Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 90

Ämne: Mat

Odalbonde saloth sars avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    9
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Mat

jag lagar mycket mat själv. från hela världen, smaker och olika tillrednings tekniker inspirerar mig och i köket är jag riktigt kreativ.
    nåväl, vad vi äter och hur är ju faktiskt en av vår existens hörnpelare. är det vikigt att bevara alla våra mattraditioner? inälvsmat och rovor i all ära;) ...

Ängel Pjazis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    593
    Tack
    56
    Tackad: 93 gånger i 56 inlägg
    Jag är en klåpare i köket, men jag uppskattar den mesta maten, jag tycker asiatisk mat och i synnerhet thai är suveränt men svensk mat är viktig att bevara även fall mat är ett kulturutbyte tillochmed inbitna nationalister kan tåla :)
    Nåt som jag tycker är för jävla äckligt är dock kebab och den mesta mellanösternmaten, bläh.

Hrimfaxe
    Oregistrerad Hrimfaxes avatar
    Matkultur kan dock vara rätt berikande. Att få ge tungan lite variation. Skall man bara äta enbart svenskt, eller nordiskt så blir det rätt tjatigt i längden tror jag så otroligt mycket mat som lagas nu för tiden kommer inte härifrån!..

Kebab är ju onyttigare än hundmat är det bevisat i en studie så det rekommenderar jag inte ;) Snabbmat överhuvudtaget är iofs inte nyttigt finns ju annan mat man kan äta. Personligen gillar jag Italienskt, massa olika pastor där kan man även hitta på och vara lite konstnärlig i köket.

Odalbonde Bruntims avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Makaroner och köttbullar <3 :D

Hrimfaxe
    Jag håller där med Bruntim, Iaf om köttbullarna men ska de va gott ska de va antingen potatismos eller stekt potatis till :D..
    Pannbiff är gott som fan också :D

Järngardet
    Oregistrerad Järngardets avatar
    Snabbmakaroner/Kebab/tacos<3 ^^

Dan Eriksson
    Oregistrerad Dan Erikssons avatar
    Stekt falukorv, potatis, ägg och bacon.

Massa kalorier och hur gott som helst :)

Hrimfaxe
    Det är ofta kaloririk mat som är god..tyvär :D

sloban
    Oregistrerad slobans avatar
    Oftast så är det väl så att den lite mer kryddstarka maten kommer från asien hållet, o jag gillar stark mat. Finns inte så mycket heta maträtter som är typisk svenska. Men helt klart finns det mat som är god så som raggmunk me fläsk och kroppkakor mm.

Rekryt Svensks avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    27
    Tack
    0
    Potatismos, köttbullar med brunsås och lingon

Bockas
    Oregistrerad Bockass avatar
    Här har ni riktigt bra grejer: http://www.tradisjoner.no/

Dock kan jag väl erkänna, att jag av olika anledningar inte äter sådan där seriös och kulturell mat själv, vid annat än speciella tillfällen. Till vardags är det väldigt enkelt, och ofta billigt (därmed inte sagt att det är onyttigt).

Marskalk Alsings avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2195
    Tack
    1
    Jag lagar ofta och gärna mat. De som sett mig eller känner mig vet hur jag ser ut också till följd av detta ;) Klassisk svensk husmanskost, mycket kött och kryddor är min melodi. När man har barn är det extra viktigt att man ger dem riktig mat och inte en massa färdigprocessad skit!
    Snart far igen, måtte gudarna le åt min nästkommande och hennes mor...

"I kolonner vi marschera, mot det slutliga målet.
    Med en övertygelse, starkt som svenska stålet.
    Att befria vårat folk från detta högförräderi,
    som svensken bara accepterat, och tvingats leva i."

"Never get between a fat man and his food" - Alltså, ge fan i mitt käk annars jävlar...

"För mycket av olika saker är aldrig bra, men för mycket av en bra whisky, är långt ifrån tillräckligt...." Mark Twain

Rekryt B230As avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    23
    Tack
    0
    Mackaroner och ungstekt falukorv:D<3

sessrumner
    Oregistrerad sessrumners avatar
    Citat Ursprungligen postat av Alsing Visa inlägg
    Jag lagar ofta och gärna mat. De som sett mig eller känner mig vet hur jag ser ut också till följd av detta ;) Klassisk svensk husmanskost, mycket kött och kryddor är min melodi. När man har barn är det extra viktigt att man ger dem riktig mat och inte en massa färdigprocessad skit!
    Mer rabarberpaj tack!
    Gissa vem som fortfarande talar om den? ;)

sessrumner
    Oregistrerad sessrumners avatar
    Jag älskar att laga mat. Hela vår familj gör det faktiskt, och vår 8:åring skulle antagligen klara sig längre än min 19:åriga lillebror om det hände något så de skulle få lov att klara sig själva.

Gillar mat med smak, färg och doft!
    Komplicerad som enkel, kött som vegetariskt - gott, gott, gott...

Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •