Kul test från Illustrerad Vetenskap.
Jag fick 11 rätt av 12.
Några oväntade frågor så här gäller det att tänka till.![]()
Kul test från Illustrerad Vetenskap.
Jag fick 11 rätt av 12.
Några oväntade frågor så här gäller det att tänka till.![]()
Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
~ Theodore Parker
Kristofer (2011-06-19)
Jag fick 7 rätt av 12.
Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !
Tänk först och tala sedan
Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.
Je suis une nana difficiles dans le luxe
Adoxa (2011-06-19)
Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.
Nio rätt av tolv. Missade på vilken björn i Sydamerika, hur skunken varnar och på . . . öh . . . minns inte vilken den sista frågan jag missade på var.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
Front Mot Islam
Sibbe (2011-06-19)
Även jag fick 7 av 12, tyvär så hade blandat in frågor som jag inte visste svaret på. Det verkar vara kutym på de flesta tester jag svarar på, skumt, verkligen skumt.
"I became insane, with long intervals of horrible sanity."
Samma här: 7 rätt av 12. Fasen att man aldrig räknat håren i utterpälsar...
7/ 12... (y)
Pricken Is The Fucking Shiit!.. Om kärleken vore värdelös bara för att den inte varar för alltid vore livet värdelöst av samma skäl...
Intressant att de flesta verkar få 7/12... Undrar om ni svarar fel på samma frågor (att det skulle ligga utanför den normala allmänbildningen) eller om det finns större variation..? :)
Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
~ Theodore Parker
Fick 8 av 12
Fick fel på dom frågor som te.x Havsuttern har världens tätaste päls – hur många hår har den på en cm²?
Men lite kul var det :)
Jag ger mitt liv för mitt fosterland!
Jag kan väldigt lite om antal kattsorter, björnar i sydamerika och om det finns fler rovdjur än lejonen som lever i flock. Tror faktiskt att det finns fler rovdjur än lejon som lever i flock. Människor t ex.
Märkligt att man bara kan göra testet en gång, gjorde det igår men har fan glömt bort vad jag fick, haha. Men tror jag fick 5-7 rätt, gick dessvärre ganska dåligt.
Bokmärken