Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Satanism

Landsförvisad Diktaturs avatar
    Reg.datum
    2008 May
    Rykte
    -96
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Satanism

Jag vill berätta om den satanistiska sfären i Sverige. Förut fanns en organisation som hette Svenska satanistkyrkan. Denna organisation har lagt ner och finns ej längre. Istället har en ny liten kyrka bildats som finns under följande adress:
    http://satanistkyrkan.blogspot.com/

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24035
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 828
    Tackad: 9 937 gånger i 6 115 inlägg
    Som det står i senaste bloginlägget: "Bli kristen! Börja tro på Gud! Ty det är steg nummer ett till att börja tro på Satan." Som den moderna "kyrkan" avvecklat sig, så är det redan en realitet att den dyrkar Satan. Det bästa vore nog att inte tillhöra någon etablerad kyrka utan leva ett konsekvent kristet liv. Var och en är givetvis fri att tro på vad den vill, men tron på Gud leder inte till någon satansdyrkan.

Helige ärkeängel Mikael, försvara oss i striden, var vårt värn emot djävulens snaror och ondska. ”Må Gud betvinga honom,” därom ber vi ödmjukt, men du, de himmelska härskarornas furste, kasta med Guds kraft ned till helvetet, Satan och de andra onda andarna som irrar omkring på jorden för att fördärva själarna.
    Amen

3. Följande 2 användare säger Tack till Adoremus för detta inlägg:

Bull (2011-02-06), GB-Jansson (2011-02-06)

Riddare Centurions avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    627
    Tack
    190
    Tackad: 211 gånger i 118 inlägg
    Vad är skillnaden mellan "Svenska kyrkan" och "satanistkyrkan"? Är det inte samma sak? Man dyrkar otukt, dekadens och andlig förfall.
    Varför hitta på "satanistkyrka" när ni redan har en stor etablerad satanistisk kyrka med säte i Uppsala?

5. Följande 6 användare säger Tack till Centurion för detta inlägg:

Adoremus (2011-02-06), Bull (2011-02-06), Ing (2011-02-06), Sanatana Dharma (2011-02-13), svärdslag (2011-02-06)

Marskalk Bulls avatar
    Reg.datum
    2010 Feb
    Rykte
    1314
    Tack
    747
    Tackad: 437 gånger i 282 inlägg
    Kontrar med ett långt mycket sundare alternativ till svenska "kyrkan" vilken på samma sätt som satanisterna dyrkar den Onde.

Leta reda på eran närmsta ortodoxa församling, den ortodoxa tron är själva stammen på det kristna trädet. Det är kristendomen som den alltid har varit, den är inte dogmatisk. Den lutherska läran är en förgreningen på kristendomens träd, den är oren och det är inte kristendom.
    Se bara på vad som har hänt med svenska "kyrkan", det har blivit en degenererad sekt för djävulsdyrkan, vilket inte förvånar mig eftersom de redan när den lutherska tron introducerades var en förvrängd version av kristendomen så är ju steget till totalt förfall inte så långt ifrån. Börjar man ändra på saker så blir det lätt att man ändrar för mycket, sen går det aldrig att ändra tillbaka.

-hur kan man tro på Christos och kalla sig kristen om man inte utövar religionen på samma sätt som han själv och apostlarna gjorde?-

Dessutom så består den ortodoxa kyrkan till stor del utav traditionalister och nationalister, vilket gör det så mycket trevligare på Gudstjänsterna.

Trots att jag inte erkänner någon förgrening på det kristna trädet som sann kristendom, så hyser jag stor respekt för mina kristna bröder oavsett om de är katoliker eller protestanter, men min dröm är självklart att de skall hitta tillbaka till den sanna kristendomen.
    Senast redigerad av Bull den 2011-02-06 klockan 17:24.
    Guess again, freakshow. I'm coming back to town, and the last thing that's gonna go through your mind before you die... is my size-13 boot!

7. Följande 2 användare säger Tack till Bull för detta inlägg:

Adoremus (2011-02-09), Centurion (2011-02-06)

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24035
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 828
    Citat Ursprungligen postat av Bull Visa inlägg

-hur kan man tro på Christos och kalla sig kristen om man inte utövar religionen på samma sätt som han själv och apostlarna gjorde?-

Dessutom så består den ortodoxa kyrkan till stor del utav traditionalister och nationalister, vilket gör det så mycket trevligare på Gudstjänsterna.

Trots att jag inte erkänner någon förgrening på det kristna trädet som sann kristendom, så hyser jag stor respekt för mina kristna bröder oavsett om de är katoliker eller protestanter, men min dröm är självklart att de skall hitta tillbaka till den sanna kristendomen.
    Bull: Anser du att Moderkyrkan dvs. den romersk-katolska Kyrkan är en förgrening på det kristna trädet. För mig är den själva stammen. 1054 var ett bittert år i Kyrkans historia och framför allt en förlust för enheten. Det är pga själva bristen på enhet som alltmer verklighetsfrånvarande och icke-kristna sekter dyker upp. Låt oss be om sann enhet, dvs. inte en enhet baserad på kaffebordsekumenik som det moderna Rom och Konstantinopel mm. förespråkar.

Administratör Spocks avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1874
    Tack
    20
    Tackad: 86 gånger i 41 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Centurion Visa inlägg
    Vad är skillnaden mellan "Svenska kyrkan" och "satanistkyrkan"? Är det inte samma sak? Man dyrkar otukt, dekadens och andlig förfall.
    Varför hitta på "satanistkyrka" när ni redan har en stor etablerad satanistisk kyrka med säte i Uppsala?
    Ja, det kan man verkligen fråga sig. För övrigt: Vill man vara ond, djävlig mot folk och en lögnare: Bli politiskt korrekt! Busenkelt. Ondskan är mainstream och "hipp" idag. Gå med i miljöpartiet.
    You think they are sick and Jaspers here, ... he thinks they are evil, but I know what they are: They're criminals.

10. Följande 3 användare säger Tack till Spock för detta inlägg:

Bull (2011-02-06), Centurion (2011-02-06), Lennart B (2011-02-07)

Riddare Centurions avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    627
    Tack
    190
    Tackad: 211 gånger i 118 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Adoremus Visa inlägg
    Bull: Anser du att Moderkyrkan dvs. den romersk-katolska Kyrkan är en förgrening på det kristna trädet. För mig är den själva stammen. 1054 var ett bittert år i Kyrkans historia och framför allt en förlust för enheten. Det är pga själva bristen på enhet som alltmer verklighetsfrånvarande och icke-kristna sekter dyker upp. Låt oss be om sann enhet, dvs. inte en enhet baserad på kaffebordsekumenik som det moderna Rom och Konstantinopel mm. förespråkar.
    Lite offtopic. Tack vare Karl den store (Carolus Magnus) 742-814 ändrades Nicaenska trosbekännelsen (Filioque tillägg) vilket var en utav orsaker som låg bakom splittringen (tolkar man filioque som Johannes från Damaskus i sin bok "Tydlig beskrivning av den Ortodoxa Tron", då kanske är det inget större problem med det). Ledningen i katolska kyrkan (påvar och kardinaler) har så småningom förkastat Sju Heliga Världs Konsilier (gemensamma konsilier för Öst- och Västkyrka: Första konciliet i Nicaea - 325, Första konciliet i Konstantinopel - 381, Konciliet i Efesus - 431, Konciliet i Chalcedon - 451, Det andra konciliet i Konstantinopel - 553, Det tredje konciliet i Konstantinopel - 680, Andra konciliet i Nicaea - 787) samt Apostlarnas Regler därav kom många moderniseringar samt en ny teologi och dogmatik (påven sa säkert något i stil att man gör förbättringar av kanoner och att kyrkan är i ständigt utveckling). Kanoner är kyrkans grundpelare och förening kan endast ske i dess fullständig acceptans.

Jag ser inget problem alls med ortodoxa, katoliker eller konservativa protestanter i den nationella rörelsen. Däremot nyhedningar är en oförskämd grupp som brukar häda mot kristen tro utan att tänka till. De flesta hedningar, med en viss undantag, är lågintellektuella, saknar kultur, moral ("alkoskins" - "drink, fuck and fight") eller en stark förankrad världsåskådning. Det sista kan t ex sägas om Robert Almgren. Därför är jag relativt ödmjuk till hedningar (man kan inte kräva det som saknas - intellekt). Jag säger intellekt för att om man har det så respekterar man alla sina kamrater oavsett om de tror på UFO, asagudar eller älvor.
    Senast redigerad av Centurion den 2011-02-07 klockan 11:27.

12. Följande användare säger Tack till Centurion för detta inlägg:

Bull (2011-02-07)

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24035
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 828
    Citat Ursprungligen postat av Centurion Visa inlägg
    Helt rätt, vilket tydliggörs genom denna "läderprästs" deltagande på "pridefestivalen".

Liknande ämnen

1. Völkisch Satanism
    Av SvartSol i forum Övrigt/Alternativt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 14:50
  2. Artiklar NS & Satanism
    Av M_28 i forum Övrigt/Alternativt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 09:34
  3. Extrem Satanism eller nytt system?
    Av Finländaren i forum Övrigt/Alternativt
    Svar: 9