Resultat 1 till 8 av 8
    Marskalk zeldas avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    1374
    Tack
    1
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Djurplågare filmad

http://se.msn.com/

Denna vidriga människa filmades i en hiss på manhattan när han sparkar sin flickväns chihuahua! :gråt:

Det känns bra att han åkte dit!
    Avoid the world, it's just a lot of dust and drag and means nothing in the end.- Jack Kerouac

Bärsärk BraadödhaVindhs avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    311
    Tack
    0
    Det är synd att men inte får tag i en sådan jävel.. Eller synd för en själv för man hade troligen fått ett långt fängelsestraff efter mötet med en sådan fan.
    Eugène Terre’Blanche Vila i frid gammle man

Riksmarskalk Adoxas avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    3218
    Blogginlägg
    43
    Tack
    424
    Tackad: 610 gånger i 461 inlägg
    Hur kan man sjunka så lågt och ge sig på ett stackars djur. Bra att han blev filmad i alla fall. Inte för att jag tror att det kommer att hända så mycket. Men det är alltid bra med bevis.
    Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
    att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !

Tänk först och tala sedan

Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.

Je suis une nana difficiles dans le luxe

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Här är den hemska filmen: http://video.msn.com/?mkt=sv-se&vid=...m1229508539077

Stackars hund. Vidrigt att vissa kan behandla djur på det sättet, vilket as.

Riddare Fedrelandets avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    466
    Tack
    10
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Jeg trener karate. Synd jeg aldri har møtt en slik person selv. Hadde jeg vært i den heisen skulle han fått seg noen spark som han aldri ville glemme.

Svin kaller man sånne mennesker.

Mats_81
    Oregistrerad Mats_81s avatar
    En del människor har ingen respekt för något som lever, man borde ge sådana personer långa straff när man ger sig på ett djur som inte vågar försvara sig!

Riksmarskalk Doomsdays avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    2873
    Blogginlägg
    2
    Tack
    127
    Tackad: 103 gånger i 62 inlägg
    Detta påminner mig om en ständigt återkommande sak i vårt land. Vad är det igentligen för människor som åker omkring och skär boskap och hästar igentligen? Man hör ju lite då och då om det...

Sen har vi ju alltid dessa oansvariga bönder som låter sina djur fara illa genom att vanvårda dom.

Tyvärr tror jag att siffran över hur många djurplågare vi har i vårt land är enormt mycket större än vad vi tror. Det är nog riktigt många fall som aldrig ser dagens ljus.
    Meine Ehre heißt Treue
    Smash The Reds
    Verräter verfallen der Feme!

Väpnare Valfreyjas avatar
    Reg.datum
    2010 Jan
    Rykte
    104
    Tack
    0
    De svenska lagarna gällande djurskydd är tandlösa , om man upptäcker vanvård kan det ta upp till 6 mån innan länsstyrelsen har rätt att ta djuren. om det inte är fråga om akut vanvård då djuren är döende :rant:

Blir man straffad för vanvård är straffen dessutom löjligt låga , böter och i bästa fall någon månads fängelse. För jävligt.

Har själv fått ta hand om flertalet hästar och getter
    som varit i olika stadier av vanvård, de flesta dock så pass *lindrigt* att de efter en tids vård åter kunnat leva normala hästliv / getiv. Tyvärr är det ju inte bara vanvård utan också regelrätt misshandel av djuren i många fall.

Jag blir illamående när jag tänker på det :chock:, inför lagar som gör det möjligt att komma åt fanstygen. Djuren ska inte behöva lida 6 månader extra bara för att lagen är så vek. Vi har som människor skyldighet att ta hand om djuren som domesticerats pga oss och som inte längre har en naturlig del och möjlighet att klara sig själva i dagens samhälle.

tja...det var väl vad jag tycker

Liknande ämnen

1. Jürgen Rieger var djurplågare?
    Av _Anders_ i forum Nationalism
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 17:22
  2. Djurplågare får behålla hundar
    Av LaDecima i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 02:30
  3. djurplågare .. går det att få tag i dem?
    Av Vae Victis ! i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:08
  4. Filmad dykolycka
    Av Delambre i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 16:09
  5. Djurplågare i nationellt register
    Av GB-Jansson i forum Djur
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 19:20

Bokmärken