Spottar på halal disken.

Var och varannan butik har halal häromkring. Inte minst en handfull egna "orientaliska" och "exotiska" turk kiosker som säljer halal.
Nu äter inte jag kött överhuvudtaget då jag tycker slakteriernas metoder överlag är stötande alla sätt och vis, men min karl äter kött någon gång i veckan och då gärna kyckling. Vi är noga med att kontrollera att halal inte kommer över vår tröskel. Måste nästan säga att det nu är SVÅRT att fina kyckling som INTE är halal på Ica Maxi.

Även om hela slakteriprocessen är plågsam för djuret, inte bara själva dödandet utan HELA processen från att det dömda djuret föds tills det slaktas så stör det mig något gruvligt att man ska ta hänsyn till religion och utföra ritualer för att blidka folk och dessutom försöka dölja och gömma det för ett annat.

Men vafan, även om svensken visst tror jag inte att det spelar någon större roll. Billiga priser och en blodigg biff på tallriken är viktigare!
Kött ät mat och inte kött. Tanken att kycklingklubban din lintott smaskar på egentligen kommer från precis samma djur som den lilla halta Lotta ur Emil i Lönneberga tänker man helst inte på!

Tanken att din lintott äter kycklingklubban från en plågad instängd individ forslas iväg och under tiden den får halsen avskuren pumpas blodet och livet ut till ljudet utav en muslimsk mans mässande stämma!

Jag skulle vilja tvinga alla svenskar som äter kött bevittna en dag på slakteriet och i industrin där halal utförs.

Säger som så, ät bara kött 1-2 dagar i veckan, då har du råd att köpa svenskt ekologiskt kött som garanterat inte är halal.
Eller skippa köttet helt! Bästa jag någonsin gjort!