.![]()

Svara med citat

Bokmärken