Idag när jag var och handlade avfettning och annat, så blev jag ombedd att ta av mig ryggsäcken och visa vad jag hade i den, för kassörskan. Syftet med detta vet ju alla. Jag visste att de skulle be mig om detta, då de även frågade killen som var före mig i kön. Han tog glatt av sig ryggsäcken och öppnade den för kassörskan. Jag tänker att han är en idiot som låter sig behandlas i princip hur som helst. i alla fall så blir jag ombedd att visa min ryggsäck. Jag vägrar och säger att det tänker jag inte göra. Tjejen i kassan tycker jag är en konstig typ som inte vill. "Det har inte varit några problem att be om detta av någon annan", säger hon. Det spelar ingen roll, säger jag. Jag ska inte behöva visa upp mina privata saker för dig, bara för att ni blir av med grejer i butiken. Där stod vi sedan och dividerade om skyldigheter och annat. Jag vet så klart vad som gäller kring detta, och sa till slut att jag kommer finnas på biltvätten 100 meter därifrån om 15 minuter, och att hon är mer än välkommen att skicka insatsstyrkan dit om hon önskar det. Sedan gick jag.
Frågeställningar:
Visar ni upp era väskor och ryggsäckar om ni blir ombedda att göra det?
Hur kommer det sig att så många människor accepterar uppmaningen och visar upp sina privata ägodelar för främmande människor?

Svara med citat

Bokmärken