Resultat 1 till 5 av 5
    Landsförvisad Normans avatar
    Reg.datum
    2011 Jan
    Rykte
    42
    Tack
    1
    Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Heroin/Metadon/Avgiftning?

I Danmark och Schweiz delas Heroin ut gratis numera så knarkarna får leva bättre och begå färre brott, antalet som får gratis ökar stadigt. Här delas ut Subitex och Metadon.
    I Vietnam efter kriget låstes alla knarkare in på avgiftning, varför kan vi inte prova samma utan att det ska bli så dyrt?

Marskalk 1972s avatar
    Reg.datum
    2010 Oct
    Rykte
    1331
    Blogginlägg
    9
    Tack
    360
    Tackad: 480 gånger i 278 inlägg
    När metadon inte fungerar (eller för den delen erbjuds) så blir det i många fall inlåsning och avgiftning. LVM används ganska flitigt numera.

Vi lever i ett sjukt samhälle och som det ser ut nu så är behandling med metadon med mera det enda som funkar. Som sista utväg är tyvärr ett eventuellt kommande statligt heroin ett alternativ, men det är varken sunt eller vettigt. Dock så föredrar jag att staten tillhandahåller gratis droger än att smugglare och langare ska profitera på dessa mänskliga vrak samt att brottsligheten minskar.

I ett nationellt samhälle hade problemet varit mindre om det ens existerat.
    Senast redigerad av 1972 den 2011-01-22 klockan 02:57. Anledning: stavvflel
    Men love their country, not because it is great, but because it is their own. ~Seneca

3. Följande 2 användare säger Tack till 1972 för detta inlägg:

Adoremus (2011-01-22), Anti-Fi! (2011-01-22)

anvihl
    Oregistrerad anvihls avatar
    Det finns människor som är nya i gamet, människor som kan räddas. Det finns även andra där tåget har gått; de utgör en fara för samhället
    och det är just det HÄR jag reagerar mot - jag måste faktiskt säga precis som jag tycker... jag skiter TOTALT i om ett kriminellt sv*n dör eller förstörs invärtes bara inte oskyldiga drabbas. Jag har känt folk som varit GANSKA tuffa då de tagit hormoner och även droger av olika slag. Så här låter det: "äääääh, det är bara en överdrift, läkarna vet inte vad de snackar om. Man kan ta mångdubbelt större doser och det är BARA en bra medicinsk effekt. "
    Dessa personer är vandrande FASS och kan ALLT om dessa mediciner. Idag föreläser många av dem från botten av sina gravar eller urnor - och jag skiter i det. De fick ju som de ville, de fick sin positiva medicinska effekt.
    Så länge de inte skadar andra - by all means, bli en lallande idiot då och sen stendö. Jag låter cynisk men jag har sett en del, bl a från intag i mentalvården där jag jobbade några år.

SÅ - fråga dessa hopplösa fall: vill Du bli botad eller vill Du knarka? Om de nu vill det..... bostäder på en oljeplattform. Inlåst personal i en
    central byggnad. Härifrån distribueras mat och här kan man köra in armen för att få en sil. Vård? Samtal? Tvätt? Städning? Hjälp? Nejnejnej. Det handlar inte om att bota, det handlar om att se till så att de som vill knarka får det.

Jag kände en gång en polis som hade fyra barn. Äldsta dottern knarkade och det var ett helvete med att spåra upp, hämta osv. Till slut sa han till henne:
    "Du förstör alla våra Liv. Rymmer du hemifrån nu, letar jag inte upp Dig och då får det gå som det går." Dottern rymde och har sedan dess aldrig kommit tillbaka, än mindre återfunnits."

Man måste släppa taget och sin Florence Nightingale-mentalitet någon gång. De pengar ett hopplöst fall kostat kan rädda livet på kanske 4 unga människor som fortfarande kan räddas. Det låter hemskt och det är det - likväl är det så jag ser det. Många i personalen på intaget pustade lättade ut då någon bråkig typ ÄNTLIGEN lyckats hänga sig på en permission. Man måste ge sig någon gång. Min signatur här nedan är en bra sammanfattning.
    Senast redigerad av anvihl den 2011-01-22 klockan 05:56.

Snarf
    Oregistrerad Snarfs avatar
    Tror bestämt att det går att rädda en hel del. Men frågan är till vilken kostnad rent ekonomiskt och emotionellt.
    Missbrukade själv alkohol under många år och var en alkoholist. Mitt liv gick käpp rätt åt helvete. Psyket blev försämrat och kroppen led.
    Man gjorde saker och ting som man idag inte skulle kunna tänka tanken. Min räddning blev dock inte någon form av behandling.
    Jag ville helt enkelt inte längre. Min viljestyrka tog mig ur missbruket helt enkelt och det är jag fruktansvärt glad över idag.

När det gäller narkotika så är jag övertygad om att ifall individen vill lägga ner så kan han/hon göra det också. Det handlar som sagt om viljestyrka. Dock så måste man vara realist. Missbruket kan ha lett till att psyket är så pass förstört att denna viljestyrka inte längre finns.
    Vill dessa människor ha hjälp så är det i mina ögon en självklarhet att de även ska få hjälp.
    Dock så funkar inte dagens missbruksvård. Långt ifrån faktiskt.
    Det behövs ett slut på den liberaliserade flumvården. Tvångsavgiftning och tvångsvård är egentligen det enda som fungerar och det är även det mest humana på sikt.

Marskalk Ingens avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    1441
    Tack
    29
    Tackad: 110 gånger i 67 inlägg
    Det finns flera anledningar till missbruk. Ibland kan bakomliggande orsaker släcka även starka lågor som kunnat ge mycket i livet.

Liknande ämnen

1. Gratis heroin till missbrukare
    Av Mikael i forum Medicin och sjukvård
    Svar: 79
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 22:05
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-28, 16:39
  3. Danmark vill erbjuda gratis heroin till missbrukare
    Av Corrupt i forum Utrikespolitik
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 00:43
  4. Gratis heroin i Danmark?