Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16
    Rekryt frihetenärhärs avatar
    Reg.datum
    2009 May
    Rykte
    24
    Tack
    0
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Res er för Lars Vilks!

Res er för Lars Vilks!

http://www.youtube.com/watch?v=8bh-raHrMJQ

AVE!

Landsförvisad xguys avatar
    Reg.datum
    2010 Sep
    Rykte
    264
    Blogginlägg
    2
    Tack
    9
    Tackad: 21 gånger i 15 inlägg
    Eeh nu blir jag nog tvungen att ifrågasätta diskussionsvärdet i den här tråden?
    Vad exakt är det vi ska diskutera?
    Ja jag tycker att Lars Vilks bör få måla vad han vill utan att bli dödshotad av muslimska extremister om det var det du menade?

Riddare Nils Svenssons avatar
    Reg.datum
    2010 Sep
    Rykte
    465
    Blogginlägg
    2
    Tack
    10
    Tackad: 149 gånger i 89 inlägg
    Jag tycker att man bör se till att visa upp Wilks målningar i största möjliga grad för att visa alla muslimer världen över att vi inte är rädda för dem.
    Relativism är den odugliges/underlägsnes sätt att vända en förlust till ett oavgjort resultat. "Negrer är inte mindre intelligenta än vita, de är intelligenta på ett annat sätt!"

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24009
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 815
    Tackad: 9 916 gånger i 6 102 inlägg
    Tyckte jag kände igen tråden.

http://www.nordisk.nu/showthread.php...ght=Lars+Vilks

Vilks är väl snarare expert på streckgubbar än en driven provokatör, men så länge mussarna blir uppretade är hans målningar värda att spridas över världen så att deras sjuka beteenden exponeras.

Jarl Doink crys fous avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2481
    Tack
    82
    Tackad: 315 gånger i 213 inlägg
    Vilks är ju smart på det sättet, han inser sina begränsningar och fattar att han måste provosera för att få uppmärksamhet. Inget konstigt eller fel i det, kolla på politik och musik i vårt samhälle. Eller "konst" som Ecce-homo.
    Har nyss nyöppnat min blogg Kafé Kastanjeträdet, en möjlighet att vara lite friare än vad jag kan vara i Nationell Idag.

http://jimmywindeskog.wordpress.com/

Jarl Oscha_Wallins avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3233
    Tack
    187
    Tackad: 552 gånger i 263 inlägg
    Lars Vilks vill jag gärna likna vid en liten person som jag själv tvingades "umgås" med under min tid i "Rörelsen".
    Smurf, som han kallades, var den som var stor i käften, som gapade högt och brett om sina åsikter, som talade om "Revolutionen" om "Kampen" som skulle föras. Ofta när vi var ute och Smurf var med så visade det sig att allt som oftast så ställde Smurf till med bråk. Det gick till så att Smurf gick fram till svartskallar eller "Kommunister" och provocerade och ställde till med ett jävla upptåg.

Men sen när dessa personer ville göra upp med "nazzarna" så var Smurf borta. *poff* Då var det vi andra som fick låta knytnävar tala, se till att stolar kastades genom lokaler och att så att säga "avsluta" det som Smurf ställde till med.
    Smurf var nämligen en riktigt feg liten jävel. En som gärna skrek hur Nazzzistisk han minsann var, men bara i betryggande skydd av oss, sina "vänner". Men det var vi som fick ta smällarna av hans betéende, vi som fick rensa upp efter honom för ni ska inte tro att Smurf någonsin var med på dessa fighter. Nej han hade ofta "inte märkt något medans jag pratade med en gammal polare... där... borta..." han var ofta "på toaletten" när det smällde till exempel. Men aldrig med och slogs.

Jag ser Lars Vilks som just denna "Smurf". Vilks vill provocera, han vill ha debatt, han vill klä av etablissemanget, utmana konventioner. Lars Vilks tar sig den jävla rätten att hans rätt att uttrycka sig gör att mitt liv blir mer osäkert. Lars gör sin grej och det är "vi andra" som riskerar att sprängas i småbitar av flyktingar. Lars, han får beskydd av SÄPO efter sina små hyss men det får inte vi andra, vi får bara hoppas att vi slipper ta konsekvenserna av Lars Vilks rätt till demokrati.

"Frihet, låt gå. Så länge den enskildes frihet inte inkräktar på statens trygghet så javisst. Men om individens frihet går ut över statens trygghet, så upphör individens frihet."
    - Adolf Hitler.
    Eventuell usel stavning skyller jag på trötthet, fylla, irritation eller Nalin Pekgul

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2481
    Tack
    82
    Lars Vilks tar sig den jävla rätten att hans rätt att uttrycka sig gör att mitt liv blir mer osäkert.
    Men det gör väl i sådana fall alla som talar emot mångkulturen och använder vår flagga?
    Har nyss nyöppnat min blogg Kafé Kastanjeträdet, en möjlighet att vara lite friare än vad jag kan vara i Nationell Idag.

Jarl Oscha_Wallins avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3233
    Tack
    187
    Tackad: 552 gånger i 263 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Doink crys fou Visa inlägg
    Men det gör väl i sådana fall alla som talar emot mångkulturen och använder vår flagga?
    Det förstod jag faktiskt inte. Jag raljerar inte, jag är trött så det kan vara det men jag förstår inte vad du menar.
    Eventuell usel stavning skyller jag på trötthet, fylla, irritation eller Nalin Pekgul

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2481
    Tack
    82
    Citat Ursprungligen postat av Oscha_Wallin Visa inlägg
    Det förstod jag faktiskt inte. Jag raljerar inte, jag är trött så det kan vara det men jag förstår inte vad du menar.
    Ok, det låter ju bra - för du har du ju inte fel i sak!

Väpnare EurasianPrides avatar
    Reg.datum
    2010 Aug
    Rykte
    122
    Tack
    11
    Tackad: 27 gånger i 19 inlägg
    Den judiska guden ansågs ju vara en gris av romarna varav dom förstas förbud att äta djuret ifråga uppgjorde ett klart bevis för dom senare. Ödets ironi eller vad? Muhammed kunde lika gärna ha utmålats som den gris han är istället för att hänvisa till zoroastriernas heliga djur hunden.
    Gud ingjöt anden i mig och han kan belöna mig med något bättre. Ej av mitt kön men av motsatt kön. Någon av min blodsband har jag ej men vad ålder beträffar så är människornas lagar av Satan i synnerhet då jag vill gifta mig med en "minderårig". Muhammed, Jesus och Zarathustra är samtliga Guds sändebud för mig i egenskap av sufi(aishanit) muslim. Jag vurmar för en nationell icke mångkulturell islam i harmoni med den eurasiatiska modellen.

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24009
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 815
    Lars Vilks höllen föreläsning i Karlstad angående yttrandefrihet. Då gick det så här:

Det var tre–fem personer som reste sig upp och kastade ägg på Lars Vilks knappt 20 minuter efter att hans förläsning på Karlstads universitet hade startat. Vakterna rusade ut med Vilks och polisen förde snabbt ut cirka 15 personer.

Kan äggkastarna ha varit mussar?

http://nwt.se/karlstad/article1060161.ece

12. Följande användare säger Tack till Adoremus för detta inlägg:

Wollmar Yxkull (2012-02-21)

Väpnare Björkqvists avatar
    Reg.datum
    2011 Feb
    Rykte
    266
    Tack
    24
    Tackad: 127 gånger i 52 inlägg
    Realisten har publicerat en kortare text från plats samt en film. Mer material ska komma under kvällen: http://www.realisten.se/2012/02/21/l...s-universitet/

14. Följande 4 användare säger Tack till Björkqvist för detta inlägg:

# 50 (2012-02-22), Keyser Söze (2012-02-22), Wollmar Yxkull (2012-02-21)

Riksjarl Kristofers avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9839
    Blogginlägg
    21
    Tack
    589
    Tackad: 1 113 gånger i 537 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Björkqvist Visa inlägg
    Realisten har publicerat en kortare text från plats samt en film. Mer material ska komma under kvällen: http://www.realisten.se/2012/02/21/l...s-universitet/
    Intressant. När jag läste om det på text-tv så misstänkte jag förstås att det var kamelryttare som låg bakom. Men Vilks insåg nog hur det skulle bli direkt när han såg att det fanns kebabsvarvare bland åhörarna. Så det kom nog inte som någon större förvåning för honom. Inte heller att polisen inte verkar ha gripit angriparna. För det antar jag att de inte gjorde, eftersom att det står att de avvisats etc.?
    Praeterea censeo Carthaginem esse delendam!
    Front Mot Islam

Marskalk Drosboes avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    1877
    Tack
    1 001
    Tackad: 540 gånger i 395 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Björkqvist Visa inlägg
    Lars Vilks föreläsning vid Karlstad:

17. Följande användare säger Tack till Drosboe för detta inlägg:

Keyser Söze (2012-02-23)

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24009
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 815
    Man kanske borde omvärdera Lars Vilks? Att stödja pro-sionistiska grupper enkom för att anripa islam är väl att gå ur askan i elden.

Vilks stödjer antimuslimsk organisation

Konstnären Lars Vilks stödjer nu öppet den antimuslimska organisationen Sion, uppger SR Kultur. Han har tidigare sagt att hans deltagande i Sions konferens i New York nästa vecka endast är del av ett konstprojekt.

Det var sedan Vilks sagt att han skulle kunna åka till ett möte med Ku Klux Klan som Sions ledare Pamela Geller bad honom dementera det som kunde uppfattas som att han jämställer Sion med den rasistiska organisationen.

Lars Vilks gick då, enligt Sveriges Radio, omedelbart ut i ett mejl, i vilket han gav sitt stöd till organisationen Sion. Han skriver att han inte har liknat Sion vid Ku Klux Klan och att han sympatiserar med organisationens värderingar.

– Jag vill väldigt klart markera att jag inte jämställer Ku Klux Klan med Sion. Sions kritiska granskning av politisk islam har jag inget emot, säger Lars Vilks till SR Kultur.

– Jag har inte tagit ställning till hur de använder sig av kritiken, men jag tycker att det alltid är berättigat att kritisera politisk islam, säger Lars Vilks vidare.

På frågan om han tycker att Sion är en extrem organisation svarar han:

– Det är en fråga om var man drar gränsen. I svenska förhållanden är den extrem, men i amerikanska förhållanden kan den inte ses obetingat på det sättet.

Sion är en förkortning för Stop Islamization of Nations.

http://www.dagen.se/nyheter/vilks-st...-organisation/

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Lars Vilks använder en intressant strategi
    Av Johan Björnsson i forum Strategi och utveckling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 00:39
  2. Dags att återigen resa sig för Lars Vilks
    Av frihetenärhär i forum Inrikespolitik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 10:17
  3. Res er för Lars Vilks