Resultat 1 till 9 av 9
    Riddare Delambres avatar
    Reg.datum
    2009 Mar
    Rykte
    317
    Tack
    20
    Tackad: 86 gånger i 51 inlägg

Exclamation Regler för de sociala grupperna

Regler och förhållningssätt för de sociala grupperna

För de sociala grupperna gäller generellt samma regler som för övriga delar av portalen. Men utöver dessa så finns det även några regler och förhållningssätt som gäller specifikt för de sociala grupperna.

Vilka grupper är tillåtna?

Det är i princip tillåtet att skapa grupper med vilket tema man vill. Den enda begränsningen som finns är att det inte är tillåtet med politiska grupper. Hit hör parti- och/eller organisationsbundna grupper samt grupper om och kring politiska personer. Känner man osäkerhet kring detta kan man kontakta administrationen.

Hur många grupper kan man skapa?

Alla användare kan skapa upp till fem grupper vardera.

Vem är ansvarig för gruppen?

Det är den som skapar gruppen som har det övergripande ansvaret för gruppen. Det är därför viktigt att man uppdaterar sig kring Nordisk.nus regler - innan man skapar gruppen.

Vad händer om gruppen missköts?

Om en social grupp inte efterlever de regler som gäller och att det trots uppmaningar och tillsägelser från moderatorer inte sker någon förbättring, kan Nordisk.nu-administrationen välja att endera låsa gruppen eller att helt radera den.

Nordisk.nu-administrationen kan även, om den anser det vara nödvändigt för att gruppen ska kunna fortsätta existera, välja att avsätta gruppens skapare om denna bryter mot reglerna eller på annat sätt anses vara olämplig som gruppledare.

Rekryt Germaniacs avatar
    Reg.datum
    2012 Jun
    Rykte
    49
    Tack
    3
    Tackad: 10 gånger i 6 inlägg
    Hej! Jag måste säga det att jag finner det lite märkligt att man inte får ha politiska partier och organisationer som grupper. Varför tog man det beslutet, och finns det någon möjlighet att häva förbudet? Spontant så tycker jag att det hade varit trevligt att samla likasinnade kamrater med samma organisationstillhörighet som man kanske inte hade träffat mellan fyra ögon i vanliga fall. Är det inte det vi behöver? Kommunikation och möjlighet att prata med likasinnade? Man gör ju den nationella rörelsen en stor otjänst när man inte tillåter kamrater att organisera sig. Internet är ju ett bra verktyg för att samla styrkorna och knyta nya band. Jag tror dessutom att man skulle få igång aktivismen på forumet igen. Det kan va små saker som får igång ruljansen. Tack för övrigt för en trevlig community!

3. Följande användare säger Tack till Germaniac för detta inlägg:

Adoremus (2012-06-23)

Riddare Delambres avatar
    Reg.datum
    2009 Mar
    Rykte
    317
    Tack
    20
    Din fråga är uppfångad och ska tas upp för diskussion. Om inte annat så skadar det inte att revidera regelverket efter 2.5 år.

/Delambre

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    23977
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 792
    Tackad: 9 889 gånger i 6 087 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Delambre Visa inlägg
    Din fråga är uppfångad och ska tas upp för diskussion. Om inte annat så skadar det inte att revidera regelverket efter 2.5 år.

/Delambre
    Kanske dags att göra det, regelverket rörande de sociala grupperna är inte bara föråldrat, utan högst meningslöst. Kanske en orsak till att aktiviteterna ebbat ut?

Riddare Delambres avatar
    Reg.datum
    2009 Mar
    Rykte
    317
    Tack
    20
    Alla som har idéer och åsikter kring hur de sociala grupperna kan göras bättre, kan posta dessa här. Allt från regelverk till design, funktion och placering. Rubbet.

Tack på förhand.

Riddare Delambres avatar
    Reg.datum
    2009 Mar
    Rykte
    317
    Tack
    20
    Jag bumpar tråden. Se #5

/Delambre

Riddare Pro germanias avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    855
    Blogginlägg
    2
    Tack
    286
    Tackad: 439 gånger i 231 inlägg
    Nu vet jag inte om det ens är möjligt men nånting som skulle hjälpa oerhört är om man får en liten "blink" när något nytt postats i någon grupp man är medlem av i stil med den lilla röda pricken som blinkar när man får PM! Jag tror att grupperna ligger så pass undangömda att dom lätt glöms bort om man inte blir påmind!

9. Följande 2 användare säger Tack till Pro germania för detta inlägg:

Delambre (2012-07-02), Hrafnhildur (2012-07-03)

Administratör Daniel F.s avatar
    Reg.datum
    2007 Mar
    Rykte
    3544
    Tack
    540
    Tackad: 577 gånger i 214 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Pro germania Visa inlägg
    Nu vet jag inte om det ens är möjligt men nånting som skulle hjälpa oerhört är om man får en liten "blink" när något nytt postats i någon grupp man är medlem av i stil med den lilla röda pricken som blinkar när man får PM! Jag tror att grupperna ligger så pass undangömda att dom lätt glöms bort om man inte blir påmind!
    Kul att du nämner detta. Denna funktion är inplanerad i en framtida uppdatering av vBulletin (kanske rentav den nästkommande). Ett Facebook-liknande notifikationssystem som omfattar allt från sociala grupper, trådar man startat eller skrivit i, gästboksinlägg och PM, till mottagna tack och ryktespoäng, ligger alltså nära i framtiden.
    "Still Faye reminds us we should not give in to pessimism. What we are experiencing is not an apocalypse but a metamorphosis of humanity. We might have reached the end of what the Hindu traditions refer to as the Kali Yuga. The age marked by materialism and selfishness. But those who survive the catastrophe and chaos will perhaps build a new and better humanity."

MOTPOL · METAPEDIA · ALTERNATIVE RIGHT · ARKTOS
    · DÉGÉNÉRATION

11. Följande 3 användare säger Tack till Daniel F. för detta inlägg:

Aequitas (2012-07-03), k0nsl (2012-07-03), Pro germania (2012-07-03)

Riddare Pro germanias avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    855
    Blogginlägg
    2
    Tack
    286
    Tackad: 439 gånger i 231 inlägg
    Låter bra tycker jag. Själv brukar jag hålla ett öga på grupperna jag är med i men det är nog inte många andra som gör verkar det som. Då jag är en facebookmotståndare av rang kan jag tyvärr inte säga om det är bra eller dåligt med ett liknande system då jag aldrig upplevt eller kommer att uppleva hur facebook fungerar

Liknande ämnen

1. Sociala grupper
    Av Nordisk.nu i forum Nordisk.nu
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 21:35

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •