+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 39

Ämne: "Apejävelspoliserna" - straffet skärps

Hybrid View

Reg.datum
    2007 Mar
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

"Apejävelspoliserna" - straffet skärps

Straffen skärps för "apejävelspoliserna"

Av Joakim Palmkvist
    Publicerad 25 mars 2010 15.36 | Uppdaterad 25 mars 2010 17.01Gilla 1 +

Rikspolisstyrelsen straffar tre "apejävelspoliser" och friar en helt. En chef frias efter att ha tagits i örat av skånepolisens ledning, medan ytterligare en granskning väntar för chefen för Malmöpolisen.

Ärendet handlar om polisens agerande vid kravallerna i stadsdelen Rosengård i Malmö den 18 december 2008. En stor mängd poliser sattes in mot folkmassor som både kastade sten och brandbomber mot dem.

Båda de polismän som använde nedsättande ord som "apejävel" och "blattajävlar", samt utlovade stryk åt kravalldeltagare på Rosengård får löneavdrag - fem dagars lön vardera. Den polisutredare som hanterade materialet, hörde orden, men inte rapporterade det uppåt, får en formell varning.
    [..]

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...poliserna.html

Det går att kommentera!

Reg.datum
    2010 Feb
    Tackad: 14 gånger i 11 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av aero Visa inlägg
    Sjukt att de straffas överhuvudtaget, i en sådan situation borde man ju se det som en självklarhet att "nedsättande" ord, förolämpningar osv. uttalas i ren frustration.

Till och med när våra "kulturberikare" genomför upplopp nästintill ren och skär terror så ska de försvaras av systemet sjukt.

Undrar om en polis som är utav icke-europeiskt ursprung skulle säga "svenne-jävel" eller "vita-jävel" eller liknande, till en svensk som gör någon mindre lag överträdelse ens skulle få en varning
    CcCc - Само слога Србина спасава (Samo sloga Srbina spasava) - Only Unity can Save Serbia!

Reg.datum
    2007 Oct
    Tackad: 4 gånger i 3 inlägg
    Det här är så jävla larvigt. Klart som fan dom säger något "elakt" om det är människor som ska förstöra, provocera och kasta sten mot dom.
    Tror inte det är första gången dom poliserna har varit med om liknande tumult.
    Jag hatar för det jag älskar. - Zippt

Reg.datum
    2009 Jul
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Utmärkelser: 1
    Stödmedlem 200 kr
    Citat Ursprungligen postat av Zippt Visa inlägg
    Det här är så jävla larvigt. Klart som fan dom säger något "elakt" om det är människor som ska förstöra, provocera och kasta sten mot dom.
    Tror inte det är första gången dom poliserna har varit med om liknande tumult.

Ja, det är faktiskt klart som fan!
    Klart som fan kommer det snart en ledare i kvällspressen om "orsak och verkan", jag vågar nog slå vad om det!
    Blir stackars invandrare kränkta så klart att det naturliga försvaret blir bilbränder och stening av brandmän, eventuellt lite våldtäkter på unga svenskor också!
    Skulle inte förvåna mig om dessa uttryck i affekt beskylls för att vara den utlösande faktorn för liknande "protester" i övriga mångkulturella idyller.
    Jag blir så trött...:(
    Mvh:

/Håkan

Äh, det är oproffsigt av de där snutarna. Kan de inte hantera konfliktsituationer ska de inte jobba som poliser.
    Bibliotek eller sallandsbar kanske vore ett mer lämpligt yrke för folk som inte kan skilja på sin roll och sin person.

Reg.datum
    2007 Dec
    Tackad: 104 gånger i 61 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hugin09 Visa inlägg
    Äh, det är oproffsigt av de där snutarna. Kan de inte hantera konfliktsituationer ska de inte jobba som poliser.
    Bibliotek eller sallandsbar kanske vore ett mer lämpligt yrke för folk som inte kan skilja på sin roll och sin person.
    :wheeey: Tack, jag gillar ironi när den är så på pricken!!!
    "salladsbar" var ju helt lysande :thumbsup:
    Marskalk i Front mot Islam

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 8 gånger i 7 inlägg
    Utmärkelser: 1
    Stödmedlem 1000 kr
    Jag såg kommentarerna och ville för min egen del skriva något i stil med: Det är viktigt att straffa dem som utför brotten", det vill säga poliserna.
    Eftersom poliserna kom till Rosengård och började bete sig brottsligt i den oskyldiga miljö de kom till. Jag vet fortfarande inte varför poliserna åkte till just Rosengård?
    Mångkultur sysslar inte med sanningen utan med vad den kan "bevisa".

Reg.datum
    2008 Feb
    Blogginlägg
    1
    Tackad: 54 gånger i 37 inlägg
    Lätt att dömma andra (Sydsvenskan)...

Prova gärna själv att vara polis i Rosengård ett par år, så inser du snart att apajävel är ett ganska snällt uttryck för de personerna.

Reg.datum
    2007 Apr
    Tackad: 9 gånger i 5 inlägg
    Tänk på vad du säger så du inte säger vad du tänker.

Svarta pack? Nej tack!

Citat Ursprungligen postat av Loki77 Visa inlägg
    Lätt att dömma andra (Sydsvenskan)...

Prova gärna själv att vara polis i Rosengård ett par år, så inser du snart att apajävel är ett ganska snällt uttryck för de personerna.
    Det där är en dassig ursäkt för att bete sig oproffsigt.
    -Ånej, vad jobbigt det är att vara polis! Folk är arga och det är jämt konflikt när vi kommer! Buhuuu...

Va fan trodde de att de hade sökt för jobb?!
    Nej, det finns inga ursäkter. Om man efter en massa år i konfliktmiljö märker att man har börjat bete sig oproffsigt så är det kankse dags att byta jobb.
    Att vara polis är ingen mänsklig rättighet. Det är inte alla som är lämpade.

-Ånej, vad jobbigt det är att vara polis! Folk är arga och det är jämt konflikt när vi kommer! Buhuuu...

Nej, det finns inga ursäkter. Om man efter en massa år i konfliktmiljö märker att man har börjat bete sig oproffsigt så är det kankse dags att byta jobb.
    Att bo i ett etniskt homogent land däremot är det.

Ja, men vad har det med saken att göra?

Ja, men vad har det med saken att göra?
    Jag framhäver det som verkligen är viktigt här. De är svenskar och i Sverige får de säga vad de gärna vill om utlänningar som kränker sina mänskliga rättigheter.

Reg.datum
    2007 Dec
    Tackad: 104 gånger i 61 inlägg

Ah, du var inte ironisk. My bad.

Ok, om nu dessa fina ungdomar blir så kinkiga över att bli kallade för "apajävlar" (vilket dom f.ö. är) så kan dom ta sitt pick och pack och dra hem till sina skitländer. Ingen har bett dom komma och ingen kommer gråta när apajävlarna sticker.
    Dessutom, i deras egna terrortempel så kallas du och jag för betydligt värre saker av pedofilprofetens talesmän än apor, det vet både du och jag.

Är man så känslig att man ska gråta ut om att polisen kallar dom för det som dom är, ja då kanske man inte bör bo i ett så hemskt land som Sverige.

Det är vårt land och vi kallar flyktingparasiterna för vad vi vill. Punkt!
    Marskalk i Front mot Islam

Citat Ursprungligen postat av Oscha_Wallin Visa inlägg
    Ah, du var inte ironisk. My bad.

Ok, om nu dessa fina ungdomar blir så kinkiga över att bli kallade för "apajävlar" (vilket dom f.ö. är) så kan dom ta sitt pick och pack och dra hem till sina skitländer. Ingen har bett dom komma och ingen kommer gråta när apajävlarna sticker.
    Dessutom, i deras egna terrortempel så kallas du och jag för betydligt värre saker av pedofilprofetens talesmän än apor, det vet både du och jag.

Är man så känslig att man ska gråta ut om att polisen kallar dom för det som dom är, ja då kanske man inte bör bo i ett så hemskt land som Sverige.

Det är vårt land och vi kallar flyktingparasiterna för vad vi vill. Punkt!
    Ledsen om jag lurade dig, det var inte min mening, du får klämma in ett minus ryktespoäng vid nåt annat tillfälle, som straff. ;)

Det spelar ingen roll vad förortshuliganerna har gjort, sagt eller inte. Att du och jag tycker att de kan ta sitt pick och pack och flytta spelar heller ingen roll för hur polisen får/ska agera.
    Som snut måste man bete sig proffsigt. De är en av de få yrkesgrupper som fått förtroendet att bära vapen ute i samhället och medelst våld agera mot medborgare när det behövs.
    De får inte agera på tillfälliga känslor eller dagsform.

När t.ex nån 95+ kg:s piketsnut börjar bulta på nån lite emo-fjortis som sittstrejkar utanför en porrbutik, då har jobbet påverkat den där snuten såpass att han kanske borde tänka om sitt yrkesval.
    Tänk om du stöter på en snut som hatar nationella. Är det då rätt av den där snuten att dra på några extra batongslag på dig, pga. hans egna irriga ideer om vem som förtjänar stryk eller ej?

Folk försvarar ofta polisen med ursäkter som att;
    -Men tänk själv hur jobbigt det skulle vara om folk skrek och bråkade på dig jämt och ständigt.
    OM man nu tycker det och inte kan behärska sig så ska man ju inte jobba som snut. Det är inte alla som är lämpade att jobba som servitriser heller, men om en servitris skulle bete sig svinigt mot en massa kunder så är det ingen som ställer upp och tycker att hon ska få göra så, eller hur? Nä, hon får kicken och söka sig efter ett annat jobb som kanske lämpar hennes dassiga serviceattityd bättre. Med all rätt, hon var en oproffsig servitris liksom.

Snuten är inte individer och en massa unika personligehter. De är samhällets beväpnade arm, de måste bete sig proffesionellt. (eller hur man nu stavar det)

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 08:13
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 19:26
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 04:18
  4. Capelloid/"Mediterranean" - Cromagnoid/"Upper Paleolithic" indelningen
    Av AMORSITE i forum Fysisk antropologi och genetik
    Svar: 0