Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 159
    Bärsärk Frihetens_Falkars avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    346
    Blogginlägg
    2
    Tack
    74
    Tackad: 51 gånger i 35 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av LaDecima Visa inlägg
    Frågan är, säg att muslimska ockupanter bryter sig loss i Sverige i något område, eller försöker, skulle vår svenska militär vara modig/stark nog att agera och då med vetskapen att de måste göra allt för att återta området? Eller skulle de vara passiva och PK? Finns det nationalister i dagens svenska armé som skulle kunna göra uppror mot sådana separatister? För den svenska staten hade väl inte gjort ett skit kan man ana. Som alla demokratier inte gjort ett skit.
    Svenska makten skulle nog inte ens få göra något, men Skåne skulle nog bli ett slagfält mellan div nationer i världen som skulle vilja ha Skåne som en lydstat till USA/Israel, Ryssland/Kina och samt en del MENA länder.

Kanske inte finns något av värde i Skåne, men dess strategiska placering, gör att länder som Ryssland, Kina, muslimska nationer, kan flytta fram sina positioner inom Europa. Från Skåne kan man nå hela Nord och Central Europa med div militära medel, samt att det är en halvö med en pacifistisk nation (Sverige) precis ovanför, så blir det svårt för länder att köra in med tanks, utan att ta båt eller flyg.

Halvön kan med rätt material och kunskap, bli en militärbunker och maktfaktor.

Om vi går tillbaka till Serbien och Kosovo mm, dessa landsdelar är idag militärfält åt NATO och kFOR, skulle Sovjet inte gått under eller Ryssland varit militärt stabila vid Balkankriget, så hade de reagerat som i Georgien, för de vill inte ha västvänliga stridsbaser så nära Ryssland och dess allierade.

Vill man som nation skydda sina gränser helt självständigt, då måste man som nation i Sveriges fall gå tillbaka till samma militära förmåga som vi hade på 70talet. Sen hela tiden vara stridsberedda på krig med div länder runt om, om Skåne blir självständigt, slå ner upproret och samtidigt ge en stark signal utåt att de länder som lägger sig i, kommer se ut som en separatist efter 3h i tortyrkammare.

Precis som gruppbeteende i vardagslivet, med styrka fysiskt som psykiskt, där man visar folk att Grupp A rör man inte för de gör si å så, så gäller samma spelregler nationer emellan. Att stå under beskydd av Grupp A är att vara svagare än Grupp B om A drar. Va starkast och stå själv om du vill slippa att vara slav.

Svar på ämnet:

Min reaktion i nuläget om Skåne bryter sig loss, jag skulle ogilla det, men även om vi alla gick man ur hus för det, så skulle vi inte kunna göra mycket åt det.

Dock om vi istället indirekt accepterade det, "stödde det", samtidigt som vi i hemlighet byggde upp militären igen, så skulle vi plötsligt i framtiden kunna återta det och ge alla som lägger sig i svenska intressen en örfil.
    In order to govern, the question is not to follow out a more or less valid theory but to build with whatever materials are at hand. The inevitable must be accepted and turned to advantage. -Napoleon Bonaparte

2. Följande användare säger Tack till Frihetens_Falkar för detta inlägg:

SerBCetnikSerb (2011-06-20)

Riksjarl Kristofers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9844
    Blogginlägg
    21
    Tack
    589
    Tackad: 1 113 gånger i 537 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av SerBCetnikSerb Visa inlägg
    Min vän, det var ett exempel. Du kan föreställa dig en sådan situation? Det krävde inga liv i Tjeckoslovakien men det rullade ändå in pansarvagnar i Prag.
    Vilka "pansarvagnar"? Delningen av Tjeckoslovakien till Tjeckien och Slovakien gick fredligt till. Jag kan inte minnas några större protester heller. Sådana splittringar har inte varit ovanliga i Europa och har sina orsaker. Sverige och Norge var inte så väldigt långt ifrån att hamna i krig när Norge förklarade sig självständigt i början av 1900-talet. Vissa landskap i Sverige har historiska band till andra nationer. Men jag tror inte att särskilt många skulle önska självständighet. Skulle de dock en dag sträva efter självständighet så kommer det att vara den dagen när svenskarna hamnar i etnisk minoritet. Jag kan tänka mig att vissa regioner där andelen invandrare är väldigt liten då inte längre känner någon stärre samhörighet med övriga "Sverige", och det kan jag verkligen förstå. Jag skulle hellre bo där. Helst av allt så skulle jag dock se en revolution som krossade denna internationalismens statsapparat.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

4. Följande användare säger Tack till Kristofer för detta inlägg:

Lex Sak_rad (2011-06-20)

Jarl Skalds avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    3152
    Blogginlägg
    2
    Tack
    2 502
    Tackad: 1 567 gånger i 936 inlägg
    Jag har ingen aning om vad jag skulle ha gjort vid en eventuell delning av landet, svårt att säga bara såhär när man inte är i den sittsen...
    Om norrland skulle vilja bryta sig loss så skulle jag nog stödja det till en viss del även om jag skulle tycka det var synd då jag gillar även den södra delen av landet, tyvärr så har (och fortsätter) våra styrande förstört så mycket av södra och mellersta Sverige med sin invandringspolitik och det är det som gör att jag skulle kunna vara för en delning...
    "Arguing with the moderators is like shaking your fist at God. There's nobody there; and if there is, he's not listening. And if he's listening, all you're doing is pissing him off"

Tack till er som givit mig rykte, alltid lika uppskattat.

För övrigt så anser jag att england bör förstöras.

Riddare Johlis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    947
    Tack
    9
    Tackad: 111 gånger i 56 inlägg
    Var det inte så att Kosovo ursprungligen i huvudsak befolkades av serber men att albaner flyttade in och att serber blev i minoritet och att albanerna därmed kunde ta över landet? När Serbien försökte återta det som var deras så bombade USA dem till lydnad.
    Sverige kan råka ut för samma sak. Massinvasion av rasfrämlingar som koncentreras till vissa områden kan förklara sig självständiga och utropa t.ex en muslimsk stat. Fy och spy! Bättre med djur och natur än muslimsk kultur.

7. Följande användare säger Tack till Johli för detta inlägg:

SerBCetnikSerb (2011-06-20)

Riksmarskalk Adoxas avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    3218
    Blogginlägg
    43
    Tack
    424
    Tackad: 610 gånger i 461 inlägg
    Ja vad skulle jag gjort om Sverige delades? Jag skulle antagligen försöka kämpa för att Sverige skulle bli helt igen. Skulle kännas jättekonstigt om landet delades bara sådär rakt av. Dock är det ganska svårt att sätta sig in i detta innan att veta hur det skulle bli. Jag tror även att det skulle bli ännu lättare då att utrota alla svenskar för allt patrask om Sverige skulle delas. Men som sagt svårt att säga något sådär i förväg.
    Senast redigerad av Adoxa den 2011-06-19 klockan 20:25.
    Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
    att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !

Tänk först och tala sedan

Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.

Je suis une nana difficiles dans le luxe

9. Följande användare säger Tack till Adoxa för detta inlägg:

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Citat Ursprungligen postat av Johli Visa inlägg
    Sverige kan råka ut för samma sak. Massinvasion av rasfrämlingar som koncentreras till vissa områden kan förklara sig självständiga och utropa t.ex en muslimsk stat. Fy och spy! Bättre med djur och natur än muslimsk kultur.
    Precis och därför står just Kosovohändelserna som varnande exempel för varför man måste bekämpa massinvandring. Muslimer och sådana värdelösa parasitminoriteter trycker ihop sig i ett område och tar över det och skulle de vilja skulle de säkert kunna lobba, gapa och kämpa för att göra det självständigt och svensson-PK-politikern skulle inte våga säga emot.

Svenskar är redan förtryckta genom rån, misshandel och mord och våldtäkter i vissa svenska områden som sakta men säkert med tiden blivit närmast helt somaliska och icke-svenska. Tänk vad dessa hade gjort mot svenska civila i ett öppet inbördeskrig.

11. Följande 2 användare säger Tack till LaDecima för detta inlägg:

Aequitas (2011-06-20), SerBCetnikSerb (2011-06-20)

Riddare SerBCetnikSerbs avatar
    Reg.datum
    2010 Oct
    Rykte
    338
    Tack
    138
    Tackad: 119 gånger i 83 inlägg
    Vilka "pansarvagnar"?
    Om du läser så var det inte första gången de ville delas. Utan det har varit ett antal gånger de ville bryta sig loss från Warzawapakten. Då de alla gånger har slagit ner militärkuppen med pansarvagnar som rullade in i Prag. De var redo beväpnade och det fanns millitära fordon utspridda. Man ska inte bara lära sig den västerländska historien. Det finns något som heter ''förbjudna historien'' sånt som man inte kan få lära sig i västvärlden.
    S VEROM U BOGA SLOBODA ILI SMRT

Rip apart Kosovo from Serbia, it is like to rip apart a piece of my soul

Jarl Eoppoyzs avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2428
    Tack
    202
    Tackad: 106 gånger i 77 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av LaDecima Visa inlägg
    Landsförrädande seperatister ska behandlas på samma sätt som Franco gjorde, slog hårt mot terroristerna i Spanien.

Det är en sak om ett land ockuperats, alla nationer ska ha självständighet, men det ska vara riktiga nationer. Vill folk dela Sverige itu skall de fängslas på livstid som straff för sina landsförrädiska planer, sånt kan ALDRIG accepteras. Nationen ska vara enad till varje pris.

Därför hatar jag att s.k låtsas-fascistiska egentligen liberalistiska folk som de i Lega Nord i Italien vill dela landet i två delar, Mussolini hade aldrig tillåtit något sånt sinnesjukt.

Ang. serbsnubben här, ni serber borde bara rulla in med stridsvagnar och flyg över Kosovo och jämna muslimockupanterna med marken, radera skiten från områdets yta och ta tillbaka det till erat land och ge erat folk där frihet igen. Ni skulle säkert få Rysslands stöd, vilket är rätt mäktigt.
    För ca 10 år sedan blev Serbien bombat tillbaka till stenåldern. Dessutom är Nato kvar i Kosovo. Serbien kan inte göra ett skit även med Rysslands stöd,

Jarl Eoppoyzs avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2428
    Tack
    202
    Tackad: 106 gånger i 77 inlägg
    Min farfar har berättat för mig många gånger att syrianerna i Södertälje har velat köpa loss Södertälje så att det har blivit deras egna nation. Men eftersom det enligt lagen inte går att bryta sig loss från Sverige, så har det aldrig blivit aktuellt även viljan hos en stor grupp i den staden har velat det.

Bärsärk Klassfrids avatar
    Reg.datum
    2011 Feb
    Rykte
    284
    Tack
    39
    Tackad: 115 gånger i 69 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Eoppoyz Visa inlägg
    Min farfar har berättat för mig många gånger att syrianerna i Södertälje har velat köpa loss Södertälje så att det har blivit deras egna nation. Men eftersom det enligt lagen inte går att bryta sig loss från Sverige, så har det aldrig blivit aktuellt även viljan hos en stor grupp i den staden har velat det.
    Du som hänger på Flashback borde känna igen detta meningen: Källa eller GTFO/Troll!

Reg.datum
    2010 Oct
    Rykte
    338
    Tack
    138
    Serbien kan inte göra ett skit även med Rysslands stöd,
    Serbien kan göra mycket och har gjort mycket. NATO hade det inte så lätt under kriget i Serbien.

Riksjarl Kristofers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9844
    Blogginlägg
    21
    Tack
    589
    Tackad: 1 113 gånger i 537 inlägg
    Om du läser så var det inte första gången de ville delas. Utan det har varit ett antal gånger de ville bryta sig loss från Warzawapakten. Då de alla gånger har slagit ner militärkuppen med pansarvagnar som rullade in i Prag. De var redo beväpnade och det fanns millitära fordon utspridda. Man ska inte bara lära sig den västerländska historien. Det finns något som heter ''förbjudna historien'' sånt som man inte kan få lära sig i västvärlden.
    Men det du avser när du skriver att "pansarvagnar" rullade in i Prag var en helt annan händelse. Det jag skrev om var splittringen av Tjeckoslovakien till Tjeckien och Slovakien på 90-talet, inte Tjeckoslovakiens försök att bryta sig ur bojorna som satellitstat till Sovjetunionen. För övrigt så tillhör definitivt den biten vanlig västerländsk allmänbildning, så lugna ned dig en smula innan du försöker låtsas som att alla andra är oallmänbildade. Sedan så heter det egentligen inte pansarvagnar på svenska heller. Jag antar att det är stridsvagnar som du menar.

Serbien kan göra mycket och har gjort mycket. NATO hade det inte så lätt under kriget i Serbien.
    Förutom att Nato anpassade sina uppdrag till relativt hög höjd, så hade de det pinsamt lätt att flyga omkring i serbiskt luftrum. Det beror nog mest på att Serbien var hänvisade till ganska dåligt ryskt luftvärn, samt att de ställdes inför en numerärt övermäktig fiende. Det är bara att dra lärdom och gå vidare.
    Senast redigerad av Kristofer den 2011-06-20 klockan 18:32.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Odalbonde gabiiis avatar
    Reg.datum
    2011 Jun
    Rykte
    -11
    Tack
    2
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Så sant så sant. Bra sagt. Då är du en av dem som förstår varför vi serber inte ger oss utan kämpar för kung och fosterland för att kunna behålla det som är vårt.

Varför bryr du dig om ett skräpland som Serbien?

Jarl Skalds avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    3152
    Blogginlägg
    2
    Tack
    2 502
    Tackad: 1 567 gånger i 936 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av gabiii Visa inlägg
    [/B]
    Kan vara för att han är serb... Bara en teori jag har...
    "Arguing with the moderators is like shaking your fist at God. There's nobody there; and if there is, he's not listening. And if he's listening, all you're doing is pissing him off"

Tack till er som givit mig rykte, alltid lika uppskattat.

För övrigt så anser jag att england bör förstöras.

Reg.datum
    2010 Oct
    Rykte
    338
    Tack
    138
    Så du anser att Serbien är ett skräpland. Kan du förklara varför du anser det?

Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Vad skulle hända om Victoria och Daniel skulle få ett efterblivet barn
    Av Johan Björnsson i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 17:03
  2. Har eran hund skyddat er?
    Av Hannah i forum Husdjur
    Svar: 79
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 14:37