Tände ett ljus nere i centrum förut. Hoppas fler gjorde likadant?
Tände ett ljus nere i centrum förut. Hoppas fler gjorde likadant?
Säg vad du vill men säg inte emot! En avvikande åsikt är mot samhället ett hot! - Vinterdis
Självklart.
Blev dock inga bilder för mig.
Samma procedur nästa år.
Som sagt så skapar man inte en tradition om man inte törs tänka och agera långsiktigt och börja i liten skala.
Värt att påminna inför detta år.
Själv ska jag delta. Det vore trevligt om detta verkligen spred sig.
Gillar perspektivet att allt inte behöver hända nu. En värdig minnesmanifestation visar andra kvaliteter en t.ex. en marsch eller demo. Båda behövs. Man kanske skall tända en marschall för varje offer för att få lite större effekt? Någon som har koll på hur många det är?
Ett femtiotal marschaller i sommarnatten får ju en viss effekt.
"Hur många det är?" Tja, ett par tiotals tusen och ständigt växande för varje dag. Offer innebär inte bara dödsoffer, utan även allt från våldtäker och misshandel till inbrott och stölder i mina ögon.
En för varje offer är en omöjlighet. Ta en bunt ljus eller rosor bara, det ska jag göra.
Men ett femtiotal marschaller i sommarnatten lät som en suverän idé.
Jag är på.
Att mångkulturen skördat många offer är vi alla med på, men det skadar aldrig att vara specifik. Att bara kötta ut massa marschaller och sen bara svara "ööh mångkulturens offer" om någon frågar förtar lite av både värdigheten och genomslaget i manifestationen. Då känns det bättre för min del att kunna rabbla upp offrens namn och då tänkte jag främst på brott där offren bragts om livet.
Inger Wickman och Elin Krantz är väl de senaste offren?
Inger Wickman
Elin Krantz
Daniel Wretström
James Waite
Rolf Nilsson
Robert Jäderberg Rombin
Daniel Nordström
Gulli Wirdestedt
Håkan Udén
Yngve Kristensson
Marcella Ahlberg
Clara Hermelin
Helene Rosborg
Bara för att ta några exempel.
Det som pågår är ett folkmord, politikerna seriemördar svenska barn, vuxna och pensionärer, en efter en faller de offer för mångkulturens terror. Mycket bra aktion. Får se vad man kan fixa fram i år för att minnas offren.
Kenny Malmberg
Tommy Berg
Anna Lindh
Daniel Strålhake
Mathias Borsing
Inger Wickman
Elin Krantz
Daniel Wretström
James Waite
Rolf Nilsson
Robert Jäderberg Rombin
Daniel Nordström
Gulli Wirdestedt
Håkan Udén
Yngve Kristensson
Marcella Ahlberg
Clara Hermelin
Helene Rosborg
Bra, kommer tända en marschall på torget för varje namn på listan.
Varför just första juni förresten? Någon speciell anledning?
Finns det någon facebook-grupp, eller någon som är villig att ta på sig ansvaret för en hemsida?
Någon som vet om det finns några regler kring manifestationer av det här slaget d.v.s; massor av marschaller på allmän plats?
Bokmärken