Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 26 av 26
    Riddare Golvlist_s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1051
    Tack
    154
    Tackad: 135 gånger i 82 inlägg
    Att affärerna ska rota igenom min väska anser jag inte vara okej. Har de problem med stölder och liknande så får de väl bättra på sitt övervakningssystem. Ganska förnedrande att bli anklagad på inga som helst grunder och dessutom att en helt okänd människa ska rota igenom ens privata ägor.

Marskalk Anti-Fi!s avatar
    Reg.datum
    2008 Dec
    Rykte
    1756
    Blogginlägg
    2
    Tack
    235
    Tackad: 384 gånger i 231 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Golvlist_ Visa inlägg
    Att affärerna ska rota igenom min väska anser jag inte vara okej. Har de problem med stölder och liknande så får de väl bättra på sitt övervakningssystem. Ganska förnedrande att bli anklagad på inga som helst grunder och dessutom att en helt okänd människa ska rota igenom ens privata ägor.
    Du menar alltså på fullaste allvar att du föredrar att ständigt bli kameraövervakad (misstänkt) än att de nån gång får kika i din väska?

Jag förstår inte alls problemet med att öppna väskan. Å andra sidan...folk kanske har det mest otroligt suspekta innehåll där? :P
    Förlorar vi vår forntid blir framtid oss en grav.

3. Följande användare säger Tack till Anti-Fi! för detta inlägg:

Supermoderator Damson Rhees avatar
    Reg.datum
    2011 Mar
    Rykte
    2598
    Tack
    850
    Tackad: 534 gånger i 294 inlägg
    Jag har aldrig kommit på tanken att visa innehållet i min väska. Vid frågan har jag alltid, vänligt men bestämt, sagt att jag inte låter någon titta ned i min väska. Det är inte så att jag har väldigt många personliga saker där, utan mer att kassapersonalen faktiskt inte har rätten att titta i min väska. Jag har dock aldrig blivit emotsagt när jag nekat dom till att se i min väska.

Några sade att dom borde ha mer kameror i butikerna - jag ställer mig skeptisk till detta. Jag ger inte fem öre för en orwellsk övervakningsstat. Det är illa nog som det är.
    Wake up, dead boy, enter Adventureland
    Tricksters, magicians, will show you all that is real
    Careless jugglers, snake charmers by your trail
    Magic of a moment - Abracadabra!

Fria Tider - Avpixlat - Motpol - Identitär Idé - Alternative Right - Metapedia - Infowars

Riksmarskalk Adoxas avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    3218
    Blogginlägg
    43
    Tack
    424
    Tackad: 610 gånger i 461 inlägg
    Har aldrig haft någon ryggsäck direkt i någon affär med däremot handväska som jag ska kunna förvara min plånbok i. Dom måste ju förstå att man går väl inte runt med plånboken bara i byxan eller i handen. Jag hade nog inte haft några större problem med att dom kollade i min väska. Jag har ändå inget att skämmas över, är väl mera pinsamt för dom i så fall att be om att få kika i ens väska.
    Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
    att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !

Tänk först och tala sedan

Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.

Je suis une nana difficiles dans le luxe

Väpnare prickens avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    220
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Jag vet mina rättigheter! Men jag har inga problem att visa upp väskan :P
    Pricken Is The Fucking Shiit!.. Om kärleken vore värdelös bara för att den inte varar för alltid vore livet värdelöst av samma skäl...

Marskalk Drosboes avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    1877
    Tack
    1 001
    Tackad: 540 gånger i 395 inlägg
    Frågeställningar:

Visar ni upp era väskor och ryggsäckar om ni blir ombedda att göra det?

Svar: Nej, bara till polisen, lämnar ej en ryggsäck med en bärbar + utrustning för ca 18 000:-,
    vid kassalinjen eller i något skåp.

Hur kommer det sig att så många människor accepterar uppmaningen och visar upp sina privata ägodelar för främmande människor?

Svar: Förmodligen vet de ej sina rättigheter eller avstår sina rättigheter för att vara "smidiga".

Jarl Lex Sak_rads avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    3756
    Tack
    594
    Tackad: 496 gånger i 234 inlägg
    Om omständigheterna tillåter - varför ta med sådant som man inte vill att andra ska se i väskan?
    Trollet är mitt!

9. Följande användare säger Tack till Lex Sak_rad för detta inlägg:

Jarl Timglass avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    1975
    Blogginlägg
    14
    Tack
    1 059
    Tackad: 638 gånger i 337 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Lex Sak_rad Visa inlägg
    Om omständigheterna tillåter - varför ta med sådant som man inte vill att andra ska se i väskan?
    För min del är det inte det som är skälet utan istället att man indirekt och inför andra kunder blir anklagad för stöld.Det gillar jag inte.
    Genom svårigheter mot stjärnorna
    Lyckan står den djärve bi
    Vi skall ta dom

Riksjarl Kristofers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9839
    Blogginlägg
    21
    Tack
    589
    Tackad: 1 113 gånger i 537 inlägg
    Jag har aldrig blivit tillfrågad att visa upp innehållet i en väska eller påse som jag haft med mig in på en affär. På stan går väl varannan kund omkring med kassar från andra affärer när de handlar kläder etc. så där tänker jag inte ens på det. De gånger jag däremot ska in på t ex. Ica på väg hem, så tänker jag ibland att de kanske kommer att undra lite varför jag har med mig en väska in, men ingen har någonsin frågat om det.

Jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera ifall de ville titta i min väska. Det beror nog mest på vem det är som frågar, eller hur personen frågar. Sedan är det självklart att jag inte skulle låta någon titta ifall jag hade saker jag absolut inte vill att någon ska se. Jag tror att de flesta låter personal titta igenom väskor etc. för att de faktiskt tror att de har en skyldighet att visa ifall de blir frågade. Men butikspersonal har inte ens rätt att titta igenom någons väska ens om man gått igen en larmbåge och det börjar tjuta. Ordningsvakter har egentligen inte heller rätt till det, de får endast visitera en person ifall de sett han/henne stoppa på sig något och gå ut utan att betala. På sätt och vis blir det ju lite larvigt, men samtidigt så gillar jag inte idéen med larmbågar, eftersom att det blir direkt pinsamt när de tjuter. Det har hänt mig ett par gånger, och då hade jag verkligen inte snattat något. Ena gången hade personalen glömt att larma av ett par skor, och en annan gång så vet jag inte var det var som fick den att tjuta. Då trodde jag att man var tvungen att stanna, men det var ganska längesedan. Skulle det hända nu så skulle jag bara fortsätta gå. Om de trots allt försökte hindra mig så skulle jag protestera men gå med på det och sedan anmäla dem för olaga frihetsberövande. Men det känns som att lagarna etc. inte riktigt är anpassade efter detta nya jättespännande mångkulturella Sverige, där var och varannan blatte stoppar på sig saker hur som helst. Utan zigenarbeteende etc. så skulle inte larmbågar osv. behövas. Samtidigt så skiter jag i ifall folk snattar från butikerna som allt som oftast är extremt politiskt korrekta, skaffar negerskyltdockor och använder sig av "mångkulturell" reklam etc. De kan helt enkelt dra åt helvete.
    Senast redigerad av Kristofer den 2011-04-17 klockan 15:06.
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

12. Följande 2 användare säger Tack till Kristofer för detta inlägg:

Lex Sak_rad (2011-04-18)

Jarl Lex Sak_rads avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    3756
    Tack
    594
    Tackad: 496 gånger i 234 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Timglas Visa inlägg
    För min del är det inte det som är skälet utan istället att man indirekt och inför andra kunder blir anklagad för stöld.Det gillar jag inte.
    Om man ser att alla blir ombedda att visa innehållet i sin behållare, varför ta det personligt? Anser du dig anklagad för bedrägeri om du t ex blir ombedd att visa leg på krogen eller systemet också?
    Senast redigerad av Lex Sak_rad den 2011-04-18 klockan 23:06.
    Trollet är mitt!

Bärsärk Ärlas avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    667
    Blogginlägg
    9
    Tack
    26
    Tackad: 90 gånger i 35 inlägg
    Eftersom jag jobbat som butikspersonal på några olika ställen så vet jag hur det kan fungera på en del ställen, därför är det en ren artighet mot personalen i butiken som oftast inte kommit på påfundet själv utan fått det som en order från högre upp i näringskedjan.
    Sen stör det inte mig att vara "smidig" och ta den enkla vägen istället för att tjafsa. Det är inte något som jag ser som kränkande så länge som personalen ber mig och inte påstår att jag måste - då kan jag berätta för dem hur det ligger till men att jag gärna gör det om de ber snällt.
    Jag är nyfiken och inte speciellt diskret - Du hittar mig i en besökslogg nära dig eller i en viss blogg.

15. Följande 2 användare säger Tack till Ärla för detta inlägg:

Lex Sak_rad (2011-04-18)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Italien visar vägen
    Av Johli i forum Invandring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 23:45
  2. Danmark visar att SD kan lyckas
    Av Folktradition i forum Invandring
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 17:45