Resultat 1 till 13 av 13
    Landsförvisad Normans avatar
    Reg.datum
    2011 Jan
    Rykte
    42
    Tack
    1
    Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Är Försäkringsbolaget Solid AB seriöst?

Dom är absolut billigast men betalar dom ut när det gäller?

Bilförsäkringen var nog halva priset på och dom ska ha för ett år i förskott, så det gick bra att betala in drygt 6000:- direkt, sedan hände inget mer. Bekräfelse i mail kom inte, utlovade brev per post har inte kommit.

Vi tecknade även sedan försäkring på bostaden, där fick man en massa innehåll billigare än en enkel brandförsäkring hos den näst billigaste. Samma igen, inget automatiskt mail att man är försäkrad, men dom svarar på mail, hittade oss och lovade posta brev om bil och bostad, det har inte kommit under flera veckor.

Man får en känsla av att det är unga flickor som inte kan sköta jobbet och det luktar skojeri. Men dom ser seriösa ut på nätet. Förmodligen går det inte att sköta sig och vara så billiga?

Har du testat eller vill du?

Det finns många tusen att spara om det fungerar, men jag fasar för ett skadefall med dessa, fast skadeavd. kanske är bättre än säljsidan.

Jarl blodigs avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    2011
    Tack
    59
    Tackad: 47 gånger i 25 inlägg
    Jag har gjort en hel del jobb åt försäkringsbolag, mestadels vattenskador och brandsanering. Min erfarenhet säger mig att man får vad man betalar för. Mitt råd är, välj inte enbart med plånboken, det blir i dom flesta fallen betydligt dyrare i längden. Det krävs kraft och ork att bråka med krångliga bolag när hus eller lägenhet står under vatten eller ligger under en hög med aska.

Just detta bolag känner jag ej till, men det stinker bluff och bedrägeri lång väg. Men jag kan ha fel.
    What you do not know, you can not criticise. Knowledge is power! - blodig

3. Följande användare säger Tack till blodig för detta inlägg:

Reg.datum
    2011 Jan
    Rykte
    42
    Tack
    1
    verkar detta
    http://www.foretagsfakta.se/Helsingborg/Solid_F%C3%B6rs %C3%A4krings_AB/1010175
    stämma med detta?
    År 2008 omsatte Solid 1 miljard svenska kronor.
    http://www.solidab.se/Om_Solid
    ???????????????

Riddare Northstars avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    525
    Tack
    6
    Tackad: 34 gånger i 5 inlägg
    Som blodig sa; "välj inte enbart med plånboken"...

Vill du ha försäkring för att den är billig eller för att den ska täcka dina behov när det händer något? Om du letar efter den billigaste kan du inte vara ute efter att ha bra skydd utan bara ett låtsas skydd...

Välj det bolag som täcker in mest och har bra rykte när det gäller kundbemötande..
    There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten to different shades of black and blue.

Reg.datum
    2011 Jan
    Rykte
    42
    Tack
    1
    556539-9218 går till 2 olika bolag!

Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
    556539-9218 går till 2 olika bolag!
    Jag förstår inte varifrån du fått det organisationsnumret. Det tillhör Caremaster Scandinavia AB som pysslar med partihandel.

Solid Försäkringsaktiebolag har org.nr. 516401-8482 och ingår i en koncern som har Resurs Holding AB som moderbolag. Intressant koncern dock. Pysslar med allt från hemelektronik till bank och inkasso.
    Solid är ISO-certifierade (vilket inte är helt enkelt att bli) och har flera myndighetskunder som ex. högskolan i Kalmar och SIS.

Min bedömning av företaget är att de är seriösa, men jag kan ju ha fel..

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

Efterklok
    Oregistrerad Efterkloks avatar
    verkar detta
    http://www.foretagsfakta.se/Helsingborg/Solid_F%C3%B6rs %C3%A4krings_AB/1010175
    stämma med detta?
    År 2008 omsatte Solid 1 miljard svenska kronor.
    http://www.solidab.se/Om_Solid
    ???????????????
    Ja, det stämmer om du kikar upp moderbolaget Resurs Holding AB.

http://www.resursholding.se/

Sibbe: Dom säljer ju inte hemelektronik till privata kunder utan har det som en tjänst till företag osv. (allt från distribution till lagerhållning osv). Resursgruppen är ett väldigt stort bolag inom bank, försäkring etc.

Tips till nationalistiska konsumenter: kolla upp saker innan ni beslutar att skaffa saker som påverkar er i längden. Detta handlar inte om vilken mjölk man bör köpa för 6 kr eller 6,50 utan försäkringar som innebär "ekononiskt stöd" ifall något går sönder, uppstår eller krisar som brand i hemmet eller en produkt som går sönder.

Det finns idag flera olika tjänster där man kan kolla upp företag - gratis och via internet.

Dessa är bland andra Ratsit.se samt tex omdömessidor som Rajta.se (se nedan) och prisjämförelsesajter som Prisjakt.nu samt Pricerunner.com. Och för tusan - glöm inte Google eller lämpliga forum för personliga erdarenheter kring en produkt eller tjänst.
    http://www.rejta.se/omdome/428432/SOLID+Försäkringar
    Senast redigerad av Efterklok den 2011-01-31 klockan 11:26.

Jarl Timglass avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    1976
    Blogginlägg
    14
    Tack
    1 064
    Tackad: 639 gånger i 338 inlägg
    Notabelt är att en "Leif Peter Michael Bergh" är VD för försäkringsaktibolaget "solid" http://www.ratsit.se/5164018482 och tydligen ensam ägare till ett helt annat företag med ett snarlikt namn nämligen "Solid Försäkrings AB"
    http://www.foretagsfakta.se/Helsingb...ngs_AB/1010175

Enligt bolagsregistret finns det dock inget som heter "Solid Försäkrings AB", namnet som finns registrerat på detta organisationsnummer http://www.ratsit.se/5565399218 är som Sibbe säger "Caremaster Scandinavia AB." som jämfört med försäkringsaktiebolaget "Solid" har en betydligt blygsammare omsättning, några hundratusen per år sedan 2007. Onekligen rörigt med alla snarlika namn och lustigt med samma person i båda styrelserna.

Ser dessutom ut som om någon i styrelsen har skyddad adress,vad det betyder förstår jag dock inte men det verkar inte så öppet precis.
    Precis som Dennis H skriver så bör man absolut kolla upp vilka man tänker göra affärer med. Myndigheter som ställer upp med info. kan vara skattemyndighet och kronofogdemyndighet. Det är mycket vanligare än man tror att stora "seriösa" företag har många betalningsanmärkningar vilket tveklöst tyder på en ovilja eller oförmåga att göra rätt för sig.
    Senast redigerad av Efterklok den 2011-01-31 klockan 20:26. Anledning: Strukturerade upp inlägget lite / Supermod
    Genom svårigheter mot stjärnorna
    Lyckan står den djärve bi
    Vi skall ta dom

Jarl Timglass avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    1976
    Blogginlägg
    14
    Tack
    1 064
    Tackad: 639 gånger i 338 inlägg
    Dom är absolut billigast men betalar dom ut när det gäller?

Bilförsäkringen var nog halva priset på och dom ska ha för ett år i förskott, så det gick bra att betala in drygt 6000:- direkt, sedan hände inget mer. Bekräfelse i mail kom inte, utlovade brev per post har inte kommit.
    Gäller det trafikförsäkringen så måste du verkligen se till så att du är försäkrad annars dröjer det inte länge förrän det dimper ner en fet räkning från trafikskadeföreningen där du kommer att krävas på en betydligt högre försäkring än du skulle betalat annars.Jag tror att det kostar uppemot 150 kronor per dag att köra oförsäkrat.
    Genom svårigheter mot stjärnorna
    Lyckan står den djärve bi
    Vi skall ta dom

Luinil
    Oregistrerad Luinils avatar
    Jag har haft ett par försäkringar där och det har aldrig varit några problem för mig. Jag förstår inte riktigt hysterin men givetvis bör man inte teckna något om man känner sig osäker.

Reg.datum
    2011 Jan
    Rykte
    42
    Tack
    1

Luinil
    Oregistrerad Luinils avatar
    Vad gäller just försäkringar så brukar det finnas många missnöjda kunder rent generellt. Att kunderna inte är tillräckligt insatta i sina försäkringsvillkor är ett problem. Läser man inte igenom vad som ingår i försäkringen så kan man inte bli förvånad eller upprörd när det visar sig att försäkringen till exempel inte ersätter en stulen cykel(vilket givetvis är skandal eftersom detta "antar" man). Ett förslag är ju att inte gå efter "mest troliga-principen" när man tecknar avtal eller försäkring.

Riddare Northstars avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    525
    Tack
    6
    Tackad: 34 gånger i 5 inlägg
    www.konsumenternas.se <- där kan man jämföra försäkringar.

Gå inte efter plånboken, gå efter försäkringens omfattning
    There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten to different shades of black and blue.

Liknande ämnen

1. försäkringsbolaget afa
    Av _Hakke_ i forum Strategi och utveckling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 18:29

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •