Mycket bra artikel om judarnas fördärvliga inflytande på världsekonomin och USA.
Vg se bifogad länk:
http://www.davidicke.com/articles/po...fiZrpZrk.gmail
Mycket bra artikel om judarnas fördärvliga inflytande på världsekonomin och USA.
Vg se bifogad länk:
http://www.davidicke.com/articles/po...fiZrpZrk.gmail
"Sverige behöver fler låglönejobb. Vi behöver fler jobb överhuvudtaget."
- Lars Leijonborg (fp) i Svenska Dagbladet den 30 maj 2006. Ett yttrande som i samband med den nuvarande och tilltagande flyktingströmmen från Somalia och Afghanistan har återfått sin aktualitet.
1972 (2011-08-28)
David Icke tror att ras(ism) är något ytligt som bara har med kroppen att göra, slutade läsa när jag nådde den smörjan måste jag erkänna.
Icke vet väldigt lite om vad han säger sig veta om vad som är bortom den materiella verkligheten, mest rehashad newage.
- Lars Leijonborg (fp) i Svenska Dagbladet den 30 maj 2006. Ett yttrande som i samband med den nuvarande och tilltagande flyktingströmmen från Somalia och Afghanistan har återfått sin aktualitet.
Det antyds ganska klart i flera av Ickes böcker, bl.a "And the truth shall set you free", att judarna är utomjordiska ödlor (lizard-men) som kamouflerar sig i mänsklig kropp genom någon avancerad prisma-eller shapeshift-teknik. De är universums 'systemväktare' för den utomjordiska rasen så att människan skall förbli fången i sitt fängelse designat av de utomjordiska systemskaparna.S Å i vår materiella värld domineras inte storfinansen av judar, menar du?
Jag tycker det låter helt rimligt, du får maila detta till nationell.nu så får de göra ett uppslag/scoop.
"Through Sergius, the Moscow Patriarchate made an agreement with hell. We know already that it will not stand in God’s eyes. We await its being crushed by it… " - Vladimir Moss, rysk kyrkohistoriker, 2010
+ Frauja Iesu Xristu, Sunu Gudis, armais meina frawaurhtis +
Aha, det förklarar ju varför de lyckas trollbinda sina åhörare så till den milda grad att de når topps-positioner överallt =)
Jag ska börja kolla på alla avsnitt av V nu igen! Funkar förresten tricket att bjuda dem på hamsterpaj eller råttatouille som det gjorde i V? För om någon bara börjar med att närma sig dem på ett vänligt avslappnat sätt så kanske isen bryts och vi kan knyta vänskapsband mellan ödlor och människor. Jag ska be min ödlekompis Eddie the lizard som känner några på Bonnierpressen att göra ett avslöjande reportage eller varför inte Janne Josefsson?
Jag tar förvisso allt som Icke skriver med en stor nypa salt och ödleteorin orkar jag inte ens bry mig om (mest för att inte såra min gode vän Eddie the lizard) men i fråga om judiska intressen och en judisk agenda så är det få personer som Icke som kan vara så öppna i sådana frågor.
Men att tipsa Expressen kan ju ändå inte vara helt fel, förstås.
Nej, nu ringer matklockan - det är dags att ta ut ökenmössen ur ugnen. Eddie da lizard hatar när mössen blir för brända.
Å ena sidan är det kanske smart att kritisera judarna i egenskaper av ödlor eftersom risken för att bli anmäld för hets mot folkgrupp torde vara avsevärt mindre. Jordiska ödlor har ju inget tal så de kan ju inte försvara sig. Å andra sidan kanske Icke tror fullt och fast på utomjordiska ödlor och varför inte? Folk skriver ju fortfarande brev till Elvis =)
Senast redigerad av Ice Nine kills den 2011-08-29 klockan 15:30.
Bull (2011-08-29)
Icke går ju bara sionisternas ärenden.
Tänk, dig. Du vill ha bort en farlig, systemkritisk opposition som inte bara vill lappa och laga ett i grunden ruttet system.
Du försöker kapa det (SD) men det tar bara med dig de riktigt pantade. Så sänd då in en av dina agenter för att samla de mest insnöade och rabiata individerna. Sen när seriös systemkritik blandas samman med sån här smörja har du vunnit, den större delen av motståndet är kapat och resten invalidiserat av foliehattar.
Svårt att ha en framtidstro när man ser hur så många s.k. patrioter resonerar...
Åh, jag har ingen framtidstro överhuvudtaget med eller utan Icke. Svensken är så konflikträdd och hjärntvättad att tro att vi lever i världens bästa land med världens högsta levnadsstandard och är livrädd att staten ska utmåla honom som rasist vilket gör att det förekommer ingen egentlig opposition alls.
SD har smidigt anpassat sig till en lagom nivå av systemkritik. Vissa vänsterfolk tror att det är för att de är rasister som SD är det mest islamkritiska partiet i Sverige men den rätta anledningen till att SD är så kritiskt mot Islam är för att SD är det mest Israelvänligaste partiet i Sverige (trots hård konkurrens från Folkpartiet).
Som sagt var, ingen folkvilja, ingen framtid. Icke`s galna idéer vad gäller ödlor är bara kuriosa och kommer inte att rädda oss lika lite som Front National, Danskt Folkeparti eller SD kommer att stoppa invandringen.
Vi lever alla på utmätt tid.
Folket är som en organism, alla organismer har ju självbevarelsedrift även om de tillfälligt förgiftade och bedövade, är bara en liten minoritet vaken, alert och aktiv kommer folket som organism att överleva.
Same same, israelerna och deras knähundar är ju de värsta rasisterna vid liv idag.Vissa vänsterfolk tror att det är för att de är rasister som SD är det mest islamkritiska partiet i Sverige men den rätta anledningen till att SD är så kritiskt mot Islam är för att SD är det mest Israelvänligaste partiet i Sverige (trots hård konkurrens från Folkpartiet).
chopin (2011-09-05)
Av en man som tror att judar är ödlor och styr världen. Hahahaha.
"Do not ever say that the desire to 'do good' by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
~Ayn Rand
Senast redigerad av Ice Nine kills den 2011-09-02 klockan 11:36.
Ni kan väl hålla en lite trevligare ton mot varandra? Lämna sarkasmerna till Socfall.nu.
Detta var synnerligen intressant. Frågan är, hur många tar egentligen Icke på allvar? Jag är väl medveten om att han har ett ganska stort följe, men jag tvivlar starkt på att hans uttalanden och tankar slår igenom stort. Vilket betyder att han inte är till någon större nytta för vår del. Vi kan alltid hoppas på att han väcker någon dock - speciellt i frågor angående sionism och andra konspirationsteorier som ligger oss nära.
Wake up, dead boy, enter Adventureland
Tricksters, magicians, will show you all that is real
Careless jugglers, snake charmers by your trail
Magic of a moment - Abracadabra!
Fria Tider - Avpixlat - Motpol - Identitär Idé - Alternative Right - Metapedia - Infowars
Icke är icke frisk när det handlar om judeödlor men i övrigt är han ganska klarsynt. Jag tror dock att han förstör mer än vad han tillför debatten.
Men love their country, not because it is great, but because it is their own. ~Seneca
David Icke har ett följe på grund av att han är medialt känd: han är f.d fotbollsproffs, spelade i Coventry bl.a. Han har fått mycket uppmärksamhet för sin New Age-gnostiska teosofi då han började marknadsföra den inför ett pressuppbåd då han lade av som fotbollsspelare, har jag för mig. Så hans tankar har fått bredd spridning i främst Storbritannien på detta sätt, med andra ord.
Annars hade han varit en helt okänd kvacksalvare enbart.
"Through Sergius, the Moscow Patriarchate made an agreement with hell. We know already that it will not stand in God’s eyes. We await its being crushed by it… " - Vladimir Moss, rysk kyrkohistoriker, 2010
+ Frauja Iesu Xristu, Sunu Gudis, armais meina frawaurhtis +
Damson Rhee (2011-09-05), ReGoGeR (2011-09-05)
Men han turnerar världen över och talar inför fulla hus (Australien är nästa anhalt). Sen så är det i 1.a hand hans new age - filosofi som tilltalar den breda massan, utsvultna som de är på andligt innehåll och som i en alltmer kaotisk värld försöker finna tydliga strukturer och förklaringsmodeller, och Ickes tal om att väcka medvetandet och befria tanken slår väl ut i den moderna människan som bytt ut tron mot teknologi och socialt umgänge med tv-tittande och anonyma chattar på nätet.
Icke hade förmodligen kunnat prata om vad som helst inom new age och säkert blivit lika populär. Exempelvis råder för närvarande ett enormt uppsving kring Maya-kalendern angående nästa års begivenhet och alltfler söker "sanningen" i urgamla myter som de visa Maya-indianerna efterlämnade efter sig. Det senaste budet från dessa uttolkare av Maya-folkets uråldriga visdom är att det som skall hända nästa år är att Jorden inte skall gå under men däremot kommer vårt nuvarande tankemönster att göra det och genom stjärnornas konstellationer kommer vi alla att uppnå ett högre medvetande. Låter flummigt men böcker som "Mayakalendern" säljer som smör i solskenet. Så vem som helst kan tycka vad som helst om detta, men att det finns en dragningskraft och ett behov står onekligen klart. Vilket inte är så konstigt i vår sekulariserade värld där folk har mer koll på kändisars födelsedagar än på sina egna barns (för att ta ett extremt exempel från en arbetsplats jag vistades på).
Alltså: som patriot så finner jag Ickes utpekande av den finansiella eliten som ägd av judar oerhört positivt. Emellertid: det budskap som Icke vill förmedla är att vi måste byta tron på pengar till tron på....tja? människokärleken kanske? Jag har inte fördjupat mig speciellt i Ickes tankegångar så vad han vill har jag ingen aning om. Att blanda in utomjordiska ödlor i berättelsen tror jag har att göra med den pseudovetenskap som handlar om kosmos och astronomi samt att det flirtar med tanken om liv på andra planeter. På så sätt delas vi in i goda (vi vanliga människor) och de onda (ödlorna) - ett grundläggande behov människor alltid har haft plus en kristallklar enkel världsbild.
Dessutom ger tanken om liv på andra planeter ett hopp om en bättre plats, ett paradis istället för det helvete som blivit jorden. Vi har alltså bytt plats på himmelriket och ersatt det med en fysisk plats snarare än en själslig plats (exempelvis: jag tror att när jag dör så kommer jag till himmelen - det är lugnt, ni får skratta åt mig om ni vill) men nu drömmer folk att de ska få komma till utomjordiska paradis. I USA begick rentav flera människor självmord för att få komma till Pandora efter att de sett filmen "Avatar" och i Japan tog folk livet av sig för att återförenas med Michael Jackson på hans Neverland. Bara för att nämna några exempel på konkreta platser som folk utpekar som det nya himmelsriket.
Men Icke´s teser är så oändligt mycket mer än tankens kraft mellan människor och ödlor. Icke kritiserar NATO, USA, den globala rovkapitalismen, frihandeln, uppkomsten av finansiella eliter som har mer gemensamt med affärskollegor i Hong Kong eller Singapore än med sina egna landsmän. För hans engagemang i sådana frågor är jag glatt överraskad eftersom han lika gärna hade kunnat arrangera kurser i frigörande afrikansk dans i någon ABF-lokal och tjänat storkovan på det.
Man behöver inte vare sig acceptera eller förkasta allt som en person eller ideologi säger utan det är faktiskt fullt möjligt att ta tillvara på de idéer som man finner lämpliga och sedan låta det andra vara. Det är det som borde vara själva kontentan av kulturberikning - och inte en villkorslös kapitulation inför importer av kulturer som accepterar hedersmord, omskärelser och rituella slakter (för att bara nämna några av de avarter som Sjuklövern så generöst har berikat oss med).
Det är ju lättare som svensk att skratta åt någon än att skratta med någon.
Senast redigerad av Ice Nine kills den 2011-09-03 klockan 14:20.
Jag håller med och det är inte så konstigt att folk blir bortskrämda. Fast sorgligt nog är det inte hans aversion mot den judiska finansmaffian (i ödlornas skepnad) som tilltalar/väcker folk utan deras hopp att Icke kan visa dem vägen till ett högre medvetande. Renodlat New-age syvende och sist.
Damson Rhee (2011-09-05)
Bokmärken