Resultat 1 till 12 av 12
    Svensk_Seger
    Oregistrerad Svensk_Segers avatar

Statistik och citat

Eftersom det finns en avdelning som heter statistik tänkte jag försöka lägga fram lite olika saker som kom fram i den här "Insider-dokumentären" år 2005 som handlade om kriminella invandrare.

"Hundratals väst-afrikanska langare, framförallt gambier dominerar heroin-langningen i Stockholm. När Länskriminalens chef, Leif Jennekvist, för några år sedan bekräftade att det var så, tvingades polisledningen be om ursäkt. Det var alltså känsligt att tala öppet om det som sker."

"På landets fängelser är fångar med utländsk bakgrund i majoritet, på vissa fängelseavdelningar är 75 till 80 procent invandrare eller utländska medborgare."

Lars-Olof
    Polisinspektör:

"Invandrarungdomar och även upp i vuxen ålder är klart överrepresenterade. När jag kommer till jobb, alltså får ett larm och kommer fram till ett ärende är det påfallande ofta med människor med icke-svensk bakgrund."

Anders
    Rånkommissionen:

"Vi pratar då framförallt om vålds och rån-problematiken. Då framförallt personrån som jag jobbar med, även butiksrån och majoriteten av de som begår dessa brott har ju invandrarbakgrund."

Man kan väl säga att Robert Aschberg sköt sig själv i benet när han gjorde den här dokumentären, men det var ju väldigt bra att det kom fram citat som man kan hänvisa till när man argumenterar med diverse folk.

Fler citat som dessa finns att läsa på:
    http://nationell.blogg.se/0308061944...a_verklig.html

Väpnare DerSchwedes avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    116
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Det verkar iaf inte som svenska folket som nu såg detta klipp på Insider tog åt sig informationen speciellt mycket.
    - "De män som grundade Judaismen leddes inte av onda, själviska motiv, utan drevs fram av demonisk kraft." -

Idealisten
    Oregistrerad Idealistens avatar
    En liten fråga bara. Är inte dessa två citat likadana bara att det är "tvärsom"?

“Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej“

Arabisk pojke ger sin syn på gruppvåldtäkter i DN den 11:e februari 2000. Ett fullt lagligt uttalande.

“Jag tror inte jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer har våldtagits av invandrarhorder“

Björn Björkkvist – Talesman – ger sin syn på gruppvåldtäkter den 5:e oktober 2002. Ett olagligt uttalande. Björkkvist dömdes till två månaders fängelse. För även om det “toleranta” och “förstående” samhället kan acceptera att invandare påstår det vara okej med övergrepp på svenska tjejer, kan samhället inte tillåta “grovt rashat” från svenskar som säger sig ogilla detta. Sådant bestraffas – till och med hårdare än genomförda våldtäkter.

Båda citaten är tagna från Nationes Änglar, citaten är oförändrade.

Väpnare Generalkhjs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    65
    Tack
    0
    På landets fängelser är fångar med utländsk bakgrund i majoritet, på vissa fängelseavdelningar är 75 till 80 procent invandrare eller utländska medborgare."

kan inte mer än sörja och säga att fakta talar för sig självt.. det som gör det ännu värre är att i vissa fängelser skrider numera dessa siffror ända upp till 87%.. tyvärr.. det är en tragisk stat vi lever i idag.. men med kunskapen skall vi till makten, vi skall skola de unga..
    Gör din röst hörd

Svensk_Seger
    Oregistrerad Svensk_Segers avatar
    Som jag brukar säga, Vi har sanningen, verkligenheten och argumenten på vår sida. På så vis kommer jag aldrig ge upp eftersom jag vet att vi har rätt!

KalleDussin
    Oregistrerad KalleDussins avatar
    Jag gillar ett citat från Jens Orback: "Vi måste vara öppna och toleranta mot islam och muslimerna för när vi blir i minoritet kommer de att vara det mot oss."

Detta är också helt okej. http://bp0.blogger.com/_SAIzaBHl8_A/...h/PICT2812.jpg

Jarl Tiefensees avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1055
    Tack
    1
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Äh, ALLA vet ändå att invandrare är överrepresenterade i vissa brott.
    Media vet också att alla vet. Att göra ett program som exponerar det invaggar svenska folket i en falsk tro att media skulle vara opartisk och stå på folkets sida.
    I folkhemmen sägs kommentarer såsom "Ja, Insider är ett riktigt bra program som vågar".
    Man har lyckats skapa en trovärdighet, naturligtvis finns det en tanke bakom.
    Idén är knappast ny, "kosmopolitiker" har länge använt samma taktik, med framgång. Henry Ford tar upp det hela ganska bra i sin bok "Den Internationelle Juden".
    Idag finns det t o m nationella som anser att Insider är ett bra och sanningssökande program.

Jarl Thuls avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    2039
    Tack
    0
    Det bästa sättet att krossa politikernas argument vad gäller deras vinklade statistik är väl att helt enkelt säga: "Er statistik är inte pålitlig. Kom ned från de höga hästarna i de lugna villaområdena som ni bor i och njut av mångkulturens svans; rånen, våldtäkterna, förnedringen. Se på samhället med samma ögon som gemena man och kvinna ser, så är jag övertygad om att ni ändrar åsikt. Om ni inte gör det, ja, då gör ni inte bara mig besviken, utan hela svenska folket, för då har ni slutgiltigt hamrat ned sista spiken i kistan, och allt detta p.g.a. att ni inte vågar ta ansvar för era respektlösa handlingar."
    "The environment would be helped by a drastic reduction in the human population". - Ian Read

Riddare MuPpEs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    494
    Tack
    3
    Nu kommer lite hemska citat ifrån min hemstad.

"Dagligen försöker de provocera fram bråk genom att skrika saker som ”svennejävlar” och ”vi ska knulla din morsa!”. Det känns som att det aldrig tar slut, säger Erik.
    De är övertygade om varför just de råkar illa ut.
    – För att vi är svenskar. Omvänd rasism är vad det är, men att även det förekommer är något som sällan uppmärksammas, säger Anders."

"Ni är alltid många fler än era offer. Fegt?
    – Det där har jag hört av många, men jag tycker inte det. Meningen är ju att de inte ska ha någon chans, säger han.[...]
    – Blir de skadade får de skylla sig själva, för då är de svaga, säger Pajtim och rycker på axlarna."

Alla citat tagna från dessa artiklar:

http://hd.se/landskrona/2006/08/07/d...g-vaagar-inte/

Om detta inte skriker hur samhället ser ut idag, så vet jag inte längre vad man ska säga.
    Ensam till kropp jag äro men ty min själ är två.

Landsförvisad Gauts avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Citat är i princip helt meningslösa som diskussionsargument. Vi kommer aldrig att kunna använda ett citat ifrån "Sven Svensson 17" i en diskussion för att övertyga någon och inte heller med en meningsmotståndare ( iofs så är det väl ingen ide att diskutera med dom). Visst ett citat ifrån någon kändis eller något som hamnat på film kan man väl slänga sig med mellan vänner men svaret kommer ju alltid att vara "det där är bara en enskild individs åsikt" och tacka fan för det då jag verkligen inte vill bli förknippad med t.ex. vad alla nationella sagt genom åren. Nee fram för offentlig statistik som vi alla vet finns även om den mörkläggs.

Odalbonde oioiois avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    9
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Generalkhj Visa inlägg
    På landets fängelser är fångar med utländsk bakgrund i majoritet, på vissa fängelseavdelningar är 75 till 80 procent invandrare eller utländska medborgare."

kan inte mer än sörja och säga att fakta talar för sig självt.. det som gör det ännu värre är att i vissa fängelser skrider numera dessa siffror ända upp till 87%.. tyvärr.. det är en tragisk stat vi lever i idag.. men med kunskapen skall vi till makten, vi skall skola de unga..
    jo jag har gjort ett skolarbete om det där.
    ska väl bara tillläggas att i statistiken ingår bla finskar och folk från andra nordiska och europeiska länder som ej har svenskt medborgarskap.

Landsförvisad In_Aeternums avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    453
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av oioioi Visa inlägg
    jo jag har gjort ett skolarbete om det där.
    ska väl bara tillläggas att i statistiken ingår bla finskar och folk från andra nordiska och europeiska länder som ej har svenskt medborgarskap.
    Det där är en vanlig myt skapad av Samhällskunskapslärare, visst ingår de i statistiken, men de är en sån liten bråkdel av procenten att det knappt är värt att nämna :p
    Min Samhällskunskapslärare på gymnasiet (2a året) påstod att Finnar och andra Nordbor var övverrepresenterade.

Liknande ämnen

1. "Tänkvärda citat"
    Av Svensk_Seger i forum Åsikter, kritik och idéer
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 22:29
  2. Kända citat av Hitler
    Av stridh_66 i forum Europeisk historia
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 18:09
  3. Roliga citat!
    Av Bacchus i forum Humor
    Svar: 160