Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 18 av 18
    Riddare Golvlist_s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1051
    Tack
    154
    Tackad: 135 gånger i 82 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av 1972 Visa inlägg
    En panna kaffe och sen låser du in dig under minst 4 timmar per dag med telefonen avstängd. Enda som funkar när man pluggar i synnerhet på distans. Personligen hatade jag distanskurser nåt kopiöst. Personlig kontakt är alltid att föredra med lärare och kursare.
    Jo det får nog bli något sådant:) Det jobbigaste med att sitta hemma är väl att man lätt lägger fokus på annat. Typ att "Ja jag kanske borde göra det... Helst nu.." Sen tappar man banan helt och gör inte det man ska.
    Visst är det så. Den personliga kontakten gör så mycket för hur man uppfattar saker och ting också.

Riddare Golvlist_s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1051
    Tack
    154
    Tackad: 135 gånger i 82 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av InfoVirre Visa inlägg
    Ska studera liknande som dig! Men på heltid, Önskar dig lycka till. Skulle tro att det du behöver mest tänka på att verkligen vara uppmärksam och inte stressa igenom kursen! Tror även att du inte behöver tänka så mycket, utan kommer att fixa d galant!
    Ja jag ska också studera på heltid:) Hade en plan på att jobba nu i sommar men har inte hittat något sommarjobb, så fick bli att jag sökte in till distanskurserna på Hermods. 200 poäng är heltid under sommaren, sen börjar jag på Komvux i Augusti igen med lärarledda lektioner. Jag hoppas man lyckas ha självdisciplinen att verkligen sätta sig de timmar som behövs varje dag. Är ju redan jobbigt och behöva sitta inne om det är fint väder ute:)

Väpnare J.ses avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    119
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Hejsan,

Har inte så mycket erfarenhet av distansstudier på komvuxnivå, eftergymnasial eller yrkespraktiskt. Däremot på universitetsnivå krävs det en hel del av dig - pluggar du däremot enbart (inget jobb dvs) så ska det gå bra med devisen disciplin, disciplin, disciplin.

Som tidigare nämnt, ta del av studiehandledningen i ett tidigt skede, skaffa böckerna, läs in dig på ämnet och sedan genomför uppgifterna och skaffa alltid goda kontakter när det gäller handledning, det som brister är ofta den feedback man får kan vara bristfällig eller obefintlig och då är man utelämnad till sin egna förmåga. Nätverkandet och kontakter är det som är betydande idag tyvärr oavsett vad man gör.

Lycka till!
    "Det är en god vana att då och då ifrågasätta saker och ting som man i åratal har tagit för givna."
    -Tyskt ordspråk-

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Att studera utomlands
    Av LillPrinsen i forum Jobb & Studier
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 19:03
  2. Vad bör nationalister studera?
    Av Johan Björnsson i forum Strategi och utveckling
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 19:18
  3. Svar: 1