Resultat 1 till 5 av 5
    Bärsärk Majorens avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    436
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Föreläsning Sverigedemokraterna

Hallå!

Jag går på gymnasiet och studerar kursen Samhäll.. Å vi har fått uppgiften att välja ett parti och föreläsa om dess valmanifest osv. Sverigedemokraterna blev mitt parti...

Jag skulle vilja ha lite hjälp om vad jag kan fördjupa mig i för slags frågor, t.ex om det finns något extra intressant att ta upp mer än generaliserat och vad valmanifestet säger eller som kanske inte står i manifestet...

Jag har tagit del av Sverigedemokraternas nya våldtäktsrapport och kommer gå ut med det.

Tack på förhand!
    STYRKA, STOLTHET, FRED OCH HEDER

Landsförvisad Sveablommans avatar
    Reg.datum
    2010 May
    Rykte
    805
    Blogginlägg
    2
    Tack
    66
    Tackad: 137 gånger i 80 inlägg
    Jag tror att det bästa du kan göra är att studera SD ut och in
    och när du presenterar det för din klass så förklarar du tydligt vilka sionister SD verkligen är och att deras parti inte gynnar det svenska folket.
    Där dom tror att svensk är vem som helst som omfamnar den svenska kulturen oavsett etnicitet och vad dom inte förstår är att det går hand i hand, Inga etniska svenskar - Inget sverige!

Jarl Etnos avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    1538
    Tack
    4
    Tackad: 20 gånger i 12 inlägg
    SD är förövrigt för integration och assimilering. Jag hade framfört det som negativt, då det innebär att man tvingar människor att leva i en främmande kultur
    Hellre bra saker än dåliga saker.

Jarl Eoppoyzs avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2428
    Tack
    202
    Tackad: 106 gånger i 77 inlägg
    Är det inte bättre om du läser valmanifestet istället för att fråga här?

Riksmarskalk Blåögas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Tackad: 128 gånger i 89 inlägg
    Sverigedemokraternas fokus på Islam är värt en närmare analys. Du kan med fördel ta en utgångspunkt i demografiska aspekter på Sverige.

Muslimers nativitet och allmänna bidragsberoende är en kombination som faktiskt är rejält illavarslande. Man behöver inte dra några långtgående slutsatser för att bli riktigt mörkrädd och det är enkel matematik som väntar när man ser hur dyrt det blir och hur mycket pengar vi kan spara. Rent politiskt finns det heller inte särskilt många positiva effekter med att ta hit hundratusentals muslimer från MENA-länderna.

Om man bara halverar siffrorna i denna analys, så är det illa nog.
    http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Tunisiens diktator förklarar att terror mot Europa är onödigt - inom överskådlig tid så är Europa muslimskt ändå...
    http://www.youtube.com/watch?v=afjAeXVaezs

Men, i ditt skolarbete så bör du ta utgångspunkt i fler källor än länkar på youtube. Problemet är att forskningen inte har något fokus på befolkningsutveckling ur ett etniskt perspektiv. Däremot så kan du i många sammanhang utgå från det som är allmänt känt - att personer från MENA-länderna skaffar många barn då de bor i sitt eget land, och då de fortfarande är första generationens invandrare i Sverige. Lyckas du lära dig mer om demografi och presentera undersökning och slutsatser på ett vederhäftigt sätt så har du ett mycket spännande resultat att visa upp.
    Enade vi stå. Söndrade vi falla.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •