Var det någon mer än jag som såg migrationsdebatten i riksdagen häromdagen? Den var på samma gång hoppingivande, chockerande och underhållande. Obestridligt var det i varje fall SD som dominerade debatten - såväl i sammanlagd talartid som retorisk skärpa.
Några iakttagelser:
- SD:s tre representanter på plats gör överlag ett bra jobb. Skönt att se SD göra precis det vi röstade in dem för - dvs. att i debatt efter debatt punktera PK-lögnerna och göra livet surt för de galna massinvandringsförespråkare som huserar i riksdagen.
- Med undantag för någon enstaka moderat, ger samtliga övriga politiker intrycket av att vara sanslöst obildade och/eller efterblivna (i något fall ifrågasätter jag även nykterheten). Maken till dumma argument har jag aldrig hört. Den komiska höjdpunkten på hela debatten är i minut 10:50 i film nr 4, när en (förmodligen onykter) Gunnar Andrén från folkpartiet på fullt allvar upprepade gånger hävdar att SD vill ÖKA invandringen med 10 %(!). Missa inte detta - det är lyteskomik på hög nivå!
- Det är förvånansvärt många invandrarpolitiker i riksdagen. De flesta av dem uppenbart underkvalificerade för sin uppgift. Vore intressant att se statistik på hur deras andel har ökat sedan den förra mandatperioden.
Diskussionsfrågor:
- Vad tycker ni om SD-företrädarnas insatser i debatten överlag och vem tycker ni gjorde bäst ifrån sig?
- Vilken är er favorit-PK-clown från de andra partierna?
- Vad tror ni blir den långsiktiga följden av att massinvandringsförespråkarna gång på gång får storstryk i riksdagsdebatter - kan det innebära att de till slut tvingas överge sina mest vansinniga ståndpunkter?
Jag infogar de fyra första delarna av debatten nedan. Övriga delar kan man klicka sig fram till på YouTube.

Svara med citat
Patetiskt!

.

Bokmärken