Resultat 1 till 13 av 13
    Rekryt Arkeofuturists avatar
    Reg.datum
    2010 Nov
    Rykte
    56
    Tack
    2
    Tackad: 13 gånger i 5 inlägg

SD dominerar invandringsdebatt i riksdagen

Var det någon mer än jag som såg migrationsdebatten i riksdagen häromdagen? Den var på samma gång hoppingivande, chockerande och underhållande. Obestridligt var det i varje fall SD som dominerade debatten - såväl i sammanlagd talartid som retorisk skärpa.

Några iakttagelser:

1. SD:s tre representanter på plats gör överlag ett bra jobb. Skönt att se SD göra precis det vi röstade in dem för - dvs. att i debatt efter debatt punktera PK-lögnerna och göra livet surt för de galna massinvandringsförespråkare som huserar i riksdagen.
    2. Med undantag för någon enstaka moderat, ger samtliga övriga politiker intrycket av att vara sanslöst obildade och/eller efterblivna (i något fall ifrågasätter jag även nykterheten). Maken till dumma argument har jag aldrig hört. Den komiska höjdpunkten på hela debatten är i minut 10:50 i film nr 4, när en (förmodligen onykter) Gunnar Andrén från folkpartiet på fullt allvar upprepade gånger hävdar att SD vill ÖKA invandringen med 10 %(!). Missa inte detta - det är lyteskomik på hög nivå!
    3. Det är förvånansvärt många invandrarpolitiker i riksdagen. De flesta av dem uppenbart underkvalificerade för sin uppgift. Vore intressant att se statistik på hur deras andel har ökat sedan den förra mandatperioden.

Diskussionsfrågor:

• Vad tycker ni om SD-företrädarnas insatser i debatten överlag och vem tycker ni gjorde bäst ifrån sig?
    • Vilken är er favorit-PK-clown från de andra partierna?
    • Vad tror ni blir den långsiktiga följden av att massinvandringsförespråkarna gång på gång får storstryk i riksdagsdebatter - kan det innebära att de till slut tvingas överge sina mest vansinniga ståndpunkter?

Jag infogar de fyra första delarna av debatten nedan. Övriga delar kan man klicka sig fram till på YouTube.

2. Följande 7 användare säger Tack till Arkeofuturist för detta inlägg:

Arkantos (2010-11-17), Drosboe (2010-11-15), Flow (2010-11-14), KaliYuga (2010-11-15), Kristofer (2010-11-15), Wiking (2010-11-15)

Rekryt KaliYugas avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    46
    Tack
    15
    Tackad: 7 gånger i 4 inlägg
    Veldig interessant debat! Minder meget om da Dansk Folkeparti kom i Folketinget i Danmark.
    Bare vent og se hvad SD kommer at gøre ved debatten i løbet af de næste 10 år.
    Det er vidrigt at følge debatten. Det er sygt at folk selv M konstant taler om 'de demokratiske partier i Riksdagen' - underforstået: SD er ikke demokratiske....

Er enig i at SD virker veldigt skarpe - især Kent Ekeroth virker ret agressiv.

Landsförvisad Johnny Dramas avatar
    Reg.datum
    2010 Jun
    Rykte
    818
    Tack
    118
    Tackad: 234 gånger i 145 inlägg
    Fruktansvärt komiskt att Mikael Svensson inte kan bemöta ett enda argument från Petzäll och Ekeroth Patetiskt!

Riksjarl QuestionMarks avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Tackad: 846 gånger i 413 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Arkeofuturist Visa inlägg
    Den komiska höjdpunkten på hela debatten är i minut 10:50 i film nr 4, när en (förmodligen onykter) Gunnar Andrén från folkpartiet på fullt allvar upprepade gånger hävdar att SD vill ÖKA invandringen med 10 %(!). Missa inte detta - det är lyteskomik på hög nivå!
    Det var faktiskt riktigt roligt! Jag vill inte säga att han är dum - han hade bara lite otur när han tänkte...;-)
    Månadens Internetsöktips: "Theodore N. Kaufman, Germany Must Perish!"

Väpnare EurasianPrides avatar
    Reg.datum
    2010 Aug
    Rykte
    122
    Tack
    11
    Tackad: 27 gånger i 19 inlägg
    Fantastiskt! Tack för att du postade dom hit! Motståndarna är helt förstummade p.g.a att ha fått in ett parti på demokratisk väg utan minsta tecken på hets mot folkgrupp. Sådan saklighet och grundlighet i tal är helt beundransvärd. SD har mognat så mycket från tiden av sin barndom. Ett rumsrent parti liksom Danske Folkeparti. Kritisk men inte hatisk eller extrem. Har läst om att det i Danmark t.o.m har lagts fram förslag om förbud till paraboler p.g.a alla arabiska tv sändningar med danskfientlig propaganda.
    Gud ingjöt anden i mig och han kan belöna mig med något bättre. Ej av mitt kön men av motsatt kön. Någon av min blodsband har jag ej men vad ålder beträffar så är människornas lagar av Satan i synnerhet då jag vill gifta mig med en "minderårig". Muhammed, Jesus och Zarathustra är samtliga Guds sändebud för mig i egenskap av sufi(aishanit) muslim. Jag vurmar för en nationell icke mångkulturell islam i harmoni med den eurasiatiska modellen.

Bärsärk Gutlandis avatar
    Reg.datum
    2009 Dec
    Rykte
    312
    Tack
    18
    Tackad: 38 gånger i 27 inlägg
    Jag tycker det är beklagligt och oroande att se så många invandrare sitta och bestämma.

Hur som helst lade jag märke till att SD motståndarna ställde samma frågor hela tiden, de verkar inte få höra vad de vill? underhållande var det ju iallafall.

Sedan blev jag lite förvånad och även lite smått skräckslagen över att så pass många politiker verkar helt bakom flötet. Det var ju bara SD som debatterade på ett intelligent sätt.
    Senast redigerad av Gutlandi den 2010-11-15 klockan 17:36.
    Meine Ehre heißt Treue

Väpnare hilfes avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    98
    Tack
    3
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
    Allt handlar inte om pengar! När ska vissa politiker förstå att vårt folk är mer värt än vad några pengar i denna värld!
    Mycket vidrigt att se hur Svenskt till valda politiker tillåter att araber får styra över vårt folk.

Riddare Nils Svenssons avatar
    Reg.datum
    2010 Sep
    Rykte
    465
    Blogginlägg
    2
    Tack
    10
    Tackad: 149 gånger i 89 inlägg
    Man märker tydligt att det är Sverigedemokraterna som har de sakliga argumenten på sin sida.

1. SD:s representanter svarar alltid direkt på vad deras motståndare sagt. Övriga partiers företrädare slingrar sig runt frågan.

2. SD:s representanter talar har bråttom i sina tal pga. att de har så många tunga argument att framföra. Övriga partiers representanter tar det väldigt lugnt och börjar ofta emd frasen "fru talman" för att bränna några extra sekunder. Självfallet beror detta på att de är svarslösa.

Det värsta är dock att den totala SD-dominansen inte har någon betydelse eftersom a) den normale svensken inte är intresserad av att följa debatter som denna b) den normale svensken som inte röstar nationellt saknar det mått av logiskt tänkande och intelligens som behövs för att kunna analysera en debatt som denna. De icke-nationella politikernas svammel och floskler fungerar med andra ord som ett utmärkt skydd.

Denna debatt är ett tydligt bevis på varför demokratin måste skjutas i sank.

10. Följande 4 användare säger Tack till Nils Svensson för detta inlägg:

Dan B (2010-11-16), Oscha_Wallin (2010-11-15), Sibbe (2010-11-18)

Rekryt knytts avatar
    Reg.datum
    2010 Oct
    Rykte
    44
    Tack
    2
    Tackad: 14 gånger i 7 inlägg
    Vad tycker ni om SD-företrädarnas insatser i debatten överlag och vem tycker ni gjorde bäst ifrån sig?
    Generellt bra, med reservation för vissa brister. Det är dock meningsmotståndarna som får dessa tre Sverigedemokrater att framstå som de enda äkta och allvarliga politikerna i salen.

Vilken är er favorit-PK-clown från de andra partierna?
    Helt klart Gunnar Andrén, skrattade rakt ut när han "argumenterade". Han ger inte en tillstymmelse till retoriskt motstånd och bestämmer sig sedan för att förneka matematiska kunskaper som varje normalbegåvad gymnasiestudent känner till, det är vackert.

Vad tror ni blir den långsiktiga följden av att massinvandringsförespråkarna gång på gång får storstryk i riksdagsdebatter - kan det innebära att de till slut tvingas överge sina mest vansinniga ståndpunkter?
    Så länge inte debatterna sänds under bästa sändningstid så tror jag inte att de kommer nå fler än de som är seriöst intresserade av politik. Detta utesluter inte att debatterna kommer att ge utdelning. Det måste finnas en smärttröskel hos vissa av sjuklöverns partimedlemmar när det kommer till att se sina fränder få stryk i debatter. Väldigt få människor är masochister, tvivel borde utbryta även hos de mest troende PK-parlamentarikerna. Och även om debatterna ligger på en låg nivå så måste det svida att läxas upp av färskingarna inom den parlamentariska arenan, erfarenhet som de uppstudsiga nykomlingarna kan ta med sig till debatter utanför riksdagen.

Odalbonde Geert_Wilderss avatar
    Reg.datum
    2010 Nov
    Rykte
    14
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Direktdemokrati med sanningsbaserad information i varje fråga och Sverige skulle sett helt annorlunda ut. Givetvis inget EU-medlemskap.

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Gunnar Andrén från Folkpartiet kommenterar på Nationell.nu:

http://www.nationell.nu/2010/11/17/v...ste-politiker/

14. Följande användare säger Tack till QuestionMark för detta inlägg:

Drosboe (2010-11-18)

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Zihar Visa inlägg
    Fruktansvärt komiskt att Mikael Svensson inte kan bemöta ett enda argument från Petzäll och Ekeroth Patetiskt!
    Hur skall han kunna det när han inte har några argument?
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Folkpartiets Gunnar Andrén har gjort en egen video där han lär oss räkna. SD vill enligt Gunnar öka invandringen, tvärtemot vad dom gick till val med.

Vad Gunnar egentligen säger är att alla andra partier, inklusive Folkpartiet, alla tidningar, TV-kanaler, proffstyckare, bloggare, anti-SD-kampanjare, tankesmidare och _____________ (valfritt ord), har haft fel hela tiden. SD vill inte minska invandringen. SD vill öka invandringen.

Liknande ämnen

1. För- och nackdelar med SD i riksdagen
    Av Delambre i forum Inrikespolitik
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 03:50
  2. Sverigedemokrater i riksdagen
    Av Oxy i forum Valet 2010
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 21:21
  3. SD dominerar sociala medier
    Av Loki77 i forum Mediamakt