+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 18

Ämne: Nordisk Ungdom behöver hjälp!

Reg.datum
    2008 Dec
    Tackad: 94 gånger i 37 inlägg

Nordisk Ungdom behöver hjälp!

Saxat från NordiskUngdom.se
    Kommer själv att sätta in en hundring idag. Uppmanar samtliga här inne att göra detsamma.

Sveriges och antagligen världens rikaste parti, det borgerliga Centerpartiet, har i förra veckan inlett en juridisk strid mot Nordisk Ungdom. Syftet är att hindra att Nordisk Ungdom ska kunna bedriva en effektiv opposition mot partiet under det kommande valet.

Striden har sin grund i att Centerpartiets Ungdomsförbund (CUF) har föreslagit inskränkningar i lagen om anställningsskydd (Las). Som en reaktion mot detta inledde Nordisk Ungdom och grupper från fria nationalister den 1 maj en motkampanj mot CUFs förslag. Kampanjen går under namnet ”Rör ni LAS blir det knas ” och har rönt stor uppmärksamhet och har vid flera tillfällen omnämnts i media. Kampanjens hemsida ligger på adressen centerpolitik.se och det är om detta domännamn som striden står.

Då Centerpartiet har misslyckats med att bemöta den kritik som framförts från nationalistiska grupper har partiet nu valt att med hjälp av sina oerhörda ekonomiska resurser försöka stoppa kampanjen. Centerpartiet har därför lämnat in en ansökan till .SE stiftelsen och kräver att domännamnet centerpolitk.se ska överlåtas till Centerpartiet. Som argument använder de ”centerpolitik” är en del av partiets varumärke.

För att driva denna process har Centerpartiet anlitat ingen mindre än den världskända juristen Petter Rindforh på Fenix Legal. Rindforth har inte mindre än fyra gånger i rad utsetts till en av världens ledande varumärkesexperter. Anlitandet av dyra jurister är absolut inget problem för Centerpartiet efter att de för ett par år sedan sålde sin tidningskoncern för över 1,8 miljarder kronor.

- Att ett parti i regeringsposition med enorma ekonomiska resurser måste ta till fula knep för att hindra oss måste ju ses som ett väldigt gott betyg på vårt arbete. Kommenterar Andreas Johansson som är en av de drivande bakom kampanjen.

Nordisk Ungdom består främst av ungdomar mellan 20-25 år som studerar på Universitet. Detta gör att organisationen saknar ekonomiska resurser till att anlita jurister för att bemöta Centerpartiet och deras toppjurist Petter Rindforh. Hanteringen av försvaret kommer därför ske av en grupp frivilliga juriststudenter i olika årskurser.

Trots detta enorma underläge är sannolikheten stor att Nordisk Ungdom ändå kommer att vinna striden mot Centerpartiet. Detta då dessa tvister nästan alltid vinns av försvarande sidan. Det enda som egentligen kan hindra Nordisk Ungdom från att vinna denna process är en partisk tjänsteman som dömer till Centerns fördel på grund av korruption eller ett politiskt ställningstagande.

För att minska denna risk vill Nordisk Ungdom ha två till tjänstemän involverade i processen för att på så sätt hindra enstaka korrumperade tjänstemän. Detta är självklart ingen garanti för seger, men det försvårar för etablissemanget att fuska i målet. För att få två tjänstemän till krävs en insats på 10 000kr. Eftersom Nordisk Ungdom till skillnad mot Centerpartiet inte har en miljardförmögenhet vill vi därför ha din hjälp för att få in dessa pengar.

Så om du vill hjälpa den svenska ungdomen i vår kamp för rättvisa och dessutom visa borgarna att du inte tolererar att de använder fula knep för att stoppa obekväm opposition är detta rätt läge.

Sätt in pengar på vårt bankgiro konto, nr 626-1283, och märk insättningen med ”LAS”. Varje liten insättningen hjälper.
    Gå med du också! "Rör ni LAS så räkna med knas!". http://www.facebook.com/home.php?#!/...5568339&ref=ts

Reg.datum
    2009 Feb
    Tackad: 54 gånger i 48 inlägg
    Utmärkelser: 1
    Stödmedlem 200 kr
    Bra initiativ
    Bevara Sverige Svenskt.

Reg.datum
    2008 Nov
    Tackad: 23 gånger i 12 inlägg
    räkna med en 500 från mig åtminstone :)
    Det moderna Sverige behöver kompetens
    Folk som kan kämpa för fortsatt existens.

Reg.datum
    2007 Apr
    Blogginlägg
    2
    Tackad: 9 gånger i 5 inlägg
    Kan inte Nordisk Ungdom att skaffa sig några snarlika adresser med samma innehåll som poppar upp om nu det värsta skulle inträffa? Då kan Centern få hålla på tills fan avlöser dom.

Reg.datum
    2008 Dec
    Tackad: 94 gånger i 37 inlägg
    Det är inte omöjligt att så redan har skett ;)
    Det som bland annat har gjorts är att folk inom kampanjen har börjat ställa CP mot väggen inne på twitter.
    Mycket annat är på gång dessutom. :)

Men nu är det tiotusen som behövs för att få en ärlig chans mot centerpartiet gällande .se-stiftelsen. En tjuga, en hundring, ja allting är till stor nytta.
    Så sprid ordet vidare.
    Gå med du också! "Rör ni LAS så räkna med knas!". http://www.facebook.com/home.php?#!/...5568339&ref=ts

Reg.datum
    2009 Sep
    Tackad: 46 gånger i 33 inlägg
    Har ingen bra månad ekonomiskt sett.. Men en hundring Kan jag allt avvara denna månad... Stå på er NU!!!
    Har svårt för alla former av fundamentalism och fanatism. Går alltid överstyr och ofta missar man snart själva andemeningen med sin tro eller ståndpunkt, man tappar fokus och blir en knäppis istället.

7. Följande användare säger Tack till Pixiedix för detta inlägg:

Snarf (2010-07-02)

Reg.datum
    2007 Sep
    Blogginlägg
    2
    Tackad: 29 gånger i 20 inlägg
    Det blir en hundring från mig för tillfället, kanske sätter in en till senare.

Reg.datum
    2010 Mar
    Tackad: 13 gånger i 7 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Arminius Visa inlägg
    Kan inte Nordisk Ungdom att skaffa sig några snarlika adresser med samma innehåll som poppar upp om nu det värsta skulle inträffa? Då kan Centern få hålla på tills fan avlöser dom.
    Jo visst kan vi det, problemet är bara att allt material som tryckts upp hänvisar till just denna sida. Det handlar alltså flera tusen kronor som redan lagts på affischer, klistermärken och flygblad som länkar till just centerpolitk.se. Att byta hemsida ledar alltså till att även allt info-materia måste tryckas på nytt med den nya adressen. Sedan blir ju även allt material som redan satts upp bortkastat.

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 15 gånger i 12 inlägg
    Läge att hjälpa med en hundring eller två, denna kampanj är bra för svensk nationalism!
    Citat ur AFA:s aktivistguide (sid 11)
    "- Stå framför spegeln, tänk bort det dåliga självförtroendet, intala er att ni är jävligt bra."

11. Följande användare säger Tack till Doink crys fou för detta inlägg:

Snarf (2010-07-04)

www.centerpolitik.se vad har skett?
    "Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder." - Magnus von Platen

Som yrkesman (IT branchen) svarar jag:

Man skall inte ta domännamn som inte är ens "eget". Jag är starkt emot att endel försöker "luras" genom att registrera domännamn med vilka man lockar folk till en sajt, när dom tror dom går till en annan. Alla fall där någon (i mitt tycke) ohederlig person registrerar t.ex. "mcdonalds.nu" och sedan försöker pressa McDonalds på pengar genom att sälja domännamnet till McDonlands är totalt förkastligt och helt emot grundprinciperna med Internet. Om Nordisk Ungdom kör med centerpoilik.se borde det helt frivillgt ge bort detta namn och inse sitt misstag.

Bara ett exempel: det finns en databutik i Finlans som heter Verkkokauppa. Dom kör med "verkkokauppa.com". Deras sidor har massor av besökare, då de är ledande i branchen. Sen insåg en hårfrisörskedja (Hairstore) att "verkkokauppa.fi" var ledigt och reggade det. Dom listade väl ut att många i hastigheten utan att tänka surfar till "verkkokauppa.fi" när dom vill till databutiken. Totalt omoraliskt av Hairstore! Hatar dessa "lurendrejerier" på nätet. Det finns massor av dylika fall och ideligen hamnar man på "fel" sajt.

Internet bygger på det faktum att alla följer vissa (grund-)regler. De som inte gör det måste bort för att de är ett allvarligt hot mot hela hållbarheten av Internet.

Fastän jag är motståndare till centerrörelser, har i detta fall Centerpartiet rätt.

Mannsgruppa Fettlaug, dust to dust!

Reg.datum
    2007 Oct
    Tackad: 4 gånger i 3 inlägg
    Jag måste faktiskt hålla med Spitzkindl här. Webbadressen är ganska missledande och fick mig att tro att detta var någon hemsida som ägdes av centerpartiet. Hade centerpartiet gjort något liknande mot nordisk ungdom eller någon annan nationell grupp så skulle nog dem flesta här på forumet blivit förbannade och klagat på hur låg det var.
    Nordisk ungdom skulle ha valt en bättre webbadress tycker jag.
    Jag hatar för det jag älskar. - Zippt

Reg.datum
    2008 Oct
    Blogginlägg
    1
    Tackad: 35 gånger i 27 inlägg
    Er Nordisk Ungdom sentrumsorienterte eller partipolitisk uavhengig?
    In darkness I find the path, to what grows and roads conceals...
    Frøya og Frøy som nasjonal-symbol! Hail Satan! Fri Germania Kampen er for blodet og jorden, dust to dust...
    Nei til sozi-"demokratiet" Ja til kongeriket og folkestyret. Salg av Norge bit for bit Martyrdeath for Freyja & Honesty without compromise <3

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Spitzkindl och Zippt

Valet av den domänen valdes antagligen för att kampanjen riktar sig mot CUF och centerpartiet, alltså skulle jag vilja säga att det är en bra adress. Nu visade det sig också att Centerpartiet inte hade rätt i denna fråga, trots hjälp av en toppjurist.
    There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten to different shades of black and blue.

Reg.datum
    2007 Oct
    Tackad: 4 gånger i 3 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Northstar Visa inlägg
    Spitzkindl och Zippt

Valet av den domänen valdes antagligen för att kampanjen riktar sig mot CUF och centerpartiet, alltså skulle jag vilja säga att det är en bra adress. Nu visade det sig också att Centerpartiet inte hade rätt i denna fråga, trots hjälp av en toppjurist.
    Spelar ingen roll. Tycker fortfarande att det var en dålig adress för dom och jag tänker inte ändra min åsikt bara för att deras toppjurist inte klarade av fallet.
    Jag hatar för det jag älskar. - Zippt

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg