Vad skulle egentligen hända om tronarvingen skulle vara rejält CP-skadad (som då även är kognitivt), mongoloidt eller liknande?
Vad skulle egentligen hända om tronarvingen skulle vara rejält CP-skadad (som då även är kognitivt), mongoloidt eller liknande?
För Sverige, Skandinavien, Europa, och Västvärlden!
Reactionary Revolt Youtube Channel
Den Helige Dåren - NY BLOGG !!
Jag har själv tänkt på detta. jag kan tänka mig att sådant kontrolleras i den mån det är möjligt, med fostervatensprov och dyl , innan det är försent att aborteras. fostervattensprov medför samtidigt en risk för fostrets överlevnad, och om detta är något man är redo att riskera är dock en bra fråga.
Andreas N, Dennis H. och Landsknekt - ni är verkligen mina finaste vänner!
Personen skulle väl vara omyndigförklarad eller nåt sånt? Och skulle i så fall vara oförmögen att styra landet?
CP-skador uppstår vid förlossningen och kan således inte uppmärksammas innan.
Man kan inte juridiskt bli omyndigförklarad längre i Sverige sedan kulturmarxisternas egalitarism-intåg på 90-talet (minns inte exakt när lagen ändrades, men det är av mindre relevans). Man kan bli tvingad att ha en förvaltare som sköter ens ekonomiska förehavanden, men man kan inte längre som sagt bli omyndigförklarad. Jag tror att Sverige är det enda landet i världen där det är så.
Åhh, jag riktigt myser vid tanken på det bråk som skulle uppstå mellan Systemet och Kungahuset ifall detta skulle hända. Kungahuset skulle definitivt inte vilja se någon kognitivt underutvecklad ta plats på tronen (utan istället säga att t ex Daniels och Victorias ev andra barn istället skulle efterträda tronen), medan Systemet skulle galltjuta om nazism osv ha ha :) :) :)
Come on now Johan, de får nog vackra och inteligenta barn, för de gifter you sig på samma dag som Adolf och Eva gorde för 66 år sedan.
.
Senast redigerad av adolf boy den 2011-04-29 klockan 21:38.
Johan Björnsson (2011-04-29)
Frågan är om den skulle utnämnas till stads- eller migrationsminister.
Vindicta (2011-04-29)
Barnet skulle inte bli arvinge, om h*n skulle bli det hade det inneburit sluttet för monarkin i Sverige.
Minns att det igår var 34 år sedan jag kom till Helsingborg efter en utlandssemester. Stadens väggar var dekorerade med nyheter om prinsessans födelese. Det värmde mitt SVENSKA HJÄRTA!
Samma sak som när Sibylla fick ett mongo. Han blir kung.
Men skämt å sido. Successionsordningen tar inte upp detta. Jag antar att en riksföreståndare utses.
4 § Om konungen eller drottning som är statschef är förhindrad att fullgöra sina uppgifter, inträder enligt gällande tronföljd medlem av konungahuset, som inte är förhindrad, för att som tillfällig riksföreståndare fullgöra statschefens uppgifter. Lag (2010:1408).
Men love their country, not because it is great, but because it is their own. ~Seneca
Adoremus (2011-07-19), Johan Björnsson (2011-07-15)
Men om alla övriga i kungafamiljen är döda då? Vem blir riksföreståndare då?
Jag och då kommer jag införa en lag som säger att man ska kasta tomater varje gång man ser dig![]()
Det kommer inte att hända. Om Victoria är gravid så kommer det inte att sparas en enda krona på att hålla koll på fostret. Risken att de inte skulle upptäcka defekter är försvinnande liten. Likaså är risken extremt liten att något skulle gå fel vid förlossningen. Det lär ju inte direkt råda brist på personal som närvarar.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
Front Mot Islam
Har nyss nyöppnat min blogg Kafé Kastanjeträdet, en möjlighet att vara lite friare än vad jag kan vara i Nationell Idag.
http://jimmywindeskog.wordpress.com/
Bokmärken