Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 29 av 29
    Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg
    Jag har eftermiddags- och kvällssol så jag hade balkongglaset öppet helt under förmiddagarna och bara lite grann för ventilationens skull resten av tiden. Jag tycker inte att det var mycket jobb, men så spenderar jag ändå en stor del av dagarna på balkongen.

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24009
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 815
    Tackad: 9 916 gånger i 6 102 inlägg
    Har lite av varje i trädgården. Äppelträd, syrénbuskar, rosor. Under sommaren brukar jag inskränka mig till att plantera ut petunior här och var. Annars är det väldigt vackert när lejongap och maskrosor lyser upp gräsmattan.

Marskalk Ingens avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    1441
    Tack
    29
    Tackad: 110 gånger i 67 inlägg
    Trevligt med äppelträd. Glöm inte att beskära det under hösten så det ger mer frukt följande år. Men det börjar bli lite sent nu iofs.

Odalbonde bara tramSs avatar
    Reg.datum
    2011 Aug
    Rykte
    5
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    cannabis såklart! från mina nordafrikanska bröder!

Jarl Ice Nine killss avatar
    Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    1600
    Tack
    126
    Tackad: 838 gånger i 462 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av bara tramS Visa inlägg
    cannabis såklart! från mina nordafrikanska bröder!
    Vilken typ av cannabis föredrar du? Själv tycker jag om att röka en god afghan =)
    Hur gör du för att inte ainazis ska plocka dig? skyller du på religiösa eller medicinska skäl?
    "Sverige behöver fler låglönejobb. Vi behöver fler jobb överhuvudtaget."
    - Lars Leijonborg (fp) i Svenska Dagbladet den 30 maj 2006. Ett yttrande som i samband med den nuvarande och tilltagande flyktingströmmen från Somalia och Afghanistan har återfått sin aktualitet.

Reg.datum
    2011 Aug
    Rykte
    5
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Ice Nine kills Visa inlägg
    Vilken typ av cannabis föredrar du? Själv tycker jag om att röka en god afghan =)
    Hur gör du för att inte ainazis ska plocka dig? skyller du på religiösa eller medicinska skäl?
    kashmir.
    jag har inte blivit tagen av snuten på flera år nu. man blir lite smartare med ålder. mennhursomhelst, vaddå "skyller på"? snuten i sverige skiter väl i vad man har för skäl, det är olagligt.

men åter till topic, så är det en vacker blomma också... luktar gott och har många användningsområden.
    änglatrumpet är också fin i trädgården.

jag gillar egentligen inte nordiska eller europeiska saker... är mer multikulti av mig. kanske kan jag kära mig något av alla identitära här inne på nordisk.

HAHAHAHAHAHA!
    Senast redigerad av bara tramS den 2011-08-29 klockan 18:28.

Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    1600
    Tack
    126
    kashmir.
    jag har inte blivit tagen av snuten på flera år nu. man blir lite smartare med ålder. mennhursomhelst, vaddå "skyller på"? snuten i sverige skiter väl i vad man har för skäl, det är olagligt.

men åter till topic, så är det en vacker blomma också... luktar gott och har många användningsområden.
    änglatrumpet är också fin i trädgården.

jag gillar egentligen inte nordiska eller europeiska saker... är mer multikulti av mig. kanske kan jag kära mig något av alla identitära här inne på nordisk.

HAHAHAHAHAHA!
    He he he, det var precis det jag misstänkte
    Jaja, lycka till på din färd här i livet
    - Lars Leijonborg (fp) i Svenska Dagbladet den 30 maj 2006. Ett yttrande som i samband med den nuvarande och tilltagande flyktingströmmen från Somalia och Afghanistan har återfått sin aktualitet.

Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    1600
    Tack
    126
    I år satsade jag stenhårt på Buddlejan som påstods dra till sig fjärilar som socialkontoret drar till sig lyckosökare från andra länder och fjärran kulturer. Jag älskar nämligen fjärilar men dessa struntade i allt mitt slit med dessa buskar (den varianten jag ville ha var svår att hitta) och fortsatte att tillbringa sin tid med de andra växterna istället. Emellertid är buddlejan väldigt vacker - Vg se bifogad länk:

http://www.odla.nu/artiklar/ute/busk...axter-buddleja

Reg.datum
    2011 Aug
    Rykte
    5
    Tack
    0
    vad är det stoltaste, mest ariska man kan ha i trädgården?

Hallucination
    Oregistrerad Hallucinations avatar
    vad är det stoltaste, mest ariska man kan ha i trädgården?
    En uppstoppad jude naturligtvis. Det har väl alla i trädgården?

OnT: Jag har bl.a robusta utomhusljuslyktor av större modell.
    Senast redigerad av Hallucination den 2011-08-29 klockan 19:28.

Reg.datum
    2011 Aug
    Rykte
    5
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Hallucination Visa inlägg
    En uppstoppad jude naturligtvis.
    haha räcker det inte med dom som klev in i riksdagen i fjol?

men allvarligt, finns det någon blomma eller växt som anses "renare" än dom andra?

Reg.datum
    2011 May
    Rykte
    1600
    Tack
    126
    Citat Ursprungligen postat av Hallucination Visa inlägg
    En uppstoppad jude naturligtvis. Det har väl alla i trädgården?

OnT: Jag har bl.a robusta utomhusljuslyktor av större modell.
    Själv föredrar jag brinnande kors för att lysa upp min väg till min pampiga herrgård som papperslösa har byggt åt mig (och som tack för hjälpen fick jag dem utvisade - ja, jag är verkligen så ond). Enda nackdelen med de brinnande korsen är att det inte är speciellt miljövänligt. Jag önskar att de snart tillverkar kors som drivs med solljus-batterier. En motion för Gustav Fridolin kanske?

Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg

för övrigt, vilka är dom vackraste klängväxterna?
    Jag har en förkärlek till Klematis. Olika sorters vindor än snabbväxande och blommar fint, men de kväver andra växter omkring sig. Bägarranka och Kejsarranka är också fina klängväxter.
    Clematis_Jackmanii.jpg
    Bilden: Klematis Jackmanii

Citat Ursprungligen postat av Ice Nine kills Visa inlägg
    I år satsade jag stenhårt på Buddlejan som påstods dra till sig fjärilar som socialkontoret drar till sig lyckosökare från andra länder och fjärran kulturer. Jag älskar nämligen fjärilar men dessa struntade i allt mitt slit med dessa buskar (den varianten jag ville ha var svår att hitta) och fortsatte att tillbringa sin tid med de andra växterna istället. Emellertid är buddlejan väldigt vacker - Vg se bifogad länk:

http://www.odla.nu/artiklar/ute/busk...axter-buddleja
    Fjärilar dras till blåa blommor mer än till andra färger. plantera sånt. Lavendel är en växt som ofta drar till sig både nässelfjärilar och citronfjärilar.

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

Bärsärk Sushnas avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    684
    Tack
    131
    Tackad: 173 gånger i 119 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Ingen Visa inlägg
    Trevligt med äppelträd. Glöm inte att beskära det under hösten så det ger mer frukt följande år. Men det börjar bli lite sent nu iofs.
    Älskar äppelträd. Trevligt också med äppelpaj. :)
    Det är min dröm - ett hus med äppleträd. Men det går bra om man hittar ett äppelträd på skogen och plockar äpplena till en hembakat paj.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 16:40
  2. Den vackraste ön
    Av blodig i forum Film och TV
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 20:10
  3. Den vackraste ön - SVT2.
    Av Hlaut i forum Film och TV
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 21:59