Eftersom det finns en avdelning som heter statistik tänkte jag försöka lägga fram lite olika saker som kom fram i den här "Insider-dokumentären" år 2005 som handlade om kriminella invandrare.
"Hundratals väst-afrikanska langare, framförallt gambier dominerar heroin-langningen i Stockholm. När Länskriminalens chef, Leif Jennekvist, för några år sedan bekräftade att det var så, tvingades polisledningen be om ursäkt. Det var alltså känsligt att tala öppet om det som sker."
"På landets fängelser är fångar med utländsk bakgrund i majoritet, på vissa fängelseavdelningar är 75 till 80 procent invandrare eller utländska medborgare."
Lars-Olof
Polisinspektör:
"Invandrarungdomar och även upp i vuxen ålder är klart överrepresenterade. När jag kommer till jobb, alltså får ett larm och kommer fram till ett ärende är det påfallande ofta med människor med icke-svensk bakgrund."
Anders
Rånkommissionen:
"Vi pratar då framförallt om vålds och rån-problematiken. Då framförallt personrån som jag jobbar med, även butiksrån och majoriteten av de som begår dessa brott har ju invandrarbakgrund."
Man kan väl säga att Robert Aschberg sköt sig själv i benet när han gjorde den här dokumentären, men det var ju väldigt bra att det kom fram citat som man kan hänvisa till när man argumenterar med diverse folk.
Fler citat som dessa finns att läsa på:
http://nationell.blogg.se/0308061944...a_verklig.html

Svara med citat

Bokmärken