Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 34
    Väpnare hilfes avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    98
    Tack
    3
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Lars Vilks dödshotad av Al-Qaida

Terrorgruppen al-Qaida utlovar en miljon till den som mördar Lars Vilks.
    Hur ska Sverige agera?
    Läs mer här
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article785829.ab

Jag tycker att al-qaida ska be Sverige om ursäkt annars så utvisar
    vi alla med mellanöstisk ursprung. Och stoppar för fortsatt insläpp.

Rösta här på expressen

Får man avbilda religiösa gestalter?
    Ja
    Nej
    Jag bryr mig inte
    Länken här : http://www.expressen.se/

Riksmarskalk Blåögas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Tackad: 128 gånger i 89 inlägg
    Vad sägs om att göra fler rondellhundar, typ en miljon stycken?
    Enade vi stå. Söndrade vi falla.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

Bärsärk Sorrows avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    308
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Man måste även se det positiva i det hela, nu får kanske ännu mer svenskar upp ögonen för hotet från islam.
    Står du inte för något, så faller du för allt

Mazarin
    Oregistrerad Mazarins avatar
    Även Nerikes Allehandas chefredaktör Ulf Johansson hotas:
    http://www.na.se/artikel.asp?intId=1218121

Det blir intressant att se hur de "svenska" muslimerna kommer bete sig nu. Ska de ta avstånd från detta eller bara hålla tyst och låtsas som att detta inte rör dem?

Marskalk Bertils avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    1523
    Blogginlägg
    2
    Tack
    17
    Tackad: 29 gånger i 20 inlägg
    Kasta ut både muslimerna och den så kallade konstnären Lars Vilks! När bomberna smäller är det oskyldiga svenskar som får betala!

Landsförvisad WernerVon Bruns avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    34
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Kasta ut både muslimerna och den så kallade konstnären Lars Vilks! När bomberna smäller är det oskyldiga svenskar som får betala!
    Troligtvis kommer inte någon att försöka självmordsbomba ihjäl Vilks. Personligen hoppas jag på el classico, dvs pianosträngen.

Varför skulle vi kasta ut Vilks? Jag tycker han är en modig människa och övriga pressen borde solidariskt publicera bilden för att värna yttrandefriheten.

Marskalk Bertils avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    1523
    Blogginlägg
    2
    Tack
    17
    Tackad: 29 gånger i 20 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av WernerVon Brun Visa inlägg
    Troligtvis kommer inte någon att försöka självmordsbomba ihjäl Vilks. Personligen hoppas jag på el classico, dvs pianosträngen.

Varför skulle vi kasta ut Vilks? Jag tycker han är en modig människa och övriga pressen borde solidariskt publicera bilden för att värna yttrandefriheten.
    Nu tror inte jag att någon kommer utföra ett terror attentat på grund av denna teckning, men allvarligt talat, Muhammed som RONDELLHUND! Var finns poängen?
    En modig människa skulle skoja om förintelsen!

Marskalk Kettil F.s avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    2319
    Blogginlägg
    1
    Tack
    30
    Tackad: 125 gånger i 54 inlägg
    Man borde bara skicka fläskkotletter i bistånd varje gång de får svält och naturkatastrofer!

- Stackar liten.. är du hungrig?!
    Här ska du få.. fläskben, fläskkorv, isterband, fläskkotlett eller en stor portion knaperstekt bacon?!

:grin:
    För övrigt anser jag att Martin Peterson, docent i filosofi, är en idiot.

Ängel Pjazis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    593
    Tack
    56
    Tackad: 93 gånger i 56 inlägg
    Nu tror inte jag att någon kommer utföra ett terror attentat på grund av denna teckning, men allvarligt talat, Muhammed som RONDELLHUND! Var finns poängen?
    ang det:

Modern kapitaliststinn judesugga på väg ut för att böka sönder några fredliga byar av Lars Vilks
    RT - Motpol - Fria Tider - Alternative Right - Counter-Currents
    Ron Paul for President
    To-day a democrat of the old school would demand, not freedom for the press, but freedom from the press; but mean-time the leaders have changed themselves into parvenus who have to secure their position vis-a-vis the masses. - Oswald Spengler, Decline of the West
    För övrigt gillar jag Nordisk Ungdom

Landsförvisad WernerVon Bruns avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    34
    Tack
    0
    1) Hänvisar till Christians inlägg. Vilks verkar inte vara någon större tecknare.

2) Jo, det är väl större risk att hamna i finken pga HMF, men samtidigt är risken att bli dödad större med Muhammed.

3) Du är väl en modig människa? Skicka in en egen teckning till någon blaska.

Väpnare hilfes avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    98
    Tack
    3
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Kettil F. Visa inlägg
    Man borde bara skicka fläskkotletter i bistånd varje gång de får svält och naturkatastrofer!

- Stackar liten.. är du hungrig?!
    Här ska du få.. fläskben, fläskkorv, isterband, fläskkotlett eller en stor portion knaperstekt bacon?!

:grin:
    Haha roligt skrivet. Men vi kan inte ge bort vårat goda fläsk. Låt dem svälta, vi är ingen världs försörjare till stat.

Rekryt benvolios avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    29
    Tack
    4
    Tackad: 71 gånger i 55 inlägg
    Kan någon säga vilka dessa "Al-Qaeda" är för personer, och hur har de tänkt hitta den som mördar honom? Om han inte åker fast, och då är knappast pengarna till någon nytta. Tror inte det. Snacka om tidningsranka.

Marskalk Mikaels avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    772
    Tack
    0
    Tackad: 4 gånger i 1 inlägg
    Alltså, man ska inte tro ett ord som skrivs om al-qaeda i svensk media, inte en endaste journalist har ju ens bemödat sig att ta reda på vad al qaeda är förnått!

Att mer eller mindre galna muslimska fundamentalister med jämna mellanrum säger sig vara en del av al qaeda eller förbundna med dom visar ju ganska lätt hur mycket dom bluffar eftersom AQ inte är nån militant rörelse i sådan mening utan snarare den ideologiska delen av ett löst sammanbundet nätverk.

Synd att aftonbladet inte länkade till AQ´s hemsida, den skulle jag vilja se!:)
    All the animals come out at night - whores, skunk pussies, buggers, queens, fairies, dopers, junkies, sick, venal. Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets

Riksjarl Tyrfings avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    5625
    Tack
    0
    Jag har ju alltid haft problem med allt för estetiska personer. Så folk som Lasse vilks som är konstnärer till "yrket" har jag aldrig föstått mig på och anser att de bara är tärande på stadskassan (man får 10 000 i månaden av staten om man är en erkänd konstnär oavsett om man gör något eller ej)

Herr vilks är på inget sätt en sverigevän. Tvärt om, han har ju to.m utlyst området där han uppfört sitt svartbygge "nimis" till ett eget land för att han inte verkar trivas i Sverige.

Rondellhundarna i form av en islamistisk trähatt som Mohammed är väl det enda bra som han har gjort egentligen?

Skulle skrivit mer i denna tråden, men nu ska jag ut i garaget och snickra lite mohammedhundar, vi har en rondell här som saknar vovve. ;)

Svenskar först!

Druznil
    Oregistrerad Druznils avatar
    "annars så utvisar vi"...
    Alla ska ut som inte är svenskar, nordbor eller lämpliga européer. Jag kan inte se att en ursäkt från några mer eller mindre galna muslimer ska göra någon skillnad i den frågan.

Jag är böjd att säga "bla bla bla bla". Muslimer kommer alltid att hitta på något att gnälla på. Blåöga hade en ganska bra lösning! Sedan kan vi trycka bilden av rondellhunden som liknar Muhammed på toalettpapper. Att lägga ned så mycket tid på något som egentligen inte betyder ett skvatt (msulimerna alltså).
    Religion är ju för tusan något en eller ett antal gubbar tänkte ut någon gång i tiden. Man kan ju förtusan lika gärna tillbe Arn eller någon annan skönlitterär text.

Sedan kommer man ju till problemet. Kommer islamisterna att rikta sitt våld mot Sverige? Detta är farligt, och svenskar kommer att skadas. Det finns dock fördelar med detta, då folk skulle inse faran med främlingar i landet. Så länge de inte angriper "vem som helst" så kommer folk att tro att de alltid kommer att komma undan. Att svenska flickor blir våldtagna beror garanterat på att de är berusade eller utmanande klädda (inte min åsikt, men det verkar vara en allmän uppfattning). Sprängs moster Agda bort på bussen så kommer även de mer lata jävlarna att ta sig av sin soffa och i alla fall köpa en tidning...

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

1. Angående Maud Olofssons oikofobi: Svar från Lars Elinderson (m)
    Av Rakryggad i forum Etablerade partier och politiker
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 12:05
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 21:42
  3. Lars Vilk - Mannen bakom media hysterin.
    Av Fröding i forum Nyheter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 12:46
  4. Al-Qaida: Ett mediaspöke?
    Av Parabellum i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 10:49
  5. Lars Ohly går och knackar dörr
    Av blodsviking i forum Nyheter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 11:29

Bokmärken