+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Naturvetenskap saknas(?)

Reg.datum
    2008 Nov
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Naturvetenskap saknas(?)

Trådar med liknande frågeställningar har säkerligen varit på tapeten förr: Varför finns ej en forumkategori för matematik, kemi och fysik?

Utvecklingen i nämnda discipliner har genom åren drivits av europeiskättade personer samt i någon mån ostasiater. Bara det ett bevis på saker man kan nämna inom andra ämnesområden på forumet. Därtill kommer att den storartade europeiska arkitekturen, krigsföringen och samhällbyggnaden varit omöjlig utan tilltro till empirisk och teoretisk naturvetenskap.

Som om det inte vore nog med dessa "metapolitiska högerargument" anser jag i egenskap av ingenjörsstuderande naturligtvis att frågeställningar kring logikens, naturens och materians beskaffenheter är intressanta i sig, och något som torde vara obligatoriskt för varje internetforum som gör anspråk på bredd och kvalitet.:smartass:

Tråd flyttad från Vetenskap till Åsikter, kritik och idéer / Mod

Reg.datum
    2009 Mar
    Tackad: 10 gånger i 7 inlägg
    Bra att du säger till att du saknar en forumkategori! Nu finns det i alla fall ett underforum till Vetenskap, där ämnena matematik, fysik, kemi, biologi, astronomi och geologi kan diskuteras.

/Admin

Reg.datum
    2008 Nov
    Naturligtvis är det som du säger, man är fri att ta upp dessa ämnen om man så behagar.

Dock lockar ju en faktisk underkategori till diskussion på ett helt annat vis. Medlemmar av forumet som är mindre invigda i sådan vetenskap kan också få på sätt få in foten genom att deltaga i eller läsa andras trådar.

Reg.datum
    2008 Nov
    Nu upptäckte jag att mina önskningar har hörsammats! Blir nog en tråd från min sida senare under dagen!

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Naturvetenskap saknas(?)
    Av Raaaaaaaal i forum Vetenskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 01:49
  2. När pengarna saknas...
    Av Adoremus i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 16:37
  3. Vad saknas?
    Av Otyg i forum Nordisk.nu